[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleinft

Re: Centraal Topic voor Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:35

Hij staat nog op 4 zakjes buut en 4 zakjes ascal.

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:37

Ik vind hem beter lopen. Goed nog niet, je ziet het nog wel, maar toch, beter is goed! Het kost tijd, veel tijd... Het zal met ups en downs gaan, als het over t algemeen maar stijgt. Ik vind het een heel verschil met 7 weken geleden. Voor je gevoel gaat het natuurlijk veel te langzaam, maar blijf positief!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:40

marjoleinft schreef:
Hij staat nog op 4 zakjes buut en 4 zakjes ascal.

dat is niet bepaald weinig :7 hoe loopt hij zonder of op de helft?Of durf je dat niet aan?
Krijgt hij deze dosering al 7 weken?

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:22

Vind hem ook wel beter lopen Marjolein, maar aan de andere kant, na 7 weken en met zoveel medicatie, begrijp ik wel dat je je zorgen maakt...

Mijn ruin doet het goed momenteel, hij mag nu af en toe een dagje zonder masker, en loopt best goed. Zijn hoeven groeien wel erg snel, en zijn linkervoetje (waar hij het meest mank op was) zet hij op het harde nog af en toe eerst neer met de hiel. In de piste loopt hij wel weer gewoon een half uur aan de longe, en vandaag ook kunnen rijden. Het enige wat vreemd blijft, is dat hij in omgang extreem rustig is, met werken is hij wel goed actief maar ook extreem braaf, nog steeds geen bokje gezien...

Hoe gaat een homeopaat eigenlijk te werk om de diagnose te stellen?

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 07:57

Hij krijgt dit al 7 weken, een paar dagen op 3 zakjes geprobeerd maar toen liep hij slechter.

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:33

Wij hebben groen licht gekregen! We mogen weer van start! Vandaag komt de zadelmaker kijken of het nieuwe zadel goed ligt! En daarna gaan we weer rustig beginnen met buitenritjes!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:29

@ilikex *\o/* fijn nieuws.

@marjoleinft :(:) gelukkig wel verbetering, maar nog pijnlijk.

Image heeft bijna 4 maanden op zoveel pijnstilling gestaan. Ze was vooral rechtsvoor heel pijnlijk: uiteindelijk bleek dit hoefbeen fors gekanteld maar ook ontstoken te zijn.
Ik hoop dat Wes zich snel beter voelt en dat je de pijnstilling kan gaan afbouwen.

@Ireika fijn dat jouw paard het nu goed doet.
De homeopaat komt een tot een middel dat bij jouw paard past door een uitgebreide vragenlijst; vooral tijdstippen waarop bepaalde klachten voortkomen leiden tot een bepaald middel dat het beste bij jouw paard past. Het kan zijn dat het ene paard met dezelfde ziekte op een heel ander middel uitkomt dan het andere paard. In de homeopathie houden ze met heel veel zaken rekening.

Even voor de vrolijke noot: update Image
Image doet het super fijn. Loopt 4 x in de week onder het zadel met bejaardengym. Ziet er echt super uit. En kan nu met graasmasker 4 uur per dag op de wei :wow: :wow: Dat had ik een paar jaar terug echt nooit gedacht. Maar ik houd haar in de gaten: soms toch weer wat harde manenkam........meteen terug in aantal uur op de wei.
Nooit meer onbevangen met een hoefbevangen gevoelig paard.

Image vanochtend : ze wil niet op de foto; dus incognito
Afbeelding

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:41

Fijn dat jij ook weer aan het werk kan met je paard ilikex!

Hihi leuke foto van Image! Wat goed dat ze ook weer vier keer per week wat aan het werk kan :)

Doen jullie trouwens bepaalde oefeningen of trainingen die niet te belastend zijn voor de voeten maar wel veel vetjes/energie verbruiken?

Interessant van de homeopaat! Maar ze gebruiken dus geen bloed- en mestonderzoek? En geven ze dan echt aan waar er een tekort aan zou kunnen zijn, of enkel de middeltjes die je zou moeten geven? Kunnen zij ook oorzaken achterhalen van HB op die manier?

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:56

Helaas paste het zadel niet die de zadelmaker mee nam! Dus nu weer dringend op zoek naar een ander zadel! Dat worden dus voorlopig alleen nog maar stapritjes.. ik baal zo erg!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:16

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:18

ilikex schreef:
Helaas paste het zadel niet die de zadelmaker mee nam! Dus nu weer dringend op zoek naar een ander zadel! Dat worden dus voorlopig alleen nog maar stapritjes.. ik baal zo erg!

Ik weet niet wat je zoekt, maar ik heb mijn Wintec zadel te koop liggen. Nu Image 24 is, past het niet meer. Maar het is een fijn licht zadel, dat je met verschillende bomen helemaal op maat kan maken. 17,5 inch
als je interesse hebt.....................worden we het vast wel eens. Alleen ik stuur het niet op........dus je zal wel in de buurt moeten wonen.
http://www.bokt.nl/markt/ad/265786/zwar ... oede-staat

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:03

Ik val even binnen...

Mijn paard krijgt momenteel bute, maar eet zijn voer niet meer op. Iemand een tip om toch de bute binnen te krijgen?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 15:05

In een beetje slobber of bietenpulp ?

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:07

janouk schreef:
ilikex schreef:

Ik weet niet wat je zoekt, maar ik heb mijn Wintec zadel te koop liggen. Nu Image 24 is, past het niet meer. Maar het is een fijn licht zadel, dat je met verschillende bomen helemaal op maat kan maken. 17,5 inch
als je interesse hebt.....................worden we het vast wel eens. Alleen ik stuur het niet op........dus je zal wel in de buurt moeten wonen.
http://www.bokt.nl/markt/ad/265786/zwar ... oede-staat

Ik zoek een jc saphir zadel, 17.5" en boommaat 31..

Jammer! Maar bedankt voor je aanbod!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:16

@esther: zodra Image door had dat er iets in haar eten verstopt zat, at ze het niet op.
Bij mij werkte alleen: een grote spuit (bij de dierenarts of oude wormenkuurspuit) een lepel appelmoes en daar doorheen de medicijnen en zo in haar mond spuiten 2 x per dag.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:28

Appelmoes of bietenpulp kan ik wel proberen. Krachtvoer mag ze niet hebben, dus slobber de lijkt mij niet zo'n goed idee.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:54

Z'n grote spuit kun je beter bij de apotheek halen dan bij de veearts scheelt meer als de helft qua kosten. Ik gebruik van dat knijpfruit zonder suiker dat is veel makkelijker in de spuit te doen dan een lepel appelmoes.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:05

Fijn dat je weer wat meer mag rijden Ilikex!!!
Daar kunnen de meeste hier alleen nog maar van dromen en hopen.

Appelmoes werkt over het algemeen prima, het is wat meer werk in zon spuit maar als je paard het maar binnen krijgt, die van mij lust het gelukkig met een beetje care for life van pavo.

4 zakjes bute pd? Ik heb daar verder geen mening over maar sta versteld van de verschillende adviezen van dierenartsen hierover...de mijne wil niet verder gaan dan 2 zakjes bute pd voor maximaal 1 week....pfff en als ik naar zou luisteren zou mijn hafje morgen nog 2 zakjes bute krijgen en daarna MOETEN we afbouwen.
Dat gaan we niet doen, we gaan er meer tijd voor uittrekken, inmiddels een andere gevonden die begrijpt dat het afbouwen van bute meer tijd in beslag neemt en de evt. bijwerkingen maar voor lief neemt, in de zin van ....als je nu gaat afbouwen haalt je paard het toch niet....dus wat heb je te verliezen. Zwart, wit gezien dan ....want ik ga er toch een maagbeschermer bij geven.

Een citaat van de hiefsmid dhr. Nassau " slagers zijn het daar onder de rijn" ....met andere worden een ernstig hb paard moet binnen korte tijd weer redelijk op de been zijn , het liefst zonder bute....zo niet dan houd het op.
Ik geloof tegen het advies van de da in dat mijn haf het gaat redden, niet alleen omdat ik daar onze lieve heer op mn blote knietjes op hoop maar ik lees ook hier op bokt verhalen van paarden die ernstig hb zijn of zijn geweest met een sincker dat ik denk....dan moet ik eens heel diep adem halen en deze zo lang als mogelijk vast proberen te houden en zoals andere al hebben gezegt niet opgeven!

Sinds gisteren loopt mijn hafje wat minder goed, ze gaat sinds gisteren ook de weide niet meer in, ze wil wel maar ik moest veel werken dus had helaas de tijd niet om haar even erbij te zetten.
Vannacht nog een dienstje en dan mag ze morgen erweer bij, eventjes dan....denk dat ze daar wel weer wat van opknapt, hihi

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:05

marjoleinft schreef:
Z'n grote spuit kun je beter bij de apotheek halen dan bij de veearts scheelt meer als de helft qua kosten. Ik gebruik van dat knijpfruit zonder suiker dat is veel makkelijker in de spuit te doen dan een lepel appelmoes.

Ook een super idee en nog minder suiker ook!!!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:08

Even een hart onder de riem van de eigenaren van hoefbevangen paarden.
Nombrado gaat weer de goede kant op (na consult van Den hoek, 4 maanden verder)
Ik ben al zeer blij met het resultaat!
Afbeelding

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:36

De paarden die weer gereden kunnen worden , hebben deze ook een sincker ?
Gewoon uit nieuwsgierheid......

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:39

cissie schreef:
De paarden die weer gereden kunnen worden , hebben deze ook een sincker ?
Gewoon uit nieuwsgierheid......

Nee, gelukkig niet! Wij waren er gelukkig op tijd bij!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:45

Gelukkig maar, dat scheelt een hoop ellende!
Ik kreeg in eerste instantie te horen dat ze wat gevoelig was na het beslaan en dat dit wel weer bij zou trekken.......na verloop van tijd merkte ik dat er meer aan de hand was dan alleen gevoelig na het beslaan.
En toch vol blijven houden dat het waarschijnlijk pijn was van het nagelen.....had ik er maar nooit naar geluisterd...grrrr.

Nu ik een andere smid heb weet ik wel beter, die zegt een paard hoort niet zoveel last te hebben na het beslaan, misschien een dagje of 2 maar dan moet er niks meer aan de hand zijn.

Ff duimen draaien voor ons, de nieuwe da geeft straks een second opinion de hb van mijn hafje en het geven van de bute.
Laatst bijgewerkt door cissie op 24-07-14 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:55

cissie schreef:
......
Dat gaan we niet doen, we gaan er meer tijd voor uittrekken, inmiddels een andere gevonden die begrijpt dat het afbouwen van bute meer tijd in beslag neemt en de evt. bijwerkingen maar voor lief neemt, in de zin van ....als je nu gaat afbouwen haalt je paard het toch niet....dus wat heb je te verliezen. Zwart, wit gezien dan ....want ik ga er toch een maagbeschermer bij geven.

Een citaat van de hiefsmid dhr. Nassau " slagers zijn het daar onder de rijn" ....met andere worden een ernstig hb paard moet binnen korte tijd weer redelijk op de been zijn , het liefst zonder bute....zo niet dan houd het op.
Ik geloof tegen het advies van de da in dat mijn haf het gaat redden, niet alleen omdat ik daar onze lieve heer op mn blote knietjes op hoop maar ik lees ook hier op bokt verhalen van paarden die ernstig hb zijn of zijn geweest met een sincker dat ik denk....dan moet ik eens heel diep adem halen en deze zo lang als mogelijk vast proberen te houden en zoals andere al hebben gezegt niet opgeven!

Sinds gisteren loopt mijn hafje wat minder goed, ze gaat sinds gisteren ook de weide niet meer in, ze wil wel maar ik moest veel werken dus had helaas de tijd niet om haar even erbij te zetten.
Vannacht nog een dienstje en dan mag ze morgen erweer bij, eventjes dan....denk dat ze daar wel weer wat van opknapt, hihi

+:)+ +:)+ Positief blijven. Dat voelt jouw paard ook ;)

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:00

@ singsong, doe ik ook mijn best voor, ik ben voor mijn gevoel aan het vechten om dr er weer bovenop te krijgen, hopelijk denkt de nieuwe da er ook zo over.
En wil hij met me meedenken over een wat langdurige behandeling....zucht!

Bedankt voor je support!!!!