Toen onze merens zo slecht was dacht ik serieus aan inslapen. Alleen de verschrikte blikken van de osteopaat (tevens dierenarts) en mijn twee eigen dierenartsen hebben ervoor gezorgd dat ik dat traject niet ben ingegaan. Zij vonden hetn og veel te vroeg ook al had het paardje zichtbaar heel veel pijn en oogde ongelukkig.
Nu is het inmiddels al een hele tijd weer een gelukkig stralend paardje. Soms hebben dingen tijd nodig om beter te worden of om een oplossing te bedenken tegen de pijn. We zijn zelfs het rijden weer heel voorzichtig aan het oppakken.
Polie krijgt sinds6 weken de 100% pure glucosamine sulfaat van pharmahorse. Deze is geschikt ook voor menselijke consumptie. Omdat ik zelf iedere ochtend zo stram was meer en meer en ik last had van mijn gewrichten in mijn knieën en een naar gevoel in mijn handen had(moeder had duidelijke artrose en was zelfs licht reumatisch) ben ik dit spul, in overleg met de huisarts zelf ook aan het nemen, inmiddels 6 weken. Iets later als Polie ben ik begonnen. Ik was erg sceptisch maar niet geschoten is altijd mis geschoten en ik heb nog geen echte artrose dus wie weet heeft dit zin zo was mijn redenatie.
Sinds twee weken merk ik duidelijk dat ik minder en minder stram mijn bed uitkomt in de ochtend. Sinds 1 week is dat nare gevoel 's ochtend in de muis van mijn handen en in de gewrichten van mijn vingers verdwenen. Het lijkt zelfs dat de pijn in mijn knieën minder en minder wordt en elke ochtend spring ik vlot mijn bed in en ik heb geen last meer van opstart problemen

Dus nu word ik toch wel nieuwsgierig of ik volgend jaar als het weer warm is, ik Polie van de devil relief kan afhalen zonder dat ze weer pijn krijgt. Dat ga ik zeker proberen.
Vanochtend was het hier erg koud en vannacht heeft het gevroren. We zijn heel bewust een stap ronde met de paarden gaan maken (rust roest) maar hebben het expres heel rustig aangedaan. Polie was recht maar vanochtend met uit de wei halen had ik het gevoel dat ze zeer licht wat strammer was. Maar dat was meer gevoel als dat ze dit echt liet zien.