Een benenkijker zal ik wel altijd blijven...tot irritatie van mn man af en toe...(kijk jij eens...is het nu dik, kijk nu nog eens, is het na het rijden verder afgelopen of toch weer dikker, enz enz enz enz)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Esther28 schreef:Haha ja idd Fransje...de peesblessure tussen mn oren is ook bijna genezen...
Een benenkijker zal ik wel altijd blijven...tot irritatie van mn man af en toe...(kijk jij eens...is het nu dik, kijk nu nog eens, is het na het rijden verder afgelopen of toch weer dikker, enz enz enz enz)
Purkii schreef:Hoi, ik lees al een tijdje mee, mijn paard heeft sinds juli een peesblessure, zijn checkligament lv zat een flink gat in en de andere pezen waren overrekt.
Het gaat qua herstel eigenlijk hartstikke goed, we zijn weer twee echos verder en het ziet er goed uit allemaal gelukkig.
We zijn nu zover dat we het draven verder uit mogen bouwen en op zich gaat dit prima, ware het niet dat het weer frisser wordt en meneertje ook.
Zijn kudde staat op dezelfde paddock als hij, alleen zit er nu sinds zijn blessure dus een hek tussen, zodat hij de afmetingen heeft van een dubbele box ongeveer, half schuilstal half buiten.
Hij mist duidelijk het lekker rondbanjeren en af en toe eens gek doen, dat is hij nu dus aan de hand aan het doen....laatst complete rodeo aan de hand waar ik niet blij van werd :-( en onder het zadel loopt ie bij iets winderig weer op scherp...zodra er een grasspriet beweegt draait ie om, bokt...gaat draven..bommetje energie dus.
Nu raadde de da me aan, op dagen dat ie zo is er een streepje tranquigel in te stoppen...ik heb het nog niet gedaan omdat ik dat geen fijn idee vind, ben bang dat ie zich doordat ie toch lichtjes gesedeerd is juist een rare beweging gaat maken, zich verstapt oid.
Heeft een van jullie hier misschien ervaring mee?
Purkii schreef:ja als ze gek doen...pfft aan de andere kant denk ik..ze zijn niet achterlijk, ze voelen zelf ook wel aan wat kan en wat niet, maar toch![]()
Fijn dat ie beter loopt nu...tis maar niks hoor als ze wat mankeren