[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Centraal Topic voor Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 14:12

Wat je DA beschrijft is de oorzaak ( één van de) van het bevangen raken: als er te veel fructaan in de dikke darm terecht komt, gaan de goede bacteriën dood, geven gifstoffen af en die kunnen door de darmwand heen lekken. En dát laatste kan HB veroorzaken.
De meest logische weg is dan:
1) Vit E geven om celschade te herstellen
2) Een middel om de darmflora weer op orde te krijgen (bv Yea-Sacc van Dodson & Horrell)
3) als het niet meer accuut is, het paard zichzelf laten herstellen.

Wat Chinese kruiden hier aan toevoegen is mij niet duidelijk. Glucobalance helpt evenmin.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:51

Jannepauli schreef:
Wat Chinese kruiden hier aan toevoegen is mij niet duidelijk. Glucobalance helpt evenmin.

Vreemd...bij die van mij wel....(glucobalance)
en al het bovenstaande al geprobeerd. Bovendien stond/staat die van mij niet op gras. Moet dus van het hooi gekomen zijn of eenzijdig engels raaigras in het hooi zou ook nog kunnen.

Het reinigen heb ik overigens ook gedaan met de producten van phytonics. (overigens wel onder begeleiding van de artsen van den hoek)
detoxen en immunobooste :D :+

Chinese kruiden, geen idee welke, maar de gezondheids leer van de chinezen zijn best ver.
Bovendien kost het tijd om het op deze manier te doen. Het is niet binnen 2 weken over.
Het ontstaan van de aandoening is veelal al veel langer aan de gang, (soms al jaren) Dan duurt het gewoon ook langer om dit weer (door het lichaam) te laten herstellen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:01

Jannepauli schreef:
Wat je DA beschrijft is de oorzaak ( één van de) van het bevangen raken: als er te veel fructaan in de dikke darm terecht komt, gaan de goede bacteriën dood, geven gifstoffen af en die kunnen door de darmwand heen lekken. En dát laatste kan HB veroorzaken.
De meest logische weg is dan:
1) Vit E geven om celschade te herstellen
2) Een middel om de darmflora weer op orde te krijgen (bv Yea-Sacc van Dodson & Horrell)
3) als het niet meer accuut is, het paard zichzelf laten herstellen.

Dat bedoelde ik, wbt de darmen.

Bedankt voor de tips ik ga lezen wat het precies doet.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:06

nombrado schreef:
Chinese kruiden, geen idee welke, maar de gezondheids leer van de chinezen zijn best ver.
Bovendien kost het tijd om het op deze manier te doen. Het is niet binnen 2 weken over.
Het ontstaan van de aandoening is veelal al veel langer aan de gang, (soms al jaren) Dan duurt het gewoon ook langer om dit weer (door het lichaam) te laten herstellen

Dat geloof ik direct, het probleem is niet van gisteren idd.
En is ook niet 1 2 3 opgelost.

Maar vind persoonlijk ruim 300,-
In de maand wat teveel naast de medicatie van de da.

Ik ga de informatie over het product waar jij ervaring mee hebt ook opzoeken.

Bedankt!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:18

cissie schreef:
nombrado schreef:

Dat geloof ik direct, het probleem is niet van gisteren idd.
En is ook niet 1 2 3 opgelost.

Maar vind persoonlijk ruim 300,-
In de maand wat teveel naast de medicatie van de da.

Ik ga de informatie over het product waar jij ervaring mee hebt ook opzoeken.

Bedankt!

Het is jammer , dat het allemaal zo duur is.
Zo wordt er via de verzekering regulier nog wel voorgoed, maar vaak natuurlijke middelen niet
welke Chinese kruiden had je?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:03

@ nombrado
Ik heb dat potje op stal liggen. Volgens de da zijn het verschillende soorten bij elkaar..
Kan het straks wel ff opzoeken.

Mijn haf is niet verzekerd dus natuurlijke kruiden of iets anders maakt voor mij niks uit, moet het toch zelf betalen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 18:17

Glucobalance werkt niet omdat het zou moeten inwerken op een aantal voedingscomponenten die zijn omgezet in glucose. Nu is het toch al de vraag of dat spul helpt om glucose in het bloed 'te balanceren', maar fructaan.. daar zal het zeker niet tegen helpen. Fructaan is geen glucose en wordt ook niet omgezet in de stofwisseling naar glucose.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:58

Cissie, ik weet dat Glucobalance wel werkt ;) hieronder wat supplementen die ter ondersteuning van HB gegeven kunnen worden.

Glucobalance van Phytonics; Bij insulineresistentie en ter ondersteuning bij diabetes mellitus (suikerziekte) en bij hypoglycaemie. Bij verminderd functioneren van de pancreas. Bevordert een evenwichtige bloedsuikerspiegel. Zorgt dat de glucose-opname verbeterd wordt omdat de receptoren gevoeliger worden voor insuline. Werkt ondersteunend bij de gevolgen van de ziekte van cushing, bij hoefbevangenheid, bij tying-up bij staart- en maneneczeem en bij spierstijfheid.

Podo comp ; Bij acute of chronische HB, of ter voorkoming hiervan. Bevordert de doorbloeding in de hoeven.

Detox; Bij een verstoord immuunsysteem. Bij alle chronische aandoeningen waarbij sprake is van ophoping van afvalstoffen. Stimuleert de afvoer van afvalstoffen uit het lichaam door het ondersteunen van de functie van blaas en nieren, lever, maagdarmkanaal en lymfestelsel.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 19:02

Ja Singasong, je zult niet eens de producten van Laarakkers willen promoten. :+
Maar kennelijk is het verschil tussen glucose en fructaan nog niet doorgedrongen?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:07

Ik ga er niet over in discussie met jou JP. Deze supplementen hebben zich al lang bewezen daar hebben ze mij echt niet meer voor nodig :+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 19:14

Nee, dat kun je ook niet. Maar het is niet erg slim om adviezen te gaan geven zoals een product voor Diabetes als er geen sprake van is van IR, maar HB vlgs de arts door een overdosis fructaan veroorzaakt is.
De wetenschappelijke bewijzen van de werkzaamheid van de door jou genoemde producten zie ik overigens graag tegemoet.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:27

Pfffffffff _O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:17

Ik heb die van mij een poos glucobalance bijgevoerd. In het begin zag ik haar manenkam ietsjes soepeler worden, maar verder deed het weinig tegen haar bevangenheid. Ik ben er op een gegeven moment mee gestopt, omdat het erg prijzig was. Ik blijf erbij dat in de meeste gevallen een goed dieet en een goede smid het beste middel zijn om het paard weer op te lappen.

Overigens heb ik ook een pot Yea sacc bij gegeven (niet in een keer natuurlijk :') en niet in combinatie met andere poeders/medicijnen)Ik kon niet duidelijk zien of het wat deed, maar het leek me weinig kwaad kunnen om te proberen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:50

singasong schreef:
Ik ga er niet over in discussie met jou JP. Deze supplementen hebben zich al lang bewezen daar hebben ze mij echt niet meer voor nodig :+

Nou, en het bewijs loopt hier ;)
Daar heeft geen andere dierenarts mij ooit mee kunnen helpen.( met zeg duizenden euros aan geld weggegooid)

Pijnstillers, zijn symtoombestrijders
Ontstekingremmers, idem
daarmee help je niet het lichaam aan het werk te gaan om de afvalstoffen te doen opruimen. Je belast alleen maar nog meer het immuunsysteem. Vooral als het de spijsvertering betreft, vind ik de pijnstillers die ze tegenwoordig maar geven een zeer grote belasting voor maag (en spijsvertering) maar ook voor nieren en lever.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:02

Ik heb het trouwens meer dan eens meegemaakt dat pijnstillers helemaal niets deden.Ook niet hoge doseringen,zelfs niet intraveneus.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:50

Dank voor de adviezen en ervaringen.

Deze lopen nogal uiteen merk ik.

Uhmm ik ga alle producten eens goed bekijken en lezen wat het nu exact doet en waarvoor.
Hopelijk zit er iets bij wat goed zou kunnen werken bij mijn hafje.

Een middel om de afvalstoffen af te voeren lijkt me een goed idee met al die bute die ze momenteel binnen krijgt.

Ik hoor niemand over hippo ex laminitis, ik had nog een half potje staan en ben daar een paar dagen geleden weer mee begonnen en ze doet het daar erg goed op merk ik.
Misschien geen middel voor de stofwisseling maar het werkt op de een of andere manier wel positief bij dr.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:35

hihi, ik zit zelf nu ook aan de detox.... van phytonics
Wil eens ervaren wat het doet en voelt.
Kben wel aan het reinigen, das een ding wat zeker is :-)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:51

een goede manier om afvalstoffen af te voeren is schildklierhormoon...maar daar hebben ze in nederland nog nooit van gehoord.Jullie zullen nog aan mij denken over 20 jaar :+

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:51

nombrado schreef:

Whahaha 8)7

Ben benieuwd hoe je ervan opknapt *\%/*

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:51

Piecon, heel veel sterkte!

Glucobalance deed hier helemaal niets, nog wel geprobeerd. Maar in het begin echt hooi, water en medicatie.
Eenmaal weer beetje in balans gaf ik wel vitaminen/mineralen bij, dat deed wel goed.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:55

V.w.b. de Glucobalance; wanneer een paard HB is geworden door o.a. een slecht werkende alvleesklier dan zal de glucobalance werken, anders niet.

Die van mij is HB geworden door een combi van een bacterie in de witte lijn, verkeerde manier van bekappen en slechte doorbloeding in de voeten vanwege ijzers. Helaas kwamen we daar pas later achter. DA was er van overtuigd dat het door de voeding kwam. Niet dus...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:58

cissie schreef:
nombrado schreef:

Whahaha 8)7

Ben benieuwd hoe je ervan opknapt *\%/*

Ik gebruik de middelen van Phytonics ook voor mezelf. Tegenwoordig is er een humane lijn http://www.phytalics.nl/ Vooral makkelijk bij de poeders, die zijn er dan in capsule-vorm. In poedervorm is het namelijk niet te pruimen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 09:30

singasong schreef:
V.w.b. de Glucobalance; wanneer een paard HB is geworden door o.a. een slecht werkende alvleesklier dan zal de glucobalance werken, anders niet.

Die van mij is HB geworden door een combi van een bacterie in de witte lijn, verkeerde manier van bekappen en slechte doorbloeding in de voeten vanwege ijzers. Helaas kwamen we daar pas later achter. DA was er van overtuigd dat het door de voeding kwam. Niet dus...

Met andere woorden: Je paard is dus gewoon Insuline Resistent. Oorzaak: meestal verkeerde voeding en te weinig bewegen. Gevolg: problemen zoals o.a. witte lijn( schimmel). Conclusie: je DA had gelijk.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:42

Jannepauli schreef:
Met andere woorden: Je paard is dus gewoon Insuline Resistent. Oorzaak: meestal verkeerde voeding en te weinig bewegen. Gevolg: problemen zoals o.a. witte lijn( schimmel). Conclusie: je DA had gelijk.

Is dit jouw logica :+ ?

Ter info. een schimmel is geen bacterie.

edit: paard staat al jaren weer op het gras ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:46

singasong schreef:

was het niet omgekeerd?WLD komt namelijk vaak voor na HB.Omdat de witte lijn dan breder is en zwakker.