Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
yarrah schreef:Oz had een checkligament blessure.
Die warmte is een teken dat het nog niet helemaal klaar was. Toch gaf de echo aan dat de pees klaar was voor wat meer beweging (rijden). Alleen in het middan was de pees nog niet helemaal klaar. Om dat voorelkaar te krijgen moet hij weer aan het werk, de pees dan. Het moet wel heel gecontroleerd gebeuren een half urtje stappen in de bak met een beetje draf of lekker stappen buiten op het harde. Draf mag de eerste maand niet langer dan 5 minuten.
yarrah schreef:Er zat een joekel van een gat in! De DA en ik hadden er een hard hoofd in, maar ik moest Oz de kans gunnen. De verhuizing naar een andere stal met veel beter voerbeleid en de mooie gladde weilanden hebben hem goed gedaan. Op de vorige stal werd er veel en veel gevoerd (hij was moddervet zie mijn profiel) daarnaast waren de weilanden heel vet, tevens waren ze ook heel nat en stonden de paarden vaak tot de enkels in de zware grond.
yarrah schreef:Oz had een checkligament blessure.
Die warmte is een teken dat het nog niet helemaal klaar was. Toch gaf de echo aan dat de pees klaar was voor wat meer beweging (rijden). Alleen in het middan was de pees nog niet helemaal klaar. Om dat voorelkaar te krijgen moet hij weer aan het werk, de pees dan. Het moet wel heel gecontroleerd gebeuren een half urtje stappen in de bak met een beetje draf of lekker stappen buiten op het harde. Draf mag de eerste maand niet langer dan 5 minuten.
yarrah schreef:Gisteren 20 minuten geredenWat is het toch een superpaard. Na 14 maanden zadel erop en naar buiten. Gewoon gestapt ik had het gevoel dat hij het weer schitterend vond om aan het werk te zijn. Na 10 minuten moesten we helaas alweer omdraaien. Hij voelt super, niet stijf o.i.d. gewoon mijn oude vertrouwde Oz......
yarrah schreef:Gisteren 20 minuten geredenWat is het toch een superpaard. Na 14 maanden zadel erop en naar buiten. Gewoon gestapt ik had het gevoel dat hij het weer schitterend vond om aan het werk te zijn. Na 10 minuten moesten we helaas alweer omdraaien. Hij voelt super, niet stijf o.i.d. gewoon mijn oude vertrouwde Oz......
yarrah schreef:Paarden met peesblessures zijn toch beter af in het land. Door beweging geneest de pees veel beter. Dus boxrust zou ik niet doen.
Nathalie02 schreef:Nu maar afwachten tot maandag. Kan niet veel anders doen, maar blijf er toch veel mee bezig. Ik heb heel erg de hoop dat het maandag bij de echo mee zal vallen, mijn gevoel zegt alleen iets anders...
Hoe lang zijn jullie zoet geweest met de blessures?