Isapaardje schreef:'Isabella staat nu met haar voet in de zuurkool.
Nog noooooit van gehoord, trouwens wel van de week zuurkool ovenschotel gemaakt!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Isapaardje schreef:'Isabella staat nu met haar voet in de zuurkool.
Kymalin schreef:TOCH zou ik even proberen om nog geen conclusies te trekken. Het is, afgezien van de verbrede witte lijn, zo atypisch voor hoefbevangenheid dat het misschien toch wat anders is. Hoe laat komt de dierenarts?
Je kunt trouwens om de Metacam te vervangen eens vragen naar Bute, da's veel goedkoper en een sterkere pijnstiller.
Kymalin schreef:Isapaardje staat een link naar haar website over hoefbevangenheid. Daar vind je de meest practische tips in een overzichtelijke manier opgesomd. Ik kan je aanraden die eens te lezen.
Isapaardje schreef:@Timbers:
weet sinds gisteren weer wel hoe moeilijk een diagnose van de buitenkant te stellen is. Als ik geen foto's had laten maken, was ik naar huis gestuurd met de melding 'alleen maar dunne zolen'.
Het lopen leek op enkel een hoefzweer, maar de hoeven waren overal koel en dat is niet normaal bij een hoefzweer. De zolen waren in te drukken, zelfs met de duimen. Links totaal geen reactie, rechts een beetje, maar alleen met visiteertang. Niet genoeg om 'hoefzweer' aan te duiden.
Op de foto's was duidelijk wat er aan de hand was ... 3-in-1-foto zeg maar
Kymalin schreef:Zoolkneuzingen kunnen inderdaad ook zeer pijnlijk zijn. Heb je nog naar medicatie geïnformeerd?