Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lolclub schreef:Marcella,
Nog even terugkomende op de door jou geplaatste filmpjes van het longeren.
Ik begrijp uit jouw woorden dat je bang bent dat hij weer tegen de bevangenheid aanzit, heb ik dat goed ?
Als ik de filmpjes bekijk en vergelijk met de beweging die hij maakt op het filmpje in de sneeuw, zie ik weliswaar dat je paard anders en korter is gaan lopen maar ik zie geen specifieke bevangenheids beweging,
integendeel zelfs, ik zie dat hij meer knieactie heeft van voren en wel wat korter loopt van achter.
Dit zou kunnen betekenen dat je het hogerop moet zoeken en dan denk ik in eerste instantie aan verzuring.
Zou het kunnen dat hij momenteel teveel eiwitten opneemt (voordroog oid) en daardoor wat verzuurt is in de spieren ?
mysa schreef:Aha, weer wat geleerd.
Marcella schreef:Helaas die mogelijkheid heb ik niet. Als ik wat anders wil voeren moet ik dat zelf kopen en graszaadhooi is hier in de omgeving niet makkelijk te krijgen. Kan anders eens toch proberen bij de boer of ik toch wat hooi mag voeren en dan wil ik zelfs kijken of er nog baaltjes liggen van heel ver terug (de oudste).
Hij gaat 5 februari verhuizen. Maar wil misschien toch even kijken om voor die tijd bloed te laten trekken en na te laten kijken (mogelijk deze week nog). Er komt een woensdagmiddag een paardentandarts die ook DA is en wil misschien die ook even laten kijken.
mysa schreef:Mag ik even wat goed nieuws tussendoor brengen: mijn d.a. verkoopt PLOS Supplier!
Ik mailde om te vragen of ze speciaal voer wilde klaarleggen en om te melden dat ik aan plos lijd, waarop ze terugmailde dat ze naast het voer ook PLOS Supplier voor mij klaar zal leggen
Buitenzinnig schreef:Ik zou het ook behandelen, maar niet perse met medicatie... (als in pijnstillers) Misschien een goede spierontspanner en toch op de voedingsmiddelen letten. Ik begrijp dat Hero een poosje kuil heeft gehad waarvan hij diarree heft gekregen, de uitwerking hiervan hoeft niet direct zichtbaar te zijn....(lijkt me)
Ik vond wel (maar dat is persoonlijk) dat hij in het filmpje zonder bijzetteugel relaxter en ruimer liep dan mèt...
mirgino schreef:ik kom even binnen vallen![]()
mijn paard was ook spierbevangen en uit bloedtest bleek dat hij Magnesium tekort had en ook vitE tekort
hij staat nu al weken op deze 2 en volgende maand doen we weer een bloedtest
sinds hij op deze suppl staat gaat het wel goed met hem, hij is weer soepel en heeft niet meer stijf gelopen/gestaan