nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GaelleS

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:31

Hehe... hier ook een paar dagen een paard in schoenen gezet. Kleigrond bevriest als maanlandschap :s Anders heeft zij nergens last van maar nu stond ze helemaal verkampt.

Vooraan cavallo's en floating boots achteraan, gepikt van mijn andere paard. Deed er mensen sportsokken in aan tegen eventueel schuren. Had niet het idee dat ze uitschoof. Ze liep er alleszins vlot mee en stond niet meer verkrampt. Had vooral last van haar achtervoeten.

Hier is interessant artikeltje misschien over gevoelige paarden en vrieskou... (Daarom zijn ze niet bevangen maar er staan ook andere mogelijke opties in...)

http://paardenhoeven.info/blog/2017/01/ ... angenheid/

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:26

Ja ik trek in de easyboot RX schoenen ook mensensokken over de hoeven heen tegen doorlopen en ook om de schoen passend te krijgen. Maar zoals gezegd, de zolen van deze schoenen zijn erg glad op ijsbodem, dus vandaar dat die schoenen even in de kast bleven staan.

Maar nu ligt er zoveel ijs nu het aan het dooien is, dat het sowieso gevaarlijk is geworden hier, met of zonder schoenen. Nog een paar dagen, dan hoop ik dat de bodem weer normaal is.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:17

Is er nog iemand geinteresseerd in floating boots? Ik heb de M2 en P2 te koop, heb ze inmiddels niet meer nodig. Voor meer info stuur me even een pb.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:46

Zijn er hier mensen die ook de megasus horserunners gaan testen?
Bij mijn pony schuren hoefschoenen snel voor langere afstanden, equine fusion en achter blijft het maar draaien.
Andere schoenen begin ik niet meer aan, lastige maat en dat schuren.. Nee.
Ofwel hij loopt nu thuis voor op zijn fusions, en achter genoodzaakt blootvoets.
Niet handig als menner met de optie om geregeld een weekje naar de veluwe te gaan.
Dus in juli krijgt hij de megasus horserunners, voor vier hoeven.
Ofwel in de bagger en zand vierkant op horserunners, en thuis gewoon voor fusions en achter blootvoets of met horserunners. :)

Ijzers kan echt nog niet, en wil ik ook niet als het geen noodzaak heeft.
Ik bekap zelf, dus ik kan hem goed bijhouden..

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:52

Nee. MAar ik ben wel super benieuwd naar de ervaringen :p

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:08

Ik ben ook nu al ongeduldig. :+

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:07

Goedemorgen, ik kom hier ook even binnevallen met een vraagje. Ik heb easyboots voor mijn mini (kleinste maatje), maar hij verliest we nog wel eens en ondertussen zijn ze ook versleten. Het is dus tijd voor nieuwe schoenen. Nu zit ik er aan te denken om voor de Epic te gaan, maar past die gaither wel in de kootjes bij een mini? Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:40

waarom geen equine fusions.
die verlies je nooit en ze lopen er zo mee weg.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:31

die heb ik ook voor mijn andere pony, maar Mythos heeft daar net een tussenmaatje in. Daarnaast vind ik dat de fusions wel erg snel verslijten. 1 paar heb ik binnen een jaar al versleten.
Het lieft heb ik ook wat anders want de easyboots zijn niet echt fijn aan en uit te krijgen en daarnaast is mythos ook een beetje een sleper, dus het kost me veel gespen. Maar veel meer keus is er niet

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:33

Easyboot verslijten toch denk ik net zo hard hoor.

Wil je iets wat weinig verslijt of dat je er kan vervangen dan ga je richting dallmar combi clogs.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:44

Mythos heeft 4 jaar op zijn easyboots gelopen. Ik moet alleen de gesp af en toe vervangen, maar nu is de zool ook bijna glad.
Van de fuions is het klitteband binnen een jaar helemaal versleten (ik tape ze nu dicht), het bandje waarmee je hem aantrekt is doorgesleten en van 1 zit de zool een stukje los.

de clogs zijn mooi, maar helaas te groot.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:37

Epic is hetzelfde als de gewone easyboot, maar dan inderdaad met gaiter. Ik bedoel, je blijft met die gespen zitten en ik vond ze zelfs wat lastiger aangaan dan de normale variant. Ik heb er toen wel ooit losse gaiters opgezet maar bij mijn grote maat shet zaten die wel hoog in de kootholte. Nu is het vrij soepel materiaal, maar weet niet of de kleinste maat ook een lagere gaiter heeft. Ik had maat 000.

De equine fusion heeft tegenwoordig wel andere modellen, waaronder de all terrain met stevigere zolen. Misschien is dat wat?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:04

Zijn de scootboots geen optie, zijn er nu ook in hele kleine maten. Zijn slijtvast en meeste paarden lopen er erg makkelijk op

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:33

Daar was ik iderdaad al bang voor met die gaithers. passen die trouwens ook op de standaard easyboots. of omgekeerd; zijn de epic's te gerbuiken zonder gaither?

De scootboots heb ik inderdaad ook overwogen. het lijken echt fijne schoenen. Ik had zo ook al besteld, maar helaas vergist in de maat. De kleinste maat was nog veel te groot.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:43

Kleinste scootboot had ik ook besteld. Zou volgens de tabel moeten passen, zeker bij mijn pony met de grootste voeten (krijg ik net in de equine fusions maat 9 gepropt, rest van mijn pony's passen deze net iets ruimer/mooier en al mijn pony's delen de zelfde maat schoenen nu). Maar was echt veel te groot! Moet minimaal 1 of misschien zelfs 2 maten kleiner nog voor mijn shetten van rond de 100cm.

Zonde, ik zie ze echt wel zitten, maar dan moeten ze natuurlijk wel passen.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:21

Scoot boots vallen idd wat ruimer dan de maten aangeven, maar hebben jullie al de nieuwste 2 kleine maten gezien? Die zijn sinds kort op de markt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:34

Ja, ik had de kleinste, 000. Die zouden als ruime 9ens/kleine 10en van de fusions moeten vallen. Maar zijn echt veel te groot. Ik heb ze ook gepast bij een pony die op 10en fusions loopt, maar ook daar waren ze te groot voor.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:59

Dennis schreef:
Ja, ik had de kleinste, 000. Die zouden als ruime 9ens/kleine 10en van de fusions moeten vallen. Maar zijn echt veel te groot. Ik heb ze ook gepast bij een pony die op 10en fusions loopt, maar ook daar waren ze te groot voor.

Ah, zonde! het zijn zulke fijne lichte schoenen, lijken me qua type juist heel geschikt voor de kleine paarden. Hopen dat ze ze misschien nog kleiner gaan maken in de toekomst.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:52

Dat was mijn idee ook, ik heb het op de FB van scootboots ook nog eens aangekaart. Ik ben benieuwd, ik denk dat ik zeker 1, maar waarschijnlijk zelfs 2 maten kleiner nodig heb.
Ik ben blij met mijn fusions hoor, maar in de marathon heb ik toch liever glad kunststof ivm waterbak enzo. Fusions zijn niet ideaal dan, klotsen er over na de waterbak. En bij wintervachten en veel zweet kan ik er ook bij thuis komst een straal zweet uit laten lopen.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:10

Ik vind t ook echt jammer dat die scootbooots er niet in maat 'pony' zijn

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:32

ik heb met de fusions ondertussen al zo'n 2600km gereden en de nopjes zitten nog steeds op de zool.
en dat met 3 verschillende pony's. dus van extra slijten geen last.

ik zou evengoed graag een kleine renegade of scootboot zien. alleen al om dat die makkelijker schoon te maken zijn.
maar al mijn pony's hebben maat 9 in de fusions, dus zo klein bestaan ze ( nog) niet.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:40

ik heb ook geen last van slijtage op de zool bij de fusions. Deze zijn nog prima, maar t klitteband is echt vesleten. plakt totaal niet meer en t bandje waar je mee aantrekt is doorgesleten.
de zolen van de easyboots heb ik in 4 jaar versleten.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:54

ik doe aan de achterhoeven altijd leukoplast er om heen. zo blijft de klittenband goed.
en je kunt er mee door water en modder rijden zonder dat de leukoplast loslaat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:24

Ik gebruik ductape om het klitteband vast te laten houden. Werkt ook goed.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 08:26

http://www.evohorse.com/

Deze al gezien? Vind ze er veelbelovend uitzien. Van een van de makers van de floating boots...