Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:08

Iedereen doet wat hij denkt dat het beste is voor zijn dier ;)

Wil eigenlijk nog van alles schrijven over alternatieve manieren van behandelen, maar doe het maar niet anders gaat het een beetje off-topic en ik denk niet dat jullie daar op zitten te wachten :D

Niek liep al weer aardig te draven in de wei. Ben benieuwd hoe hij morgenochtend vroeg is. Ik verwacht eigenlijk dat het een stuk beter zal gaan met zijn stijfheid aangezien het de 3e dag is.

Ben heel benieuwd Flosje wat die man morgen allemaal gaat doen!

Richtje

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:10

Fijn dat het beter gaat!

En inderdaad ieder zijn ding, en iedereen heeft zijn eigen ervaringen. Ik heb zowel met Laarakkers (met een hond) als met Steffi van de Laarse (paard) ervaring. Ik doe het niet meer en geloof er niet meer in :n
Maar super natuurlijk als het werkt :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:13

Flosje, hoe is het gisteren gegaan?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:52

Ben ook wel benieuwd hoe het gister gegaan is Flosje?

@ Singasong, Hoe was het gister met Niek? Liep hij weer wat beter?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:15

Ja, hij lijkt idd wat beter te gaan. Moet natuurlijk ook niet meteen wonderen verwachten, als het maar vooruit gaat. Eerst die bacterie uit die nier en dan moet die nier weer opknappen. Blijft toch altijd lastiger bij een paard op leeftijd.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:26

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:22

Flosje, wat bijzonder!
Maar wat heeft hij nu precies gedaan dan?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:17

Bijzonder inderdaad Flosje! Ben benieuwd of het iets doet....

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:29

.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 06:41

Niet geschoten is altijd mis natuurlijk.... Je hoort wel vaker dit soort verhalen, toch blijf ik altijd een beetje moeite houden met er in geloven :o

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 07:59

Richtje schreef:
Niet geschoten is altijd mis natuurlijk.... Je hoort wel vaker dit soort verhalen, toch blijf ik altijd een beetje moeite houden met er in geloven :o

Totdat je zelf zoiets moois een keer overkomt ;) :D

Flosje, zou je mij mss via pb kunnen vertellen wie die man is.
Moest je trouwens een foto meegeven aan die man van Dioos?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:22

singasong schreef:
Richtje schreef:
Totdat je zelf zoiets moois een keer overkomt ;) :D

Ik moet Richtje gelijk geven. Ik hoop inderdaad dat het werkt maar ik heb helaas ook teveel slechte ervaringen op dit alternatieve gebied... We hebben al jaren een pensionstal en in al die jaren heb ik helaas nog nooit iets moois zien komen uit alle alternatieve genezers die onze stal bezocht hebben voor verschillende pensionpaarden...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:15

Aukelizzy schreef:
Ik moet Richtje gelijk geven. Ik hoop inderdaad dat het werkt maar ik heb helaas ook teveel slechte ervaringen op dit alternatieve gebied... We hebben al jaren een pensionstal en in al die jaren heb ik helaas nog nooit iets moois zien komen uit alle alternatieve genezers die onze stal bezocht hebben voor verschillende pensionpaarden...

Dat is heel jammer! Maar er lopen genoeg kwakzalvers rond onder de therapeuten. Je hebt dus gewoon niet de juiste gehad.

Er zijn ook mensen die beginnen met een alternatieve behandeling maar die het niet afmaken. Gewoon omdat ze niet snel genoeg resultaat zien. Een alternatieve behandeling gaat vaak heel anders dan een de reguliere. Er zijn dingen die al jaren in het lichaam zitten (zich opstapelen) en die tijdens zo'n alternatieve behandeling heel lang de tijd nodig hebben om weer te genezen. Gewoon omdat het lichaam al zo lang gewend is aan het 'ziekzijn' en het dan ook lang duurt voordat het lichaam kan omschakelen om zichzelf te genezen. Je ziet dan ook vaak terugval. Vooral bij paarden die wat ouder zijn.

Ik kan je genoeg ervaringen vertellen die ik heb gehad in het reguliere circuit en die echt heel slecht waren. En die diagnoses of behandelingen werden dan gedaan door twee heel bekende klinieken. Er zijn mensen die hele einden rijden om juiste naar deze artsen toe te gaan. Bij mij komen ze er niet meer in.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:14

A.s. zaterdag ga ik Reiki 2 doen. Ik kan dan op afstand energie sturen.
Wilde jullie eigenlijk vragen of ik dan de komende weken zou mogen oefenen op jullie paarden.
En dan ben ik natuurlijk heel benieuwd of jullie na zo'n 'behandeling' veranderingen zien aan jullie paarden.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:00

.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:06

Flosje446 schreef:
@Singasong: Ik heb hier wel wat paarden staan waar je mee mag oefenen.

+:)+ ik pb je tegen die tijd hier over want dan moet je me een foto sturen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:26

Je mag ook wel op die van mij oefenen hoor Singasong. Alleen geloof ik ook niet zo in Reiki enzo :+ Ik weet niet of dat voor jou iets uitmaakt?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:53

Ik zou het ook wel interessant vinden singasong, ik heb geen ervaring met reiki maar sta er niet negatief tegenover.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:13

Die van mij staat nog in de opfok en zie ik niet zo vaak, dus ik vermoed dat je daar niets aan hebt singasong?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:19

singasong schreef:
Aukelizzy schreef:

Dat is heel jammer! Maar er lopen genoeg kwakzalvers rond onder de therapeuten. Je hebt dus gewoon niet de juiste gehad.

Er zijn ook mensen die beginnen met een alternatieve behandeling maar die het niet afmaken. Gewoon omdat ze niet snel genoeg resultaat zien. Een alternatieve behandeling gaat vaak heel anders dan een de reguliere. Er zijn dingen die al jaren in het lichaam zitten (zich opstapelen) en die tijdens zo'n alternatieve behandeling heel lang de tijd nodig hebben om weer te genezen. Gewoon omdat het lichaam al zo lang gewend is aan het 'ziekzijn' en het dan ook lang duurt voordat het lichaam kan omschakelen om zichzelf te genezen. Je ziet dan ook vaak terugval. Vooral bij paarden die wat ouder zijn.

Ik kan je genoeg ervaringen vertellen die ik heb gehad in het reguliere circuit en die echt heel slecht waren. En die diagnoses of behandelingen werden dan gedaan door twee heel bekende klinieken. Er zijn mensen die hele einden rijden om juiste naar deze artsen toe te gaan. Bij mij komen ze er niet meer in.

Dat laatste ben ik met je eens hoor. Ook in het reguliere circuit heb ik genoeg fouten gezien en ja daar ben ik ook heel kritisch in. Gelukkig/helaas heb ik inmiddels veel ervaring en kan ik dus zelf ook beter de juiste vragen stellen om in te kunnen schatten of een diagnose betrouwbaar is/wat ik met een diagnose moet.
Maar ook dit blijft mensenwerk natuurlijk.

Het eerste stuk ben ik zeker niet met je eens. Ik heb alternatieve genezers bij mijn dieren gehad die niet bepaald als kwakzalvers aangeschreven staan. Maar als de hoefsmid op basis van de diagnose aan kan geven wie er bij het dier geweest is :o Daarnaast zag ik geen enkel resultaat na de behandelingen en wel erg hoge rekeningen.
Neemt niet weg dat ik me goed voor kan stellen dat als er in het reguliere circuit geen verklaring gevonden kan worden voor bepaalde zaken, dat mensen dan ervoor kiezen om in het alternatieve circuit nog een poging te wagen. Ik sluit ook niet uit dat ik zelf zo'n keuze zou maken. Echter als er in het reguliere circuit een duidelijke en aannemelijke diagnose gesteld kan worden, zie ik de toegevoegde waarde van alternatieve geneeswijzen niet.

Maar goed, dit is misschien niet de plaats voor deze 'discussie'.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:20

Ben ik met je eens hoor Richtje, ik zou ook nooit als eerste een alternatieve therapeut bij mijn paard halen, eerst gewoon onderzoek in een kliniek. Maar kom ik er dan niet uit dan wil ik het best overwegen. Als behandeling sta ik er ook wel voor open.. Steffi heeft met mijn pony hele goede dingen gedaan! Vooral met acupunctuur, daar geloof ik ook echt in. Osteopathie geloof ik ook zeker in bij mensen en dieren, valt volgensmij ook onder het alternatieve. Ik heb toen ik nog met de opleiding fysiotherapie bezig was een tijd stage gelopen bij een fysio die ook osteopaat was, daar heb ik hele bijzondere dingen bij gezien!!

Singasong, kun je met reiki op afstand ook iets met het gedrag van een paard? Yade van mij heeft tot haar 7e bij haar fokker gewoond, ze was nog helemaal groen en had nog niks van de wereld gezien. Ze is dus behoorlijk laat ingereden, aan verkeer gaan wennen, etc. Ik heb geen problemen met haar en ze doet het erg braaf, maar ze kan zo onzeker zijn en enorm veel spanning opbouwen (ze staat dan letterlijk stijf van de spanning) en dat vind ik soms zo sneu voor haar. Kun je daar met reiki invloed op hebben?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:15

Aukelizzy schreef:
Je mag ook wel op die van mij oefenen hoor Singasong. Alleen geloof ik ook niet zo in Reiki enzo :+ Ik weet niet of dat voor jou iets uitmaakt?

Of je er wel of niet in geloofd maakt niet uit ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:16

Richtje schreef:
Die van mij staat nog in de opfok en zie ik niet zo vaak, dus ik vermoed dat je daar niets aan hebt singasong?

Jawel hoor. Als je een goede foto van hem hebt is dat genoeg.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:22

Ireen_ schreef:
Singasong, kun je met reiki op afstand ook iets met het gedrag van een paard? Yade van mij heeft tot haar 7e bij haar fokker gewoond, ze was nog helemaal groen en had nog niks van de wereld gezien. Ze is dus behoorlijk laat ingereden, aan verkeer gaan wennen, etc. Ik heb geen problemen met haar en ze doet het erg braaf, maar ze kan zo onzeker zijn en enorm veel spanning opbouwen (ze staat dan letterlijk stijf van de spanning) en dat vind ik soms zo sneu voor haar. Kun je daar met reiki invloed op hebben?

Dat zou wel invloed moeten hebben. Maar ik heb geen idee hoe sterk de Reiki energie zal zijn. Ik stuur trouwens alleen 'komische' energie en krijg er geen 'dingen' bij door. Nog niet, hoop dat dat ooit nog eens komt ;) Ik zie alleen wel hele mooie kleuren als ik Reiki geef maar daar heb je niet zo veel aan :D
Ik weet van mijn Reikimaster dat als zij op afstand Reiki stuurd, ze dit 5x doet op verschillende dagen dus ik denk dat ik dat ook zo ga doen. Ga ik zaterdag allemaal overleggen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:24

singasong schreef:
Richtje schreef:

Jawel hoor. Als je een goede foto van hem hebt is dat genoeg.

Ja dat snap ik :)
Maar ik kan dan dus niet aangeven of er iets verandert bij hem, omdat ik hem niet regelmatig zie. Dus ik kan je geen feedback geven.