Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:WLD komt inderdaad ná HB.
En tja.. WLD ontstaat door een schimmel in 'samenwerking' met een bacterie die in de meeste stallen voorkomt. Maar dat moet Singasong nog leren.
nombrado schreef:WLD reageerd als een schimmel (sporen)
Een combinatie van schimmeldodende middelen (azijn) met bacteriedodend (alcohol) en misschien waterstofperoxide zou dit kunnen aanpakken.
maar vooral, het lichaam sterker . immuunstysteem opvijzelen .
geerke schreef:zat die bacterie dan op de hoefnagel?
nombrado schreef:geerke schreef:zat die bacterie dan op de hoefnagel?
um...bacterien zitten overal!
Is het je nooit opgevallen dat een hoefsmid nooit zijn spullen ontsmet? Zou me niets verbazen als er zo andere paarden besmet worden, die allereerst de gezondste hoeven hadden.
Wb het afweersysteem?
Op het moment dat er een disbalans is in het lichaam, ontstaan er makkelijker dit soort dingen.
Bovendien krijgen veel paarden via voeding al zoveel schimmels binnen . (en geloof me, het zit meer in hooi of droogkuil dan je denkt) wat hun weerstand al naar beneden doet kelderen.
geerke schreef:singasong schreef:Geen idee, dat heb ik hem niet gevraagd. Misschien had hij ze wel in een vies bakje liggen of hele vieze handen. Wie zal het zeggen.
Wellicht zat de bacterie op de hoef, kan natuurlijk ook.
maar had je paard dan geen goede weerstand?
geerke schreef:nombrado schreef:WLD reageerd als een schimmel (sporen)
Een combinatie van schimmeldodende middelen (azijn) met bacteriedodend (alcohol) en misschien waterstofperoxide zou dit kunnen aanpakken.
maar vooral, het lichaam sterker . immuunstysteem opvijzelen .
hoe kun je een plek die niet doorbloed is aanpakken door het immuunsysteem op te vijzelen?
Jannepauli schreef:Google is nou niet echt een vertaalsite.. heb je wellicht de link naar het origineel ?
Holistisch is inderdaad alles: dus niet alleen azijn en wsp op een aangedane plek spuiten.
Holistisch is voeding, management, beweging en - was het maar waar - een goede baas..
Om je vraag te beantwoorden Nombrado: er zijn tal van middelen voor WDL, sommige werken beter dan anderen. Een goede hoefsmid wil ook wel eens helpen ( iemand die tijdig problemen ontdekt).