Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Amable_Chica schreef:Cowgirl; Nogmaals heel veel sterkte!!
Heeft hier iemand wel eens van ontschoening gehoord???
http://mercredi.mijnpony.com/
Citaat:Het zou nooit meer goed komen!
Nou was ik steeds in de veronderstelling dat als de hoef weer gaat groeien dat het bot dan weer aan de hoef zou groeien, dus na een jaar zou het weer goed zijn…. Maar dat was absoluut niet zo. Het zou nooit meer goed staan, of vast gaan zitten of aangroeien…. hij zei dat zo’n kanteling met verzakking door de zool kan komen, dit kon morgen gebeuren… over een maand… of over een jaar, dat was nooit te zeggen???????????
Jannepauli schreef:In 2006 heb ik mijn Fries laten testen op magnesium tekort ivm haar huidklachten ( vermoedelijk zomereczeem) - ze had toen ook zo'n laag magnesiumgehalte en toen ik drie dagen magnesium in hoge dosis ben gaan bijvoeren... was de jeuk na drie dagen voorbij..
Dat is maandenlang goed gegaan maar in de afgelopen zomer kreeg ze weer de kriebels. Toen gaf ik al lang geen magnesium meer en domme oen die ik ben, ik had natuurlijk meteen moeten realiseren dat ze mogelijkerwijs wéér magnesiumtekort had.
Omdat ik nu mijn andere paard met haar bevangenheid heb laten testen, heb ik het Friesje meteen mee laten prikken en ja hoor: zwaar onder het niveau.
henny_w schreef:Jannepauli schreef:In 2006 heb ik mijn Fries laten testen op magnesium tekort ivm haar huidklachten ( vermoedelijk zomereczeem) - ze had toen ook zo'n laag magnesiumgehalte en toen ik drie dagen magnesium in hoge dosis ben gaan bijvoeren... was de jeuk na drie dagen voorbij..
Dat is maandenlang goed gegaan maar in de afgelopen zomer kreeg ze weer de kriebels. Toen gaf ik al lang geen magnesium meer en domme oen die ik ben, ik had natuurlijk meteen moeten realiseren dat ze mogelijkerwijs wéér magnesiumtekort had.
Omdat ik nu mijn andere paard met haar bevangenheid heb laten testen, heb ik het Friesje meteen mee laten prikken en ja hoor: zwaar onder het niveau.
Mazzel dat je bij je paard dan geen spierproblemen bent tegen gekomen als het Magnesiumgehalte zo zwaar onder het niveau zit?
Bij Magnesium hoeft het gehalte nl. maar een fractie onder het niveau te zitten en een paard kan bij wijze van spreken amper meer overeind komen.
Een van de oorzaken van tekorten van oa. Magnesium maar ook andere mineralen is tegenwoordig de slechte darmflora waar veel paarden mee te kampen hebben.
Door stress, verkeerde voeding, teveel gras die meestal verkeerd bemest wordt (kunstmest) enz.
Daarnaast is de verhouding in krachtvoeders scheef wat Calcium / Magnesium betreft.
Te weinig Magnesium voor de verhouding tot de Calcium.
Oa. Magnesium maar ook Selenium en Zink komt in steeds grotere mate te weinig voor in onze bodem.
Hier en daar zijn er zelfs al tekorten.
Daarnaast is het ook nog zo dat paarden die een stofwisselingsstoornis hebben zoals zomereczeem, hoefbevangenheid, cushing enz. veel meer mineralen verbuiken in het lichaam omdat het lichaam alsmaar bezig is om nog zo goed mogelijk te laten functioneren.
Bovendien neemt een lichaam bij een slechte darmflora veel minder op van alle nutrienten.