Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marjoleinft schreef:Gelukkig mogen wij het zelf bepalen van de veearts wat betreft buut .
Hij weet ook dat we eerlijk zijn tegen ons paard.
Dinsdag avond komt de hoefsmid weer dan willen we hem tot het weekend op 4 zakjes houden en dan kijken hoe hij reageerd op minder .
Nog even spannend dus .
cissie schreef:@ singsong, doe ik ook mijn best voor, ik ben voor mijn gevoel aan het vechten om dr er weer bovenop te krijgen, hopelijk denkt de nieuwe da er ook zo over.
En wil hij met me meedenken over een wat langdurige behandeling....zucht!
Bedankt voor je support!!!!
janouk schreef:http://www.ppidbijpaarden.nl/testen-op-ppid.html
Op faceboek hoefslag staat dat augustus, september en oktober weer gratis testen zijn op ppid (cushing)
GoGo schreef:Het is inderdaad fijn die cushing testen!
Gewoon doen, ik heb het ook meteen gedaan toen de veearts kwam.
Mijn paard had het niet maar een Shetlander op stal is 4 maanden doodziek geweest. Toen toch een cushing test gedaan en dit bleek hij te hebben.
Hij heeft er medicatie voor gekregen en met een aantal weken liep hij goed.
Hij krijgt nu wel nog elke dag medicatie voor de cushing maar is sindsdien niet meer bevangen geweest.
Nog even een vraagje, mijn paard zijn achterhoeven (waar hij ook meer last van had) brokkelen ontzettend. Hij houd hier ook iets meer digitale pols.
Heeft dit ook te maken met de hoefbevangenheid? Hij heeft dit hiervoor nooit gehad.
Ies_ schreef:Hoi allemaal,
Alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb. Ruim een maand geleden deed ik een update over mijn shetlander waarmee ik naar de DA was geweest voor foto's. Hieruit bleek dat haar hoefbeentjes al licht gekanteld waren.
Nu bijna 6 weken later mogen we weer heel langzaam opbouwen met weidegang. Je hoort men dan vaak zeggen: 'de eerste paar dagen een kwartiertje etc.....'. Echter vind ik nergens een beetje een verdere richtlijn van hoe zo'n opbouwschema eruit ziet. Wel schema's voor de beweging, maar dat is niet zo van belang in mijn geval.
Kan iemand mij helpen aan/met een opbouwschema of ervaringen voor de weidegang?
piecon schreef:Helaas is het met mijn paardje heel snel gegaan. Gekanteld en gedraaid hoefbeen. Ik heb hem 2 weken geleden in moeten laten slapen. Hierdoor heb ik hoefschoenen in de aanbieding speciaal voor hoefbevangen paarden. Hij liep hier super op. Hij heeft er 2 x 3 uur op gelopen.Misschien dat ik er een ander nog blij mee kan maken. http://www.bokt.nl/markt/ad/277739/hoef ... syboots-rx
Ies_ schreef:Hoi allemaal,
Alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb. Ruim een maand geleden deed ik een update over mijn shetlander waarmee ik naar de DA was geweest voor foto's. Hieruit bleek dat haar hoefbeentjes al licht gekanteld waren.
Nu bijna 6 weken later mogen we weer heel langzaam opbouwen met weidegang. Je hoort men dan vaak zeggen: 'de eerste paar dagen een kwartiertje etc.....'. Echter vind ik nergens een beetje een verdere richtlijn van hoe zo'n opbouwschema eruit ziet. Wel schema's voor de beweging, maar dat is niet zo van belang in mijn geval.
Kan iemand mij helpen aan/met een opbouwschema of ervaringen voor de weidegang?
Jannepauli schreef:Om de stofwisseling tot rust te krijgen is er niks beters dan alleen hooi en water.