Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
anne_bento schreef:Spannend yarrah!! het feit dat hij rad loopt is een goed teken maar inderdaad, je weet nooit wat de scan uitwijst.. ik duim voor je mee!!
Komende vrijdag is de scan voor mijn pony, we gaan inmiddels wel uit van slecht nieuws, ze is al 7 maanden kreupel en geen enkele verbetering. We hebben nog 6 weken geprobeerd te trainen voor zover het gaat maar aangezien ze nog steeds kreupel is en inmiddels zwaar gefrustreerd en boos is, ben ik bang dat we de knoop moeten doorhakken om ermee te stoppen. Bah, valt me enorm zwaar allemaal, maar haar al 7 maanden dag in dag uit zo ongelukkig zien, ben ik ook wel klaar mee. Nog heel even duimen draaien voor vrijdag maar eerlijk gezegd heb ik geen hoop meer
xLaura schreef:Hopelijk loopt ze snel weer goed dan Partout!
Jeetje Anne_ bento, wat een super naar nieuws.
Yarrah, ik hoop mee op een positieve scan!
Hier minder goed, nou ja, slecht nieuws.
Op de echo was te zien dat de tussenpees is gescheurd. De oude blessure zag hij ook maar die was wel goed. Er was ook iets te zien aan het bot, een splinter oid. Maar dat kon hij pas zien op een rontgen.
Ook zijn alle benen gevuld met vocht, wat duidt op atrose en spat achter. Maar ook dit moet eigenlijk op de foto en uitverdoven om te zien hoeveel het is, waar en hoeveel pijn ze heeft.
En het herstel van de pees duurt ruim acht maanden.