Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
paars schreef:lolclub schreef:Een probleem bij sommige rassen is het voorkomen van endofyten. Endofyten zijn schimmels die in de plant van nature aanwezig zijn en een positieve bijdrage leveren aan de concurrentiekracht van een gewas. Dit kan een rol spelen het gebruik van het hooi als diervoeder en ook bij het beweiden van een graszaadperceel. Het nadeel van endofyten is dat ze kunnen leiden tot de vorming van gifstoffen die schadelijk zijn voor het vee.
Klopt, maar als een verkoper me verteld dat meerdere paarden van zijn graszaadhooi eten en geen problemen hebben, dan zit je gewoon goed. Het zit niet in ieder gewas. Ik koop het bij (voor mij inmiddels) vertrouwde adressen. Maar het is een afweging die je zelf moet maken, dat wel natuurlijk. Ik voer hem nu al maanden Engels Raai, eerst van Nijssen, toen van de lokale fouragemeneer, en nu weer ergens anders. Ik speel voor mijn gevoel echt geen russisch roulette met hem. Ik informeer me goed en vertrouw dat ze mijn handeltje liever houden dan op de voorpagina van de krant komen....
paars schreef:Hij heeft pas sinds een maanden weidehooi erbij, de maanden daarvoor at hij enkel graszaadhooI. Hij is in maart gewogen en bleek op streefgewicht; vanaf toen dus gemengd.
Alpenhooi heb ik geen ervaring mee. Een keer wiesencobs besteld, maar dat at hij niet....
Hooi uit het buitenland zou ik ook wat griezelig vinden idd hoor. Is het bij verder niet te krijgen? Ik rij nu weliswaar een eindje, maar doe er dan zo lang mee dat dat wel te doen is.
Het alpenhooi weet JP denk ik wel wat van!
EstherHegt schreef:Grapje hoor, maar alpenhooi komt ook uit het buitenland, ( als het goed is en niet gewoon uit de polder komt) Veel kruiden bevatten veel fructaan dus of het laag in suikers is zul je dan ook moeten checken bij BLGG denk ik.
Ik weet niks van alpenhooi.. ooit wel 's duits kruidenhooi gehad maar da's lang, lang geleden, toen het leven nog zorgeloos was..Citaat:Het alpenhooi weet JP denk ik wel wat van!
Yellowfish schreef:Even een correctie van mezelf! heb Perdy in overleg met Kennemerland vandaag op de bute gezet. Indien nodig verstrekken zij wel degelijk gewoon bute
Helaas tot zover meer verslechtering dan verbetering hier.. hoop dat de bute haar verlichting gaat brengen en dat maandag meer duidelijkheid brengt... Heb er een bijzonder slecht gevoel bij...![]()
Jannepauli schreef:Ik weet niks van alpenhooi.. ooit wel 's duits kruidenhooi gehad maar da's lang, lang geleden, toen het leven nog zorgeloos was..
Wil iemand nog wat paarden overnemen? Ik ben het soms zo zat! Heb je het één gehad, doet het volgende zich weer voor. De Fries schuurt in een onbewaakt moment een stuk van haar staart en manen af, en Pau staat het haar achterbeen omhoog. Wil er geen gewicht ophouden. Laat haar been niet aanraken: kon gisteren mooi een loeiang van haar krijgen.![]()
Venhorst Transport heeft een naam te verliezen; ik geloof wel dat je die wb hooi leverantie wel kan vertrouwen!
lolclub schreef:Die gedachte over de kruiden heb ik ook al gehad, vandaar mijn vraag naar ervaringen hier.
Verder denk ik dat Paars het buitenlandse graszaadhooi bedoelde en niet het alpenhooi,
ik ga er tenminste vanuit dat alpenhooi niet met van alles bespoten wordt,
terwijl ik niet kan achterhalen wat er wél allemaal over het graszaad product uit Denemarken gaat...
Komt het goed met je vloer ?
paars schreef:@EstherHegt: PPID=Cushing? Soms zijn paarden net mensen.
Jannepauli schreef:We hebben inderdaad een overdosis vliegen/dazen en haar hele lijf zat onder de bultjes... vandaag de dame maar even in de wasmasjien, geeft wellicht wat verlichting en verkoeling en ná de was mag ze zandrollen.
Wat er met Pau aan de hand is weet ik niet.. ze laat haar been niet aanraken dus ga ik straks met manlief nog even proberen. Liet haar eergisteren even draven - schrok me kapot: ze loopt als een kameel: rug wegdrukken, kop de lucht in.. van mijn mooie dressuurpaard lijkt niet veel over. Dit wordt dus een 'project' ..Van de week komt sowieso de hoefsmid.
* Zucht*
EstherHegt schreef:Mijn vloer moet vervangen. kijk maar naar de foto op linkje. ( is erg offtopic)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GL3IXZJL.jpg
Jannepauli schreef:moet je wel powerpoint hebben anders kun je het niet openen
EstherHegt schreef:Jannepauli schreef:moet je wel powerpoint hebben anders kun je het niet openen
Ik open hem met open office, dat is gratis open source software.
Hier kun je het eventueel downloaden lijkt erg op microsoft office pakket. http://nl.openoffice.org/ mij bevalt het prima.
EstherHegt schreef:cato47 schreef:Zal eens zien of ik deze in het frans kan/mag vertalen
Spreekt je dierenarts geen Engels? Of wil hij geen Engels spreken als Fransman