Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cow_girl schreef:Ben ook benieuwd hoe de hoefjes van Isabella eruit zien na een jaar, hoe de stand is, loopt ze nu verder weer goed?
janouk schreef:Arme Aurora
Isapaardje schreef:janouk schreef:Arme Aurora
Aurora is de superatleet van Gemske![]()
Isabella is nu de patiënt.
janouk schreef:Niet alleen mijn pony is blond hoor.
romeorowan schreef:Wat is er in Kesteren?
Kymalin schreef:Ik denk dat Romeorowan bedoeld met op je eigen gevoel afgaan, is dat jijzelf je paard het beste kent en hem het vaakst ziet. En dat je dus zelf goed naar je paard moet kijken waar hij het beste op reageert. Probeer globale regels voor jezelf aan te houden zoals bijvoorbeeld met de fructaanindex, voer met zo weinig mogelijk, eiwit, zetmeel en suikers en ga zo maar door.
romeorowan schreef:Ja, ik bedoel dat sommige dingen niet goed voelen. Bijv. toen Indiana hoefbevangen werd was het suikerverhaal nog niet zo in beeld. Mijn dierenarts had het over 'de eiwitten'. Op eigen houtje op ik toen bedacht, dat een levend wezen voor herstel van cellen eiwitten nodig heeft want eiwitten zijn bouwstenen. Krijgt het hoefbevangen paard geen eiwitten dan zouden dus de lamellen in hoef ook niet kunnen herstellen.
Als jij een goed gevoel hebt bij de MaxH (oid) dan moet je het gewoon geven. Persoonlijk denk ik dat het ook geen kwaad kan in de hoeveelheid waarin je het moet geven. En ook al zit er dan redelijk suikers/zetmeel in, de rest aan suikers sluit je al uit, dus heel veel krijgt je paard niet binnen.
Daar komt nog bij dat het een volledig supplement is wat in dit geval prima is om de algehele conditie op te krikken.
Deze fase is voor ons allemaal erg herkenbaar. Je wilt het zo ontzettend goed doen, maar hoe en wat en waar? Ik weet zeker dat als je op deze voet doorgaat, het allemaal goed kan komen.
Je zet je er volledig voor in en meer kun je niet doen.
Isapaardje schreef:romeorowan schreef:Wat is er in Kesteren?
Paardenkliniek de Lingehoeve zit daar. Huifbedpony Wendy is daar geweest en Cow_girl is daar meen ik ook onder behandeling (althans haar paard).
Nu ga ik naar de 'gewone' plaatselijke vee-arts. Maar ze maken wel super scherpe digitale foto's ... en daar ging ik eigenlijk voor. Gister was nl. nog niet zo duidelijk wat er nu te zien is.
Nou ga nu rennen; uitslag volgt.
romeorowan schreef:Jeetje Ingrid, wat een naar bericht. Ik weet niet wat ik moet zeggen, 'k laat het even bezinken.