Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ilangok schreef:ik meld me aan als lotgenoot..
bart vandaag ook hoefbevangen aangetroffen. ik was zelf net weg dus gelukkig hebben mensen op stal gezorgt dat er een dierenarts bij kon komen. ik ben toen naar huis gegaan (was 2,5 uur met de auto) en ben gaan kijken bij 'm.
nu maar hopen dat de medicatie helpt voor hem en hopen dat het snel beter gaat!
janouk schreef:Mijn paard heeft 3 maanden op 4 zakjes gestaan in 2007.
Niet aan te bevelen, maar we moesten wat. 7 jaar later racet ze hier nog steeds door de wei,
cissie schreef:@ janouk,
Dat is idd een compleet andere diagnose en aandoening.
Niet te vergelijken met hb lijkt me.
Jannepauli schreef:Vit E (zonder selenium): https://www.pharmahorse.nl/vitamine-e-paard.html
Jannepauli schreef:Ik geef zelf de voorkeur aan de Vit E van Pharmahorse omdat het ook MSM bevat en dat werkt ook ontstekingsremmend. Voor Vit E poeder moet je inderdaad altijd met wat olie mengen om het goed opneembaar te laten zijn. Die van Pharmahorse heeft daarin voorzien door lijnzaad toe te voegen, dat geeft voldoende olie-achtige stof, maar je kunt altijd zelf nog een scheutje olie (lijnzaad) extra meegeven.
Gebruiksaanwijzing: Paard: 4 maatschepjes per dag. ( paard dus 16 gr)
1 maatschepje is circa 4 gram (maatschepje bijgevoegd).
cissie schreef:ilangok schreef:ik meld me aan als lotgenoot..
bart vandaag ook hoefbevangen aangetroffen. ik was zelf net weg dus gelukkig hebben mensen op stal gezorgt dat er een dierenarts bij kon komen. ik ben toen naar huis gegaan (was 2,5 uur met de auto) en ben gaan kijken bij 'm.
nu maar hopen dat de medicatie helpt voor hem en hopen dat het snel beter gaat!
Pfff staat je paard op 2,5 uur rijden van je vandaan of begrijp ik dat verkeerd?
En ik maar denken dat ik het zo zwaar had met 3 keer pd dag 20 min reizen.
Wat vervelend dat je ook een hoefbevangen paardje hebt, hopelijk reageert hij goed op de medicatie.
Sterkte de komende periode!!!
Ninx schreef:Jannepauli schreef:Ik geef zelf de voorkeur aan de Vit E van Pharmahorse omdat het ook MSM bevat en dat werkt ook ontstekingsremmend. Voor Vit E poeder moet je inderdaad altijd met wat olie mengen om het goed opneembaar te laten zijn. Die van Pharmahorse heeft daarin voorzien door lijnzaad toe te voegen, dat geeft voldoende olie-achtige stof, maar je kunt altijd zelf nog een scheutje olie (lijnzaad) extra meegeven.
Gebruiksaanwijzing: Paard: 4 maatschepjes per dag. ( paard dus 16 gr)
1 maatschepje is circa 4 gram (maatschepje bijgevoegd).
Dank voor je uitleg!
Maar kom je met die 8 gram wel aan 1000 gram Vit E per dag?