[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Centraal Topic voor Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 10:05

WLD komt inderdaad ná HB.
En tja.. WLD ontstaat door een schimmel in 'samenwerking' met een bacterie die in de meeste stallen voorkomt. Maar dat moet Singasong nog leren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:09

dat dacht ik dus ook...in een gezonde smalle witte lijn kan geen bacterie of schimmel komen.Tenminste dat is vrij zeldzaam.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:30

Jannepauli schreef:
WLD komt inderdaad ná HB.
En tja.. WLD ontstaat door een schimmel in 'samenwerking' met een bacterie die in de meeste stallen voorkomt. Maar dat moet Singasong nog leren.

een schimmel is een schimmel. en geen bacterie
ik vind wel dat je een beetje denigrerende opmerking geeft naar Singasong hoor.
bacterie dodende middelen, werken niet tegen schimmels.
Iemand met een schimmelnagel (kalknagel) heeft dus ook altijd een bacterie? Want dat is eigenlijk wat je zegt.
Wb schimmel....Als het lichaam zelf niet meer in staat is de bacterien en schimmels uit het lichaam te werken , is er al een disbalans in het lichaam. Dat geldt voor mens en dier.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:40

Laatst bijgewerkt door geerke op 29-07-14 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 10:42

Een kalknagel is geen WLD.
Maar eh.. Google staat wijd open als je je erin wilt verdiepen: WLD is altijd een combinatie van schimmel en bacterie.

De infectie wordt veroorzaakt door destructieve bacteriën en schimmels die bestaan in een symbiotische relatie (waar het ene organisme het andere ondersteunt). Traditioneel werd gedacht dat deze organismen in een anaerobe (zuurstofloze) omgeving gedijen, maar onlangs is gebleken dat er een grote verscheidenheid van organismen betrokken kunnen zijn bij deze infectie die zowel in een aerobe als een anaerobe omgeving kunnen leven.
Daarom is de traditionele methode van het verwijderen van grote delen van de wand om de bacterie en schimmel bloot te leggen alleen niet voldoende. Effectiever is het om dit te combineren met een diep doordringende, breed spectrum antischimmel en antibacteriële middelen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:48

WLD reageerd als een schimmel (sporen)
Een combinatie van schimmeldodende middelen (azijn ;) ) met bacteriedodend (alcohol) en misschien waterstofperoxide zou dit kunnen aanpakken.
maar vooral, het lichaam sterker . immuunstysteem opvijzelen .

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 10:54

??? ... zucht

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:56

Jannepauli schreef:
??? ... zucht

Noem jij eens een goed middel wat bewezen , goed werkt tegen WLD
gezien jou kennis?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:58

iets wat schimmel dodend en bacterie dodend is...mooiste is eerst kweekje,aangezien er bij WLD vaak sprake kan zijn tussen de keuze van 40 verschillende schimmels en bacterieen.
Maar dat is volgens de Amerikanen...die zijn uiteraard gek :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:59

nombrado schreef:
Een combinatie van schimmeldodende middelen (azijn ;) ) met bacteriedodend (alcohol) en misschien waterstofperoxide zou dit kunnen aanpakken.

hoe kun je een plek die niet doorbloed is aanpakken door het immuunsysteem op te vijzelen?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:01

geerke schreef:
dat dacht ik dus ook...in een gezonde smalle witte lijn kan geen bacterie of schimmel komen.Tenminste dat is vrij zeldzaam.

Je zal maar net die ene zijn ;)

Voor diegene die het interesseert. Die bacterie is in de hoef gekomen tijdens het nagelen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:01

zat die bacterie dan op de hoefnagel?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:05

Hier een amerikaans stukje.....

Ik denk dat ik kan een artikel over witte lijn ziekte niet schrijven zonder de vermelding van anti schimmel behandelingen. Zorg ervoor dat elke behandeling die u gebruikt levend weefsel niet te vernietigen op een cellulair niveau. U kunt bijdragen aan het probleem door het creëren van dood weefsel voor ziekteverwekkers te voeden. Opmerkelijke antifungale behandelingen die niet levend weefsel niet beschadigen zijn White Lightning, Clean Trax en 50% azijn / water-oplossingen (Om door effectiviteit, in mijn mening). Ik kan je met zekerheid zeggen, dat als je chemisch de symptomen te behandelen zonder het omgaan met de echte problemen, zal anti schimmel behandeling vrij ineffectief blijken, maar aan de andere kant heb ik gezien ijverig behandeling een deel van talloze succesvolle revalidatie en hebben klanten die zweren bij elk van de half dozijn verschillende behandelprogramma's heb ik geëxperimenteerd met. Ik heb ook gegroeid uit honderden ernstige witte lijn problemen zonder chemische behandeling aan de hand helemaal niet, dus je me vertellen.

maw..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:07

is dit nederlands?Kun je de niet vernaggelde versie hier even neerzetten,die begrijp ik denk ik beter.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:08

geerke schreef:

um...bacterien zitten overal!
Is het je nooit opgevallen dat een hoefsmid nooit zijn spullen ontsmet? Zou me niets verbazen als er zo andere paarden besmet worden, die allereerst de gezondste hoeven hadden.
Wb het afweersysteem?
Op het moment dat er een disbalans is in het lichaam, ontstaan er makkelijker dit soort dingen.
Bovendien krijgen veel paarden via voeding al zoveel schimmels binnen . (en geloof me, het zit meer in hooi of droogkuil dan je denkt) wat hun weerstand al naar beneden doet kelderen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:09

geerke schreef:

Yep

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:10

singasong schreef:
geerke schreef:

Yep

hoe kan dat nu?Was hij tweedehands?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:13

nombrado schreef:
geerke schreef:

um...bacterien zitten overal!
Is het je nooit opgevallen dat een hoefsmid nooit zijn spullen ontsmet? Zou me niets verbazen als er zo andere paarden besmet worden, die allereerst de gezondste hoeven hadden.
Wb het afweersysteem?
Op het moment dat er een disbalans is in het lichaam, ontstaan er makkelijker dit soort dingen.
Bovendien krijgen veel paarden via voeding al zoveel schimmels binnen . (en geloof me, het zit meer in hooi of droogkuil dan je denkt) wat hun weerstand al naar beneden doet kelderen.

volgens jou theorie zouden gezonde paarden niet vatbaar moeten zijn.Die hebben een goed immuunsysteem.
(Het hele lichaam zit vol met bacterieen en schimmels,anders zouden we dood zijn....)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:14

Geen idee, dat heb ik hem niet gevraagd. Misschien had hij ze wel in een vies bakje liggen of hele vieze handen. Wie zal het zeggen.
Wellicht zat de bacterie op de hoef, kan natuurlijk ook.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:17

singasong schreef:
Geen idee, dat heb ik hem niet gevraagd. Misschien had hij ze wel in een vies bakje liggen of hele vieze handen. Wie zal het zeggen.

maar had je paard dan geen goede weerstand?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:18

geerke schreef:
singasong schreef:

maar had je paard dan geen goede weerstand?

Mijn paard had toendertijd energetisch een lage weerstand ja.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:28

geerke schreef:
nombrado schreef:

hoe kun je een plek die niet doorbloed is aanpakken door het immuunsysteem op te vijzelen?

Dat heet het zelfherstellend vermogen van het lichaam
Je pakt dus niet alleen 1 plek aan, maar alles (holistisch)
Kijk maar eens naar een paard met een hoefzweer...hoe hard die hoeven gaan groeien

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 11:52

Google is nou niet echt een vertaalsite.. heb je wellicht de link naar het origineel ?

Holistisch is inderdaad alles: dus niet alleen azijn en wsp op een aangedane plek spuiten.
Holistisch is voeding, management, beweging en - was het maar waar - een goede baas..

Om je vraag te beantwoorden Nombrado: er zijn tal van middelen voor WDL, sommige werken beter dan anderen. Een goede hoefsmid wil ook wel eens helpen ( iemand die tijdig problemen ontdekt).

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:00

Jannepauli schreef:
Google is nou niet echt een vertaalsite.. heb je wellicht de link naar het origineel ?

Holistisch is inderdaad alles: dus niet alleen azijn en wsp op een aangedane plek spuiten.
Holistisch is voeding, management, beweging en - was het maar waar - een goede baas..

Om je vraag te beantwoorden Nombrado: er zijn tal van middelen voor WDL, sommige werken beter dan anderen. Een goede hoefsmid wil ook wel eens helpen ( iemand die tijdig problemen ontdekt).

Klopt
Vind die maar eens. Ik ben weer naarstig op zoek naar een GOEDE ERKENDE VERSTAND VAN PRE VOETEN hoefsmid! Niet iemand die de hielen weer amputeert. :(
Mijn oudste hengst staat inmiddels, met veel te lage hielen achter, waardoor de sprongen in beide benen overvult zijn. (en bedankt hoefsmid) en ongelijk op de voorvoeten. rechterhiel voorvoet korter dan linkervoorvoet (scheelt 1 cm!) paard loopt ongelijk en hierdoor onregelmatig
ik herken mijn eigen paard niet meer...Heb smid gebeld (die het veroorzaakt heeft)is geweest maar kan niks doen. Paard moet dus maar zo even in ieder geval 8 weken scheef lopen. ;(
Help! dus!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:23

A.s. dinsdag heb ik een afspraak in Utrecht, rechtsvoor is weer kreupel.......