Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liedjuh2

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:26

Goede instelling yarrah! Ik duim voor je!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:54

Ik kan mij goed voorstellen hoe je je voelt Yarrah! Hoop op een positieve scan!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:56

Spannend Yarrah! :)) Ik duim ook mee. :D

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:50

Spannend yarrah!! het feit dat hij rad loopt is een goed teken maar inderdaad, je weet nooit wat de scan uitwijst.. ik duim voor je mee!!

Komende vrijdag is de scan voor mijn pony, we gaan inmiddels wel uit van slecht nieuws, ze is al 7 maanden kreupel en geen enkele verbetering. We hebben nog 6 weken geprobeerd te trainen voor zover het gaat maar aangezien ze nog steeds kreupel is en inmiddels zwaar gefrustreerd en boos is, ben ik bang dat we de knoop moeten doorhakken om ermee te stoppen. Bah, valt me enorm zwaar allemaal, maar haar al 7 maanden dag in dag uit zo ongelukkig zien, ben ik ook wel klaar mee. Nog heel even duimen draaien voor vrijdag maar eerlijk gezegd heb ik geen hoop meer :(

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:16

Groot gelijk Ikke!

Ik duim ook mee Yarrah. Snap hoe je je voelt :)

Anne_bento :(:) dat is niet leuk! Hopelijk valt het mee en komt de veearts nog met een plan B.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:49

yarrah

ik duim mee :j

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:50

anne_bento schreef:
Spannend yarrah!! het feit dat hij rad loopt is een goed teken maar inderdaad, je weet nooit wat de scan uitwijst.. ik duim voor je mee!!

Komende vrijdag is de scan voor mijn pony, we gaan inmiddels wel uit van slecht nieuws, ze is al 7 maanden kreupel en geen enkele verbetering. We hebben nog 6 weken geprobeerd te trainen voor zover het gaat maar aangezien ze nog steeds kreupel is en inmiddels zwaar gefrustreerd en boos is, ben ik bang dat we de knoop moeten doorhakken om ermee te stoppen. Bah, valt me enorm zwaar allemaal, maar haar al 7 maanden dag in dag uit zo ongelukkig zien, ben ik ook wel klaar mee. Nog heel even duimen draaien voor vrijdag maar eerlijk gezegd heb ik geen hoop meer :(

|( och jee.....
mijn duimen draaien voor je hoor :j

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:16

@yarrah owwww spannend.

@anne oef dat is heel zwaar. moet bekennen die van mij heeft bijna 1.5 jaar niet goed gelopen(soms paar weken wel maar telkens terug kreupel)
ga hard duimen

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 22:08

De hoefsmid is geweest en hij denkt dat het toch door zijn nieuwe ijzers komt. Hij had hem wat korter en stijler gezet, maar blijkbaar vindt Tout dat niet zo leuk. Volgens de smid is hij dan wel een beetje een miep. Het zou me ook niks verbazen, want toen hij meer breakover kreeg liep hij ook dik een week lastig.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 23:17

Oh nee Anne, vrijdag dus een hele spannend dag Hoop dat er ondanks dat ze kreupel loopt toch wat verbetering te zien is.

Hopen dat hij dan snel weer goed loopt Partout.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 01:20

@partoutz oeff gelukkig en tsja als de stand wordt verandert kan k me voorstellen dat hij even paar dagen niet lekker loopt.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:52

Hopelijk loopt ze snel weer goed dan Partout!

Jeetje Anne_ bento, wat een super naar nieuws.

Yarrah, ik hoop mee op een positieve scan!

Hier minder goed, nou ja, slecht nieuws.
Op de echo was te zien dat de tussenpees is gescheurd. De oude blessure zag hij ook maar die was wel goed. Er was ook iets te zien aan het bot, een splinter oid. Maar dat kon hij pas zien op een rontgen.
Ook zijn alle benen gevuld met vocht, wat duidt op atrose en spat achter. Maar ook dit moet eigenlijk op de foto en uitverdoven om te zien hoeveel het is, waar en hoeveel pijn ze heeft.
En het herstel van de pees duurt ruim acht maanden. -O-

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:02

Partout: dat zou dan idd goed kunnen. Is hij op een andere stand gezet vanwege de blessure?

Xlaura: jeetje dat klinkt ook niet best zeg! Ik kan je zeggen, 8 maanden klinkt enorm lang maar vliegt voorbij hoor.. Afgelopen 7 maanden zijn voor mij gevlogen! Maar in ieder geval geven ze wel een goede kans op herstel dus, of is dat nog even afwachten?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:04

xLaura schreef:
Hopelijk loopt ze snel weer goed dan Partout!

Jeetje Anne_ bento, wat een super naar nieuws.

Yarrah, ik hoop mee op een positieve scan!

Hier minder goed, nou ja, slecht nieuws.
Op de echo was te zien dat de tussenpees is gescheurd. De oude blessure zag hij ook maar die was wel goed. Er was ook iets te zien aan het bot, een splinter oid. Maar dat kon hij pas zien op een rontgen.
Ook zijn alle benen gevuld met vocht, wat duidt op atrose en spat achter. Maar ook dit moet eigenlijk op de foto en uitverdoven om te zien hoeveel het is, waar en hoeveel pijn ze heeft.
En het herstel van de pees duurt ruim acht maanden. -O-

-O-
jeetje.....die 8 mnd ach de tijd vliegt
ik hoop wel dat de rest mee gaat vallen :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:27

Dat is zeker slecht nieuws, Xlaura -O-

Wanneer ga je die foto's laten maken? Daarna weet je natuurlijk pas echt hoe de situatie is.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:42

Ik hoop dat het inderdaad door de ijzers komt Partoutz
En dan klinkt rot xLaura, sterkte!

Met Star gaat het ook nog niet goed. Gister de da weer geweest, hij had weer 39,4
'S middags weer 37.4 en vanochtend weer opgelopen tot 38.4.
Nog steeds een dik been waar hij met moeite opstaat.
Behandelend arts belde gister om te vragen hoe het gaat.
Besloten morgen toch langs te gaan om te kijken wat er nu zit.
Hoefzweer is uitgesloten, heeft de smid gister naar gekeken

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:30

Laura.. Voor je het weet zijn de 8 maanden om ;)
Wel klote allemaal!!

Anne.. Hij heeft tijdens de blessure meer breakover gekregen om de tussenpees te ontlasten. Nu wilde de smid hem stijler en daardoor ook wat korter. Daar heeft Tout schijnbaar nu moeite mee.

Linsey.. succes morgen :(:)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:49

Ja dat korter is nooit zo fijn voor paardjes.. mijn pony loopt altijd standaard een paar weken zwaar gevoelig na het bekappen, ondanks dat ik vraag er zo min mogelijk af te halen. Laatste keer bijgewerkt door een andere smid dan normaal, zelfde verhaal. Blijf dat toch gek vinden hoor.. nu hebben wij op stal wel veel grind en steentjes op het pad dus dat maakt het er niet fijner op.
Mijn pony is toe aan een bekapbeurt maar ik durf het gewoon niet aan, ze loopt al zo onregelmatig..als ze dat er ook nog bij krijgt kunnen we niks meer, en daarnaast, stel dat morgen echt slecht nieuws is, wil ik d'r dan nog gevoelig hebben de laatste tijd die ze heeft.. nee, laat maar even gaan dan, dan maar niet zo netjes op de voetjes.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:18

Ik duim toch stiekem voor Anne-Bento, :(:)

Sterkte Laura, en het klinkt stom maar inmiddels weet ik ook, 8 maanden zijn echt zó voorbij. Maar goed, dat is een erg schrale troost.
Het is wel een minder schrale troost als hij verder geen mankementen in zijn benen blijkt te hebben.
Ik hoop mee dat t door de ijzers komt Partoutz!
Sterkte ook voor Linsey!
Yarrah, ik ga altijd van het ergste uit want dan valt het 9 vd 10 keer gewoon mee!

Mijn rampenfonds gaat erg goed momenteel. Been was een paar weken geleden toch weer wat opgelopen en ben dus weer braaf aan het stappen en een beetje draven. Denk dat ik het op deze manier ga doen de komende maanden. Gisteravond les gehad en wat is het toch een machtig paard als hij zich mooi aanspanten mijn hand gaat volgen <3 Hoop dat het goed blijft gaan!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:08

Dat klinkt fijn Gulpje! Wisselende berichten zeg, bij de 1 gaat het heel goed, de ander heel slecht.. blijft toch lastig die peesblessures!

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:21

Ik ben wat minder positief dan jullie ben ik bang. De vorige blessure stond 4-6 maanden voor en duurde anderhalf jaar. Dus die 8 maanden worden ook wel langer.
Maar ik maak me meer zorgen over de atrose en samenhang met de pezen. En gezien haar leeftijd wordt het ook niet beter.
Ach, ze is nu gewoon met pensioen. We zien wel hoe het gaat en wat ze aankan, maar meer dan stappen wordt het niet meer.

Bedankt voor jullie berichten! :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:28

Hier helaas heel slecht nieuws.
Gisteren kwam de DA weer voor controle, we hebben 6 weken gestapt.
Eerst even laten zien hoe ze liep en daar schrok ze van, was ze afgelopen keren wat onregelmatig en stijf, is ze nu echt heel kreupel. Buigproef gedaan, waar ze vorige x aardig doorheen kwam en nu ronduit slecht. Alleen al door stapwerk wordt ze dus al zoveel slechter |(
Toch nog gescand en dat zag er ook weer slecht uit. In overleg met mijn DA hebben we besloten dat dit niet meer door kan gaan en ik afscheid moet nemen van mijn lieve gekke merrie |(
Ik moet vandaag contact opnemen met de verzekering, het zou kunnen dat ze nog moeilijk gaan doen, of willen dat we nog meer proberen, maar ik hoop dat me dat bespaart blijft want als ik ergens toch de energie niet meer voor heb is dat het wel. Ik vind dit echt verschrikkelijk, heb er enorm veel verdriet van maar weet ook dat we alles gedaan hebben en mijn pony zoveel slechter is geworden afgelopen tijd dat het klaar is.. |(

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:27

Wat k.lote Anne!!!
Hopelijk werkt de verzekering mee. Je hebt er alles aan gedaan en nu kun je alleen nog maar eerlijk naar haar toe zijn.
Sterkte met het verdriet komende periode! :(:)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:46

Heel veel sterkte, Anne :(:)
Je had het al een beetje verwacht maar dat maakt de klap niet veel zachter lijkt me.. Ik duim voor je mee dat de verzekering niet lastig gaat doen, het is al lastig genoeg, afscheid moeten nemen van een dierbare vriend.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:56

Oh nee Anne, wat een verdrietige update :(:)
Je had het wel een beetje verwacht dat het niet goed zou zijn maar toch, nu is het definitief.
Verzekeringen kunnen zeker erg vervelend doen maar hoop dat ze in jou geval wel meewerken!