nombrado schreef:Allemaal heel interessant misschien.
echter volg ik mijn eigen ervaring en weg
Prima !
Misschien is het een idee om dan ook een eigen topic te openen ?
nombrado schreef:Mijn paard is bevangen geraakt door een ziekte in de straal die alleen bij koeien voorkomt.
Mortellaro is ontzettend zeldzaam bij paarden en zou alleen kunnen optreden als een paard in de stalgang op de roosters tussen de koeien wordt gehouden.
Er is 1 geval bekend en onderzocht in de USA, dit betrof een paard welke 24/7 gedurende maanden tot zijn kogels in de modder had gestaan, uiteindelijk bleek het niet eens Mortellaro te zijn maar een parasiet.
Je schreef dat jouw paard het heeft gekregen van opname van mest uit de kuil. Nou laat ik je uit de droom helpen, stinkpoot, rotstraal en zeker Mortellaro krijg je niet door opname van mest via de mond.
Helemaal in voordroog vraag ik me af of deze bacterien uit de mest uberhaupt wel zouden overleven tijdens het fermentatieproces !
nombrado schreef:ja...die fantastische dierenartsen, die alles weten???
waarom weten zij dan niet, dat een paard een koeienaandoening in zijn voet heeft?
wetenschap weet ook niet alles.
Een DA heeft minstens 7 jaar studie achter de rug en in geen enkel boek is Mortellaro terug te vinden als aandoening bij het paard.
Daarnaast blijf ik het een sterk verhaal vinden dat jouw paard van een rotstraal of straalkanker hoefbevangen is geraakt.
Als een paard namenlijk ivm pijn de hielen gaat ontlasten en op de tenen gaat lopen verwacht je eerder problemen met de straalbenen of de pezen !
nombrado schreef:ik kan alleen een voorbeeld zijn..., hoe ik het doe
diegene die het zien, willen het ook zo
diegene die het niet (willen)zien, gaan een andere weg.
Ik respecteer ieders mening maar nu ga je echt te ver !
je doet nu zelfs of je één of andere goeroe bent.
Ga alsjeblieft ergens anders een voorbeeld zijn voor anderen, richt je eigen sekte op ergens op een berg in niemandsland maar laat ons hier verder met rust !