Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ninx schreef:Hey, dat is superattent!!! Dank je! In dat geval ga ik het supplement bestellen. Dank voor de tip.
Tot slot: ik had het al eerder gevraagd... maar er gaat wel eens wat verloren in al dat 'post' geweld. In hoeverre doe jij iets met probiotica om de darmwerking te optimaliseren? Ik kom dat toch heel regelmatig tegen.
ElsRoosje schreef:Is get normaal dat er een redelijk dikke groei streep op de hoef komt na bevangenheid?
piecon schreef:Cissie, je had mijn vraag nog niet beantwoord. Ik ben benieuwd of je foto's heb laten maken en hoe het met het hoefbeen is gesteld. Ik ben gewoon nieuwsgierig. Verder iedereen weer sterkte met de hb paardjes..het is een rotziekte
piecon schreef:Oei dat is niet best...
JolienHeidi schreef:Voor het geval het nog niet bevestigd was; dat met die groef in de hoeven is inderdaad normaal. Mijn haflinger is ooit veel te kort bekapt en is sindsdien telkens bevangen. Hoe doen jullie dat met graasmaskers als ik vragen mag? Heidje krijgt altijd van die grote wonden/eeltplekken. Ik heb nu een zachte en had eerst een harde, maar ik heb het idee dat ze door dit gaatje helemaal geen gras binnenkrijgt.
Thirteen schreef:JolienHeidi schreef:Voor het geval het nog niet bevestigd was; dat met die groef in de hoeven is inderdaad normaal. Mijn haflinger is ooit veel te kort bekapt en is sindsdien telkens bevangen. Hoe doen jullie dat met graasmaskers als ik vragen mag? Heidje krijgt altijd van die grote wonden/eeltplekken. Ik heb nu een zachte en had eerst een harde, maar ik heb het idee dat ze door dit gaatje helemaal geen gras binnenkrijgt.
Ik heb het gaatje onderaan wat groter gemaakt en schapenvachtjes aangenaaid tegen eelt en wondjes
Thirteen schreef:Tja, Heidje heeft hem 24/7 op. Ik ben met dit kleine gaatje alleen een beetje bang dat ze weer te weinig binnen krijgt en dan nog een keer koliek krijgt of zo. Dan raken we nog van de regen in de drup.Valt wel mee (is nep schapenvacht , droogt sneller) en ze heeft hem maar een paar uurtjes per dag om hier
_Patriciaa schreef:Even vraagje.
Remy laat echt goede verbetering zien. Ze loopt weer zo goed als normaal, komt weer normaal haar stal uit, draaien gaat weer ok. Ze staat ook weer recht op haar benen.
Nou heb ik vandaag de DA gebeld hoe of wat nu verder. Hij raadt aan om de Metacam af te bouwen en te kijken hoe ze daarop reageert.
Ze blijft nog wel op het zand staan met oud hooi en water. Qua beweging stap ik elke dag een stukje met haar op het zachte om de doorbloeding op gang te houden.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?