Needje schreef:Mijn bekapper heeft iig aangegeven dat paardnatuurlijk zich niet aan de richtlijnen houdt die het AANHCP voorschrijft.
Vraag me af wat dan de grote verschillen zijn. Die zijn er volgens mij niet.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:Ik ken hoefsmeden die erbij waren, bij de lezing door Jaime in Deurne.
Wat ik van hen begreep, is dat er zeker duidelijk raakvlakken waren betreffende Jamie en dat hij ook duidelijk aangaf, dat de voetas, beenstand zeker mee genomen horen te worden in het plaatje (wat de TS ook altijd al behoren te doen) Er werd nog geopperd aan Jaime, dat er hier cursesjes gegeven wordt om ook NB te worden, wat Jamie toch geen plezier deed, daar dit soort materie niet in een eenvoudig cursus bekappen te leren is. Daar is nog steeds een gedegen hoefsmeden opleiding voor nodig.
én daar ontstaan vermoedelijk ook de problemen. Hetgeen wat er nu op cursussen in zijn naam wordt uitgedragen , klopt niet meer met hoe hij het ooit bedoeld heeft.
Tenslotte is Jaime ook een TB . Wel heeft hij openlijk toegegeven dat zijn onderzoek te maken had met de paarden in hun natuurlijke omgeving in america en de hoeven die daarbij horen. En dit dus niet zomaar geldt voor wereldwijde rassen.
Quir schreef:Alsof t natuurlijk bekappen op deurne zo natuurlijk gaat... Groot gedeelte wordt door traditionele smeden gegeven.
hestejente schreef:Verder zijn er volgens mij geen cursussen die uit zijn naam worden gegeven behalve die van Needjes (en mijn) bekapper.
Arabesk schreef:Paardnatuurlijk zegt nergens uit zijn naam cursussen te geven, maar een cursus aan te bieden gebaseerd op de witte lijn methode, aangepast naar de omstandigheden in NL; zachte ondergrond etc.
DubbelDun schreef:Als je een beetje investeert in de ondergrond hoeft een NL-PP echt niet onder te doen voor en Amerikaanse PP. Niet iedereen zal dezelfde ruimte hebben, maar hier kan het prima hoor.
DubbelDun schreef:@nombrado: een paard in het wild loopt alleen 60 km per dag omdat er zo weinig te eten staat, niet omdat ie dat zo graag wil
Needje schreef:De grootste reden dat paarden bij het hek staan te zeuren is omdat ze gewend zijn naar binnen gehaald te worden.
Op m'n vorige stal konden ze in de zomer 1 of 2 maandjes 24/7 naar buiten. De eerste 2 dagen stonden ze te wachten om opgehaald te worden. De 3e dag al niet meer.
Needje schreef:Er wordt geen voet geboetseerd/nagemaakt. Er wordt een slijtingsproces nagebootst.
De voet reageert daar op.
nombrado schreef:Is dat zo of denken wij dat....vergeet niet dat een wild paard een vluchtdier is en dat zwakte laten zien gelijk staat aan gejaagd worden. Een paard laat sowieso al weinig pijn zien, of het moet echt onhoudbaar worden.ja, klopt, maar zo soepel en gevoelloos lopen die paarden daar als je sommige filmpjes daar ziet, of er eens gaat kijken.
DubbelDun schreef:nombrado schreef:Is dat zo of denken wij dat....vergeet niet dat een wild paard een vluchtdier is en dat zwakte laten zien gelijk staat aan gejaagd worden. Een paard laat sowieso al weinig pijn zien, of het moet echt onhoudbaar worden.ja, klopt, maar zo soepel en gevoelloos lopen die paarden daar als je sommige filmpjes daar ziet, of er eens gaat kijken.
Let wel..ik bestrijd het niet, maar denk er om paarden geen dingen te gaan toe bedichten die er misschien niet zijn dan alleen in onze waan.