nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:04

Ik heb grote shetlanders van 110 cm en 106 cm hoog.
ze hebben beide maat 9 van de equine fusions. En 1 heeft achter 9 slim, small.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 07:31

ik heb gisteren de easyboot epics gekregen en gepast. op zich passen ze prima, maar de sluiting gaat meteen los. het staalkabeltje schiet uit de sleufjes van de sluiting. ook als hij heel strak dicht zit.
nu zag ik dat er ook sluitingen waren die van onder naar boven dicht gaan. heeft iemand deze en waar zijn ze te krijgen. ( zie ze niet op de site van hoofwear)

Afbeelding

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:51

Mijn ervaring is dat de sluitingen op de foto mog sneller los gaan dan de originele sluitingen. Evt kan je een splitpen of ijzerdraadje door het gaatje bovenin de originele sluiting steken. Dan blijft de de sluiting dicht

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:19

Volgens mij zit de sluiting van je schoenen gewoon andersom. Alsof iemand het vervangen heeft, maar op de kop heeft gemaakt. Normaal sluit de clip van boven naar onder en daarmee span je de kabel aan.
Nu kun je inderdaad niets aanspannen.
Je hoeft naar mijn idee geen nieuwe sluiting te kopen, alleen de boel los schroeven en andersom (als op foto hieronder) vast te maken :P .

Afbeelding

En dan hebben jouw pony's kleine voetjes.
Mijn shet van 105 cm heeft inderdaad ook fusion maat 9 (slim), maar de andere (van 113 cm) heeft glove maat 0 aan de voorhoeven, direct na bekappen maat 00,5 (achter maat 00).

DubbelFun

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:59

Deze sluiting ziet er heel anders uit toch ??

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:01

Ja maar ik vermoed dus dat het een ooit vervangen sluiting is, die niet goed erop gezet is.
Maar kan dat niet met zekerheid zeggen omdat de 'van beneden naar boven sluiting' open staat.
Misschien vergis ik mij dus wel enorm en zijn er 2 uitvoeringen van de epics, maar dan nog lijkt het mij dat het omgekeerd moet kunnen worden als je beetje gaat knutselen.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:28

ik heb nieuwe epic's met een gewone sluiting die van boven naar beneden sluit.
maar de staalkabel schiet na 2 passen al los. hoe strak die ook zat. hij schiet uit de sleufjes in de sluiting. plus dat de sluiting de grond raakt als hij loopt. zeker als hij een beetje in het gras of zand zakt.

dus daarom heb ik nu de easy up sluiting besteld. en die sluit van beneden naar boven.
de bestaande sluiting omdraaien gaat niet want dan komt hij boven de schoen uit.
ik ga er van uit dat ik met de nieuwe sluiting de schoenen gewoon kan gebruiken zonder dat deze los gaan. nog even afwachten dus.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:15

Klink ook of de sluiting groter is dan de schoen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 14:20

Sluiting mag sowieso niet de grond raken.
Onderdelen bestel je ook op maat.
Enige wat je maatje groter kunt bestellen is een gaiter, maar ik denk kabels en sluitingen niet.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:02

Tot nu toe super tevreden met mijn cavallo hoefschoenen. Vandaag en gisteren weer eens een wat hardere galop geprobeerd in de loop berm en de schoenen bleven goed zitten. Ook heeft hij nog geen schuurplekken. Ben benieuwd hoe ze blijven zitten als de bermen straks weer wat natter zijn. Maar ben tot nu toe zeer positief :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:08

Wij krijgen de floatingboot op proef, iemand hier ervaring mee? Tis erg lastig om schoenen in de juiste maat te vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:36

Topic ligt precies een beetje stil maar hopelijk kan toch iemand van de kenners mij helpen.
Ik heb mijn Easyboot Back Country's nu een klein jaar en heb er een kleine 500 km mee gereden.
Vandaag viel me ineens dit op:

Afbeelding

Dit bij beide schoenen achteraan.
Vorige keer een lange rit gemaakt en we waren beide moe dus toen is het niet opgevallen.

Nu weet ik dat mijn pony technisch niet goed loopt (sleept nogal eens) en dat de paden hier echt veel vergen van de schoenen maar dit had ik toch niet verwacht. Had gedacht (en werd me ook gezegd) dat 1000 km makkelijk moest kunnen en misschien wel meer, zou ze in mijn geval (pony is 20+ en rij een paar keer per week een kilometer of 5 tot 10, in de zomer meer dan in de winter) waarschijnlijk voor jaren hebben.

Maar nu nog geen jaar later dit dus. Is dit uitzonderlijk?
Kan ze wel nog gebruiken denk ik? Of wat moet ik ermee?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:45

Als je pony sleept dan is dit normaal ja, die ca. 1000 km is de normale slijtage aan de zool. Je kan ze makkelijk blijven gebruiken hoor, sommigen snijden zelfs de teen open om de pasvorm te verbeteren.

In Duitsland kan je de schoen laten repareren maar dat is niet heel goedkoop, je kan ook de losse onderschoen vervangen. Bij nieuwe schoenen kan je beschemplaatje op de teen schroeven.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:52

Zo! Die zien er mooi gehavend uit zeg.

Ik heb ze ook maar gebruik ze niet meer sinds ik nieuwe andere schoenen heb waar ik 10x blijer mee ben!

De easyboots heb ik dus te koop staan.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:02

Nee hoor dat is normaal, mijn easy boot gloves (zelfde schelp) ging nog geen 20 km mee op asfalt.
Afbeelding

Heb nu de swiss galoppers en die zijn veel steviger. onder de nieuwe schoen na evenveel km als de easy boot. Klein schaaf plekje maar nog lang niet door.
Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:26

Zal mijn renegades maar niet showen := :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 07:39

Bedankt allemaal, toch fijn dat het gewoon "normaal" is, ze hebben het dan nog lang volgehouden zo te lezen :Y)

Ga er ook gewoon mee door :j De zool is toch het belangrijkste, zolang die goed is en de schoen nog dicht kan is het ok natuurlijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:14

Hier worden dichte schoenen ook tot sandalen vermaakt. Als het te gek wordt koop ik nieuwe, maar omdat ik veel in de berm/zand rij gaat het niet zó snel.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:19

Letizia schreef:
Zal mijn renegades maar niet showen := :')

Graag! Ik ben wel benieuwd namelijk

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:21

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:41

Ik vraag me serieus af wat een flinterdun laagje gaat doen met een hoefzool die gevoelig is op steentjes ??
Verder lijkt me dat als je er mee op asfalt loopt dat het er binnen de kortste keren afgesleten is.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:06

Ja als je paard sleept gaan de schoenen sneller stuk.
Ik heb bij Isabella jarenlang (en dan bedoel ik meer dan 5 jaar) met easyboots over de harde weg (menkar) gereden en die dingen zagen eruit als nieuw.
En Yoob kon ik na paar ritten al niet meer verkopen omdat hij ze schuin afslijt (dus wissel ik schoenen regelmatig om aan hoeven). Maar zo ver doorgesleten zijn ze nog niet, maar jaren ga ik met hem ook niet halen.
Of het nu komt in gebruik van materiaal tegenwoordig tov vroeger, weet ik niet.

Waar ik wel met Isa snel doorheen ga zijn de RX schoenen (therapeutisch als ze last heeft van haar hoeven, krijgt ze die voor meerdere uren gewoon in de uitloop aan). Eerste set ook paar jaar meegedaan, tegenwoordig na een paar maanden al scheuren in de zolen. Volgens fabrikant komt dat omdat ze er mee in vochtig zand staat. TJa ... waar zijn therapeutische schoenen anders voor dan om ze ook bij slecht weer buiten aan te doen. Het eerste paar deed ik dat ook en die konden er wel tegen.
Dus ik denk echt dat materiaal tegenwoordig iets minder sterk is dan vroeger bij easyboot (oude modellen) :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:17

Ik denk niet dat het zand het probleem is, maar de urine die er door de jaren heen door gekomen is.
Ik merk het aan mijn eigen paddockschoenen met rubber zolen daar vallen ook snel de gaten in of het hele loopvlak laat los.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 15:21

xxVon schreef:
Ik kwam op facebook deze tegen: http://www.hoofarmor.eu/ en de facebookpagina: https://www.facebook.com/HoofArmor/

Ziet er veelbelovend uit, heeft 1 van jullie hiervan gehoord? Ik zou het namelijk wel willen proberen.

Vriendin van mij heeft het gebruikt toen haar paard hierheen verhuisde. Als tijdelijke oplossing prima, maar de zool wordt keihard en afgesloten door de laag hoofarmor dus na paar weken kon je die laag echt eraf breken, voor permanentere oplossing niet ideaal.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 15:49

Delphi2 schreef:
xxVon schreef:
Ik kwam op facebook deze tegen: http://www.hoofarmor.eu/ en de facebookpagina: https://www.facebook.com/HoofArmor/

Ziet er veelbelovend uit, heeft 1 van jullie hiervan gehoord? Ik zou het namelijk wel willen proberen.

Vriendin van mij heeft het gebruikt toen haar paard hierheen verhuisde. Als tijdelijke oplossing prima, maar de zool wordt keihard en afgesloten door de laag hoofarmor dus na paar weken kon je die laag echt eraf breken, voor permanentere oplossing niet ideaal.

Alleen de laag toch? Bleef de zool wel onbeschadigd eronder? Ik vroeg het me af, stel ik ga op training in Duitsland of ik wil in Nederland +60 km endurance starten, is het daar wel geschikt voor? Ze staat prima op blote voetjes, maar gewoon extra bescherming voor deze ritten aangezien ik van t weekend in Duitsland weer een losse kabel en wondjes van de hoefschoen had (zachte gaiter is nu besteld) Op trektocht vind ik het niet erg om ene uurtje aan mn schoenen te klussen s avonds, maar zoiets is natuurlijk minder ideaal als je in een wedstrijd zit.