nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:08

Doe zo wie zo met de easyboots regelmatig wisselen (straks met de dallmar voor ook), maar ben voor nu nog aan het wachten op hogere nachttemperaturen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:16

Mijn 8 equine fusions heb ik los in een emmer zitten en pak er zo veel als ik nodig heb (2span kan er rondom op). Die worden ook tussen voor en achter, links en rechts omgewisseld.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:25

Dan ga ik dat gewoon keer proberen.
In verhouding als ze een zomer mee gaan is het nog steeds voordeliger dan ijzers :D
Haar voorschoenen gaan uiteindelijk naar achter en dan voor voor weer nieuwe bestellen wilde ik het steeds gaan doen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:49

Als je klittenband open gaat kan je er ook een stukje tape overheen doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 09:07

Ik gebruik nu met rijden altijd duct tape over de schoenen, werkt als een tierelier :)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:42

tinker_sally schreef:
[ [url=m/DJg37l.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Uljvm7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Regelmatig gebruikt de laatste weken en zullen denk ik niet de hele zomer meer mee gaan.
Ijzers aan haar achtervoeten was ze met 4 weken doorheen.

Kunnen schoenen voor rechts ook aan links gedragen worden?
Zou ik ze zo nog keer kunnen wisselen.

Wat ik mij opkomt als ik dit zie, schoenen slijten ook soms zo af maar die kunnen nieuwe zolen krijgen.
Zou dat hierbij niet kunnen?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:16

Ik wissel de schoenen continue. Ook simple boots. Is wel een beetje vervelend met de riempjes, maar met die ringetjes blijven ze goed zitten. Ik vind ze heel snel slijten.. heb ze nu 6 weken en de voorste delen zijn al behoorlijk kaal. Echt jammer.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:17

Vandaag heeft mijn hoefsmid mijn Combi Clogs van ijzers voorzien!
Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat werken(en hij ook!), dus zondag maar eens goed uitproberen.

Gelukkig heeft mijn handige vader ook mijn Renegade's weer gerepareerd dus we kunnen er weer tegenaan :D

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:12

Afbeelding

Ik ben nu de cavallo Sport aan het proberen bij mijn pony. Na jaren met easyboot country hebben gereden. Voelde wel een beetje stug maat hij liep er wel zo op weg. Gisteren een klein ritje gemaakt en vandaag een stukje gewandeld zodat ze in konden lopen.
Ben heel benieuwd!

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:57

Wij zijn ook iets nieuws aan het proberen. Nadat ik telkens mijne easyboot gloves verloor (vooral na galopjes in bermen) en ik deze ook niet slijtvast genoeg vind heb ik voor iets nieuws gekozen. Bente loopt achter moeilijker, ze strijkt en sleept met haar linkerachterbeen de hoef iets vierkant, dus een echte uitdaging voor de hoefschoenen. Eerste ritje gedaan, rij voornamelijk op asfalt en hier en daar een berm, en tot nu toe erg tevreden. Te blijven goed zitten en draaien niet, makkelijk aan en uit te trekken en geen schroeven/kabels ect die kapot kunnen.

Nu vraag ik me af hoelang het klitteband sterk genoeg blijft. Het is ook echt klitteband en niet zoals de renegade het championsysteem. Kan tot nu toe nergends vinden waar je deze dingen los kan kopen, dus als jullie tips hebben, graag.

Schoenen voor het rijden:
Afbeelding

en daarna:

Afbeelding

PS: voor heeft ze renegade vipers

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:00

Die swiss galoppers zijn echt mooi! Ik wilde ze ook maar de winkel raadde ze af voor mijn paard. Nu heb ik viper renegades.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:00

@tilmar: wat was daarvan de reden ??

Ik vraag me nog steeds af of er niet teveel druk op dat bandje komt te staan.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:16

DubbelDun schreef:

Bandje aan de bovenkant zit los, twee vingers ertussen net zoals de renegade. Schoen is ook te gebruiken zonder bandje.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:54

Ik vind de Swiss Galoppers ook gaaf, maar helaas nog niet verkrijgbaar in de juiste maat voor ons. Volgend jaar pas.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:14

DubbelDun schreef:

Mijn paard heeft ronde hoeven en de swiss galoppers zijn voor ovale hoeven.

Dat bandje zit inderdaad heel los, dat is ook zo bij de Renegades.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:48

Tilmar schreef:
DubbelDun schreef:

Mijn paard heeft ronde hoeven en de swiss galoppers zijn voor ovale hoeven.

Dat bandje zit inderdaad heel los, dat is ook zo bij de Renegades.

Ja daarom zijn ze ook perfect voor Bente haar achterhoeven, die zijn ovaler dan haar rondje voorvoetjes

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:56

Ik heb al jaren de equine fusions voor mijn shetlanders, maar wil puur voor het gemak van schoonmaken en water in de schoenen met slecht weer / modder misschien de easyboot epic gaan proberen.
iemand ervaring met deze schoen bij shetlanders. Ik men veel ritten in het seizoen. Nu bijna iedere week 30-35 km plus trainen door de week. Heel belangrijk dus dat de schoenen comfortabel zitten !
Zijn deze schoenen fijn voor zulke afstanden en blijven ze goed zitten?
en sluiten ze niet te hoog op de hoef bij kleine voetjes? En sluit de gaither mooi aan.
ik heb de kleinste maat nodig.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:20

dingogirl schreef:
Ik heb al jaren de equine fusions voor mijn shetlanders, maar wil puur voor het gemak van schoonmaken en water in de schoenen met slecht weer / modder misschien de easyboot epic gaan proberen.
iemand ervaring met deze schoen bij shetlanders. Ik men veel ritten in het seizoen. Nu bijna iedere week 30-35 km plus trainen door de week. Heel belangrijk dus dat de schoenen comfortabel zitten !
en sluiten ze niet te hoog op de hoef bij kleine voetjes? En sluit de gaither mooi aan.

dat de EF, zo lastig schoon te maken zijn, eeuwig nat blijven en behoorlijk stinken ben ik ook over gegaan naar andere schoenen. Helaas kan ik je geen advies geven over de easy boot epic, heb easy boot gloves gehad, maar bij mijn pony (geen Shetlander) bleven de gaiter erg goed zitten; dat is de rede waarom ik nog nooit een schoen verloren ben omdat de gaiter nog vast zat, terwijl de schoen wel uit was

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:14

dingogirl schreef:
easyboot epic gaan proberen.

Ik had vroeger de normale easyboot; zeg maar de epic zonder gaiter. Daar heb ik later losse gaiters bijgekocht.
Vond ze goed aansluiten toen, passend bij het been.
Maar nooit zulke lange ritten mee gemaakt voor de kar.
Bij de andere pony heb ik nu easyboot gloves. Prima schoenen en ook de gaiter zit hierbij goed.
Hij sloft wat meer en dan slijten de zolen wat sneller, dan bijv. van de Cavallo of fusions

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:38

Helaas kan ik door de kleine maat hoeven alleen kiezen tussen de fusions en de easyboot epic.
anders zou ik ook de glove proberen of de renegade bijv.
ik hoop dat er ooit nog andere merken met kleine maat schoenen op de markt komen.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:59

Mijn shet heeft sinds kort EvoHorse schoenen. Vooralsnog ben ik er erg blij mee. Maar echte gebruikerservaring heb ik nog niet.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:13

Mijn Appie had een graasvoetje toen hij bij mij kwam. Vorig jaar renegades Viper aangemeten en die zaten als gegoten (wel twee verschillende maten, want ongelijke voeten), maar hij was er na 3 maanden (goed bekappen) al weer uitgegroeid. Die winter ging zo goed dat we geen schoenen nodig hadden, maar nu wil ik ze toch graag weer voor de endurance wedstrijden. De nieuwe Renegade vipers zijn gewoon twee maten groter haha. Maar ben blij als we ze weer achter de hand hebben.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:04

Gisteren helaas met het tweede ritje op swiss galoppers 2 schaafplekjes. Is mijn eigen schuld heb het bandje aan de bovenkant te strak dichtgedaan (dus echt minstens 2 vingers ruimte de vorige keer). Ze zijn wel goed blijven zitten, heb over asfalt, berm en een nat veenpad gereden dus daar wel erg positief over. Schoen heeft nu wel wat slijtage aan de teen, maar zo minimaal dat de schoenen wel een aantal honderd kilometers doorkan voordat de teen is doorgesleten (en niet zoals de easyboot glove na 10 km asfalt).

Heb ze officieel 2 weken op proef van Hoofwear, maar denk dat ik ze wel hou.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:55

Sakvis, welke maat heb je dan van de evo schoenen?
zijn ze er ook in maatje 9 cm breed of nog een maatje kleiner?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:46

dingogirl schreef:
Helaas kan ik door de kleine maat hoeven alleen kiezen tussen de fusions en de easyboot epic.

Heb jij zulke kleine paardjes dan?
Mijn grote shet heeft achter de kleinste maat glove aan, voor een maatje groter zelfs.
Maar voor kleinere Isabella zijn ze inderdaad veel te groot en heb ik de fusions.