niet zoals bij mijn foto 
maar je kan het net nog allemaal wat verbeteren, leuk toch juist
als je het afrolpunt op de juiste plek hebt worden ze sneller in het voorbeen en vaak mooier in de beweging,
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
niet zoals bij mijn foto 
Eerst op handlengte alles op 1 maat en daarna het onderste randje aan de binnenkant van de hals ietsjes inkorten en dan her en der hapjes in de puntjes knippen.
vind ik er niet uitzien hahahaa SpikyBlue schreef:Wat een prachthoeven, S_en_Z! Die zien er loeisterk uit.
jezus leer mij dat eens

Splinter schreef:jezus leer mij dat eens
![]()
http://i866.photobucket.com/albums/ab22 ... G_3461.jpg
![]()
goed weer ontopic![]()
moet je ze natpappen in de zomer? Zo zien ze er niet uit, maar wellicht hoeft het deze zomer niet
maar alleen toen het een tijdje (niet warm) maar heel droog was, toen was de ondergrond ook erg droog. (de weide was erg stoffig)
) 
Had aan de hoefsmid gevraagd of het mogelijk was.. als hij twijfelde moest hij haar maar gewoon beslaan (er zat een scheur in de hoef LV aan de binnenzijde nadat ze haar ijzer een paar weken terug een x kwijt was geraakt)
)Arabesk schreef:Hestejente je onderschrift
Arabesk schreef:Hestejente je onderschrift

ik weet hoe ik ze uit moet krabben en dat ik moet oppassen dat de stralen niet soppig worden maar verder..... :p 

. En niet iedereen die de bekapcursus heeft gedaan, heeft ook zin om elke keer voorovergebukt te staan onder z'n eigen paard. Zeker als je er meer hebt, is het best wel fijn als je af en toe gewoon de smid kan bellen. 
wat ik al zei het zijn echt kleinigheidjes, ietepeuterige snap je.
Arabesk schreef:Op een paar schreeuwers na, zijn de meeste hoefsmeden gewoon heel erg geïnteresseerd in natuurlijk bekappen en nemen het op in hun 'assortiment'. Al veel smeden hier op cursus gehad, die ook dik tevreden waren over de cursus.

Splinter schreef:Ik ben ook gek op Pete
Maar S & Z, ze heeft echt hele mooie hoeven hoor, ik wilde dat de mijne toendertijd zo van de ijzers afkwam! Als ze goed afrolt, rolt ze goed af![]()
schuif mn opmerkinkjes maar opzij hoorwat ik al zei het zijn echt kleinigheidjes, ietepeuterige snap je.
Samenvatting
paard heeft mooie hoeven en loopt er goed op, wat wil je nog meer
Gimli_ schreef:Overigens denk ik (geen idee van de financiële kant van het vak) dat de meeste hoefsmeden het sowieso moeten hebben van beslaan en niet zozeer van bekappen.