[INFO] artrose

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:52

Ja, er is geen andere van Phytonics ?!

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 19:59

pien_2010 schreef:


Ja die bedoelde ik.

Klopt je doet heel lang met zo pot.

Maar uit onderzoek blijkt dat glucosamine wel effect heeft alleen weet men niet per welke dosering omdat t per paard verschillend is.

En op de site over atrose (wel mensen) heeft glucosamine bijna geen effect en is het een placebo effect. Zal ff de link opzoeken

Ik hoor/lees ook goede verhalen over de primeval gelatinaat.

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:17

Joint comp werkte perfect voor mijn paard. Terwijl er dus echt geen 10 gram Glucosamine in zit in een dagdosering. Kennelijk doet in joint comp de combinatie met andere kruiden heel veel.

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:23

Als de primeval geen effect heeft. Ga ik weer terug naar de joint comp van phytonics of de puur. Aangezien die 2 samen werken en soort van het zelfde zijn.

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 11:21

Ja, ik denk dat je snel genoeg ziet of een (ander) supplement wat doet als je weet wat glucosamine kan doen en/of als je al glucosamine geeft (dus geen opbouw nodig ).

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 11:40

Ik vind heel erg lastig. De Pavo mobility merk ik geen enkel verschil.

De primeval gelatinaat lees ik ook verschillende verhalen over. Kan altijd een emmer proberen, goedkoop is het niet..

En anders de puur glucosamine extra proberen. Het blijft erg lastig..

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 11:57

Ik heb altijd het idee dat gelatinaat bij minder paarden goed werkt dan glucosamine producten. Maar het blijft altijd zo dat sommige paarden het er wel super goed op doen.
Idd super moeilijk om te kiezen, dat snap ik.
Maar als je vond dat de joint comp niet meer zo goed werkte dan moet je op zoek naar wat anders, of eventueel wat anders er nog bij. Hyaluronzuur misschien ??? Ik heb nog wat los poeder ervan liggen...

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 12:21

Met de joint comp was ik verder wel tevreden. Alleen twijfelde of het effect heeft.

Blijkbaar dus wel. Want geef nu Pavo mobility en hij struikeld meer. Al zou t natuurlijk ook tijd hebben voordat je effect zou kunnen zien. Maar als de Pavo mobility op is wil ik het niet meer geven.

Maar de puur glucosamine extra vind ik ook erg intressant. Zit wel wat duivelsklauw in. Maar minder als ik het los geeft.

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 13:25

Hier van de week weer een stapje in positieve richting gemaakt.

Polie krijgt devil relief en sinds paar weken MSN. Aan de hand wordt ze gerevalideerd in stap en draf. Omdat we begin oktober naar NL gaat moeten de paarden dan twee weken 24 uur op de wei. Dus begonnen met opbouwen en sinds 2 nachten staan ze 12 uur op de wei. Begin deze week zag ik al gelijk dat het veel deed met haar. Pootje werd weer pijnlijker, dus bewust niet gerevalideerd aan de hand. Weidegang, het vele lopen was eventjes genoeg.
Gisteren was ze erg goed en vanochtend ook, zodat ik een heerlijke buitenrit met de paardjes heb gemaakt en Polie dus mee aan de hand. In stap, draf en zelfs voor het eerst galop gedaan. Ze was gewoon goed *\o/* . Zo genoten!
Dankbaar aan dit topic gedacht waar ik voor het eerst hoorde van de devil relief en de MSM en dit dus ben gaan geven.

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 13:48

Super fijn pien_2010 ! Maar denk er wel aan dat duivelsklauw enkel een pijnstiller is, dus het verbetert de artrose niet. Daarom wel extra moeilijk om te beoordelen of je een paard overbelast.

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 14:18

Of Polie artrose heeft weten we niet eens. De dierenarts tevens osteopaat raadt foto's maken af. Zonde van het geld want er zijn paarden die veel kunnen met zware artrose en paarden die niets kunnen met lichte.
Wel zijn we al dik anderhalf jaar bezig en alles is begonnen met een vast gesteld collateraal bandje blessure links achter (echo gehad). Zeker is dat rechts achter de kogel en lager geen afwijking laat zien ad botten (foto op verzoek van osteopaat / dierenarts laten maken. ).
We nemen alle tijd en bekijken het per dag. Maar sinds we begonnen zijn met revalidatie ad hand is er verbetering.
Laatst was hier een Bokker die haar 3 maanden geleden hier had gezien. Zij gaf aan een totaal ander paard te zien zowel in uitstraling, fit heid als gemakkelijk weer bewegen. Zelf heb ik bij Polie het idee dat zij veel te lossen banden heeft en dat de devil relief (ook goed voor pezen) en de MSN haar helpen en sterker maken.
Artrose sluiten we niet uit want ze was vaak wat stram. Dat is helemaal weg. Ze loopt weer net zo soepel in stap en draf als vroeger. Ook beweegt ze veel meer uit haar zelf en veel slapen overdag doet ze helemaal niet meer. Ik denk dat ik haar goed aan voel en voorzichtig ben maar wel bedankt voor de waarschuwing want overnemen mag echt niet!
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 16-09-18 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 14:20

Ik snap het, ik wilde alleen maar vertellen dat duivelsklauw fijn is als het werkt. Maar dat je daardoor veel moeilijker ziet of je een paard overbelast. Je maakt er niets beter mee, dat is het jammere ervan.

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 14:24

Ik ben ook blij met je opmerking Maris.
Wel vind ik zelf, heb kapotte artrose rug, dat pijn stilling bewegen bevordert en dat weer zorgt voor minder pijn. Ook ik zal nooit meer gezonde rug krijgen, maar op tijd pijnstillers nemen, is enorm belangrijk want alle spieren gaan anders meedoen en dat doet zo zeer. Bij Polie is de vicieuse cirkel doorbroken want die werd alleen maar slechter en slechter. Nu gaat ze beter en beter.

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 16:51

Ik ga eerst de glucosamine extra van puur proberen

Xritt
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:56


plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 08:00

heb nu de puur glucosamine extra gekocht. hopelijk morgen binnen..Gister liep stanley niet goed. dit keer kwam het vanuit zijn schouder.. zaterdag met balkjes lopen viel hij bijna. omdat hij gewoon weg zijn benen niet op tilde..

Vandaag maar even onder de solarium doen. En morgen heeft hij ook een dagje vrij, dan wordt het vrij warm en aangezien meneer al een wat dikkere vacht heeft, ga ik niet rijden.

woensdag wil ik wel verder kijken hoe hij loopt. Hopelijk goed want donderdag komt de zadelmaker..

Heel extreem slecht loopt hij niet. het is vooral draf dat je ziet dat hij zn schouder niet lekker naar voren wilt zetten.

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:06

Maris schreef:
Ik snap het, ik wilde alleen maar vertellen dat duivelsklauw fijn is als het werkt. Maar dat je daardoor veel moeilijker ziet of je een paard overbelast. Je maakt er niets beter mee, dat is het jammere ervan.


Door deze opmerking Maris, was ik zo bezorgd dat ik Polie extra scherp heb geobserveerd vandaag. Ze kwam top van de wei, vrolijk en uit haar zelf vloog ze naar de voeremmer. Dat zie ik altijd graag dat paardje zich gewoon als paardje gedraagt.
We hebben een stap rit gemaakt en ik heb op Polie het zadel gegooid. Ik wilde haar persé voelen en onder het zadel kan ik dat gewoon het beste. Dus na 20 minuten lopen met haar aan de hand, op het mooie zachte stuk opgestapt en verder met haar gestapt een kleine ronde van 15 minuten. Manlief zat op Hercule. Op het einde van die 15 minuten toen we weer op dat super mooie vlakke weggetje kwamen zonder steentjes haar een kleine 50 meter laten draven en ik bleef doorzitten omdat ik dan het beste kan voelen. Ze voelde top. Dus gelijk afgestapt. Wel zit er veel werk aan want Polleke haar natuurlijke scheefheid is weer volop aanwezig. In stap liet ze dat keurig corrigeren, maar draf net als vroeger was een ander verhaal.
Dus eind oktober komt de osteopaat en als ze dan nog zo is als nu, ga ik elke dag op de lange lijnen voorzichtig rechtricht oefeningen doen onder de vrouw in stap om haar ook weer in haar rug sterker te maken. Mijn rij kwaliteiten zijn vele male beter dan mijn longeer kwaliteiten. Ik heb alle tijd.

Interessant alle andere producten. Dat geeft de burger moed voor de toekomst als producten minder zouden gaan werken.

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:10

Ooh maar ik wilde je niet laten schrikken ofzo hoor ! Ik ken alleen helaas genoeg mensen die denken : paard heeft geen pijn meer, dan gaan we lekker een buitenrit van een uur doen. En de volgende dag weer.
Maar zo te lezen ben je super voorzichtig, dus het komt vast goed. Je geeft nog geen glucosamine toch ?

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:18

Maris schreef:
Je geeft nog geen glucosamine toch ?
Nee, zit dat niet in devil relief? Op dit moment geef ik devil relief en MSN, dit omdat ik bij Polie vooral het idee heb dat haar problemen in de pezen zitten en minder van artrotische aard zijn. Wat doet glucosamine?
Maar omdat ze zo hard gevallen is houden we wel serieus rekening met wat artrose in de knie, ook al geeft ze daar al geruime tijd geen klachten meer aan. Het zit nu laag in de kogel rechts achter, nadat ze waarschijnlijk volgens osteopaat/ dierenarts zich weer verstuikt heeft. Omdat er iedere keer sprake is van verstuikingen, heb ik zelf het idee dat ze meer pees problemen heeft dan artrose problemen.

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:21

Ik neem aan dat devils relief alleen duivelsklauw is ( met suiker erbij ) ? Weet ik eigenlijk niet zeker. Van glucosamine wordt gezegd dat het daadwerkelijk artrose kan verbeteren. Dat het de gewrichten smeert en de schokdempende werking verbetert.

Struikelen kan ook echt bij artrose horen. Maar ik weet de oorzaak van de verstuikingen niet ??? Kan ook weer overbelasting zijn. Zo moeilijk altijd.

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:27

ik hoor tegenstrijdige dingen over glucosamine

de ene zegt het werkt niet. andere zeggen het werkt wel maar weet men niet de exacte dosering wat werkt. En de ander zweert erbij. En dan heb ik het ook nog over mensen die dan echt wel verstand van hebben...

het blijft soms lastig... wat is waar en wat is niet waar.

ik zat eerst de denken alleen glucosamine/msm van pharmahorse & kurkuma. Maar nu toch besloten om de glucosamine van puur te nemen omdat daar weer meer andere dingen in zit,wat ook weer goed schijn te zijn..

het punt is het is ook allemaal niet goedkoop en heeft tijd nodig voordat je wat merkt...

maar omdat puur en phytonics vrij dicht bijelkaar zit. enige is in de phutonics zit geen duivelsklauw en de variant die ik nu heb gekocht het wel heeft.

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:43

Een fysio die ik ken gelooft niet in glucosamine, maar een aantal mensen die ik ken kunnen echt niet zonder. Die voelen echt veel verschil tussen wel of niet glucosamine innemen.

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:45

Phytonis producten zijn wat verder door ontwikkelt dan puur en de groene os. Maar verder waarschijnlijk idd best vergelijkbaar

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:46

Maris schreef:
Struikelen kan ook echt bij artrose horen.
Doet ze gemakkelijk en is vele malen minder geworden nu ik zelf de hoeven rasp. Smid heeft me het geleerd en als hij voor Hercule komt om te beslaan dat raspt hij ook alles weer. Tot nu vind hij dat ik het goed bij houd.

Maris schreef:
Maar ik weet de oorzaak van de verstuikingen niet ???

Ik dus ook niet want dat is in de tijden van rust gebeurd op de wei waar ik niet bij was. Ik denk dat zo gauw zij zich goed voelt maf gaat doen en gewoon niet goed uitkijkt. Moet wel zeggen sinds de dierenarts haar hoofd heeft behandeld (vond ik zelf een beetje titatovernaar achtig deed hij, nadat ik verteld had dat zij gewoon heel maf altijd doet en ik het helemaal zat was iedere keer die nieuwe blessures :o ), ze wel veel beter oplet en beter in haar vel lijkt te zitten.

Ingrediënten van MSM per 10 gram:100 Methylsulfonylmethaan waarbij opgemerkt staat dat 10 gr Methylsulfonylmethaan 3,4 organische zwavel bevat. Ik geef ongeveer 10 gram per dag van MSM

Devil's Relief zit in:
Water, MSM Glycerine
Per liter is toegevoegd: 325 ml duivelsklauw, 0,29 ml gember, 0,66 ml maria distel, 0,59 rozenbottel, 0,37 ml kurkuma. Analytische bestanddelen: Ruw eiwit 0,4 %, Ruwe oliën en vetten 0,25%, Ruwe as 0,2% Ruwe celstof 0,5%, Vocht 96,3%, Natrium 246 mg/l

Ik heb nu gewoon opgeschreven wat op het etiket staat. Dus glucosamine zit er niet in. Houd ik in mijn achterhoofd. Ik wil het eventjes hierbij laten daar ze hier toch wel bovenverwachting goed op aan het reageren is and "never change a winning team". Deze combinatie heb ik overlegd met de paardendrogisterij die aangeven dat die combinatie vaak voor pezen heel goed werkt en met mijn Franse dierenarts die geen osteopaat is. Zij kende beiden producten en was enthousiast dat ik dit geef. Toen zij foto's kwam maken hier, gaf ik ook nog Arnica D6 (was ze ook enthousiast over), maar daar ben ik inmiddels al een tijdje mee gestopt. Dat was vanwege die enorme klap die ze opliep toen ze vol met haar pijnlijke poot tegen het lage paaltje aan klapte (weer een gevalletje van niet kijken waar ze liep 8)7 ). Soms als ik bezorgd ben doe ik nog traumeel gel op de kogel en pezen erboven en in de kootholte. Dat koelt zo lekker.

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:49

Maris schreef:
Phytonis producten zijn wat verder door ontwikkelt dan puur en de groene os. Maar verder waarschijnlijk idd best vergelijkbaar


klopt

als de puur glucosamine extra geen of weinig effect heeft ga ik gewoon weer terug op de phytonics

maar puur en phytonics werken samen en wordt door 1 bedrijf geproduceert