Veulen al ruim 3 weken op 3 benen. Update: ingeslapen, blz42

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Re: Veulen al ruim 3 weken op 3 benen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 11:38

vee arts is net geweest. Ze durft het niet aan om hem thuis open te maken. Heb gebeld met utrecht voor overleg. Ze bellen me vanmiddag terug. Ik twijfel wat ik moet doen. Operatie kost teel geld en ff vraag is wat ze kunnen doen. Moet ook nog vervoer zoeken. Zucht niets zit mee voor rebel. Ik weet niet wat ik moet doen. Wil hem die laatste kans geven, maar die kosten worden steeds hoger.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:52

Heb het topic ook gevolgd en leef mee met jou en de kleine man, als je met vervoer zit roep dan even, ik wil je wel helpen indien nodig.
Heb 2 paardstrailer en woon net onder Utrecht.
Heb vanaf donderdag 2 weken vakantie, kan alleen niet op 14/15/16/17 sept ivm cursus.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 11:56

cissy bedankt voor je aanbod, ik houd het in gedachten. Ik wacht nu tot utrecht terug belt. Eerst vragen of ze een schatting van de kosten kunnen geven.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:00

Respect voor wat je allemaal al hebt gedaan voor Rebel! Kan me voorstellen dat je de stap naar een operatie in Utrecht toch wil maken. Zoals je gister schreef, om duidelijkheid te krijgen wat er aan de hand is? Sterkte met je beslissing. Lijkt me zeker niet makkelijk... :(:)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:09

Melanie5 schreef:
cissy bedankt voor je aanbod, ik houd het in gedachten. Ik wacht nu tot utrecht terug belt. Eerst vragen of ze een schatting van de kosten kunnen geven.

Dat is een mooi aanbod :j
En cissy rijd heerlijk voorzichtig met een paard in de trailer.
Ze heeft mij ook wel eens geholpen, ik was er erg blij mee

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:41

Tja, in dit geval zul je toch de afweging moeten maken of je het financieel kunt dragen en daarnaast, kun je er mee leven als je hem nu in laat slapen zonder 100% definitieve zekerheid dat er niets meer aan gedaan kan worden, hoe dan ook, ik leef met je mee en ben heel erg blij dat ik niet in je schoenen sta.

Melanie5 schreef:
vee arts is net geweest. Ze durft het niet aan om hem thuis open te maken. Heb gebeld met utrecht voor overleg. Ze bellen me vanmiddag terug. Ik twijfel wat ik moet doen. Operatie kost teel geld en ff vraag is wat ze kunnen doen. Moet ook nog vervoer zoeken. Zucht niets zit mee voor rebel. Ik weet niet wat ik moet doen. Wil hem die laatste kans geven, maar die kosten worden steeds hoger.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:49

Stille meelezer wil je nu heel veel sterkte wensen.
Wat moeilijk joh..
2000,- ben je zomaar kwijt voor een operatie, dan heb je nog niet eens de stallingskosten... en dan nog het risico dat het niet echt beter wordt? Tja wat moet je doen? Wat moeilijk joh!

Heel veel sterkte met je beslissing. Wat je ook doet, voel je niet schuldig. Je hebt al zo je best gedaan!
Mocht je toch doorgaan met Rebel (wat ik ergens wel hoop) dan wil ik jullie ongelooflijk veel succes wensen!

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:04

jeetje wat een rot situatie.
Ik duim dat de kosten meevallen en dat je dit laatste nog kan doen voor dit leuke dier!
Sterke!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:36

nou heel veel sterkte met je mannetje,hij is prachtig.hoop dat hij er boven op komt.en anders moeten we bij bokt maar een inzameling doen om mee te helpen voor de operatie

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:21

Goh jeetje ... een paar dagen niet bijgelezen en nu dit ... wat een teleurstelling! Ik hoop zo dat er een goede oplossing voor je komt, die betaalbaar is en kansen biedt aan je kleine mannetje! :(:)
Zal voor je duimen!

diditje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:23

heel veel succes hopelijk heb je het geld en wordt rebel beter en anders heb je alles gedaan wat je maar kon.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 14:54

Ik heb met Utrecht overlegd en zij zien weinig in een operatie, vanwege de kosten en vanwege de prognose. Op basis van alles wat zij nu weten, denken ze dat een operatie geen zin heeft. Ze zijn bang voor flinke vergroeing.
Vandaag was de vrouwelijk arts bij mij, morgen belt de man mij. Hij is wat meer in voor experimenten. Ik wil gewoon weten wat er zit, dus ik wil dat hij open gemaakt wordt. Als blijkt dat het onherstelbaar is, dan maken we hem niet meer wakker. Ik wil niet dat ik hem laat inslapen, dan open maak en iets tegen kom waar we wat aan gedaan zouden kunnen hebben.
Hij krijgt nu weer Quadrisol en ik heb groene leem erop gedaan. Temperatuur is 39,1, dus er broeit weer wat.
Ik hoop dat mijn arts mee wil werken. Een kliniek zal moeilijk worden, vanwege de kosten. Mijn contract op mijn werk is niet verlengd, dus mijn middelen zijn nu nog berperkter.
Ik weet dat er een flink risco aan zit als we hem thuis opereren ipv in een kliniek. Maar slechter dan nu kan het niet worden. Deze laatste gok wil ik nog wagen, daarna is het echt defintief voorbij, dan laat ik hem rusten. Maar ik moet weten wat er zit, anders blijf ik met de onzekerheid lopen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:58

Jeetje wat een pech voor jou en Rebel. Ik had zo gehoopt dat het de goede kant op gaat met Rebel. En nu ook je contract niet verlengd.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 06-09-11 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:00

Ik begrijp je beslissing heel goed!
Hopelijk gaat de mannelijke DA erin mee.
Sterkte en ik duim voor je!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:03

*duimt ook voor goede afloop*

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:21

Jeetje zeg, en ik had zo geduimd voor jullie, blijf ik ook zeker nog even doen.... :(:) Ik snap dat je het thuis open wilt maken, ik hoop zo dat het mee valt, na al deze ellende, alles wat je voor hem gedaan hebt, mag dit toch ook wel een keer nog mee zitten? ;(

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:27

Ik denk dat Utrecht daar wel realistisch in is ... maar snap ook dat jij zekerheid wilt, dus jouw keuze lijkt me een goede optie, hopelijk werkt je DA mee.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 15:32

Utrecht is zeker realistisch, daar ben ik van overtuigd. Maar ik moet het gewoon zeker weten voor ik hem laat gaan.
Ik hoop morgen meer te weten.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:44

Ohh ook hier beslist niet t nieuws waarop gehoopt werd!

Kan me je afweging zo goed voorstellen... Hoop dat je da er toch heil in ziet om een laatste poging te wagen. Diep, diep respect voor je in elk geval :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:12

Waar baseert Utrecht de diagnose vergroeiing op eigenlijk? Hebben zij foto's? Dan had je eigen da dat toch ook wel gezien? Vergroeiingen an sich ontsteken toch ook niet en moeten toch op foto's te zien zijn? Ik houd persoonlijk niet zo van een diagnose door de telefoon, zonder dat men het dier onder ogen heeft gehad :o
En aangezien hij verhoging heeft zit er ergens een ontstekingshaard lijkt me, hebben ze een idee wat dat is dan? Hij heeft toch ook perioden gehad dat zijn beengebruik iets beter was?
En zijn vergroeiingen op zijn leeftijd onomkeerbaar?

Ik bedoel dit niet als kritiek op jou hoor Melanie, ik vind dat je het top doet. Als het een oud paard was ala, maar hij is nog zo jong en bij zo'n jong dier een diagnose stellen zonder het dier te zien, vind ik van Utrecht niet fijn.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:15

Ik lees al een tijdje mee en ik kan je zeggen dat ik het super vind zoals je met je veulen om gaat.

De keuze om niet naar Utrecht te gaan kan ik helemaal achterstaan en ik hoop dat je DA er aan mee werkt om dit thuis open te maken om te zien wat er echt aan de hand is.
Wij hebben vorig jaar een knie wond tot in het gewrichtskapsel van onze pony thuis behandeld, hoewel schoonmaken/openleggen in de kliniek werd geadviseerd, een hele zorg maar heeft goed uitgepakt voor minder dan de helft van de kosten in de kliniek. Met goede begeleiding van de DA en de nodige eigen ervaring en een flinke dosis lef (AB spuiten/wond spoelen etc.)kan je heel veel zelf.

Sterkte de komende dagen, we duimen voor een goede afloop :(:)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:18

ja ,het is jammer dat het financiele plaatje ertussen hangt he? je zou toch de neiging hebben om alles uit de kast te trekken om dat dier te helpen, emmeloord, raaphorst,bodegraven?
ik had meteen dezelfde vraagtekens en vragen als mindm eigenlijk..hoe is dat te beoordelen, ws komt je veearts al wijfelend over aan de telefoon ?
en nogmaals ,chapeau voor hoe jij dit allemaal doet hoor, balen van je contract :(:)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 16:20

mindim: de arts die ik aan de telefoon had, leek erg op te kijken van het feit dat het om een pony hengstje gaat. Het klonk alsof hij dat al niet de moeite vond. Eerlijk gezegd had ik weinig zin om er op in te gaan. De kosten zijn voor mij toch niet op te brengen.
Er zit zeker een ontsteking, anders had hij deze temperatuur idd niet. Ik hoop dat de grone leem wat doet coor hem en dat ik met mijn eigen arts morgen nog wat verder kom.
tiwi1969: ik ben ook van mening dat je zelf heel veel kan doen thuis. Ik heb genoeg ervaring, dus ik kan zelf veel doen. Maar voor deze ingreep heb ik de arts nodig. Als hij me wil helpen, dan heb ik nog wel een klein stukje hoop.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 16:27

Ik zit trouwens te googlen op anatomie van het achterbeen.
Het rare bij Rebel is, dat hij zijn sprong nog steeds niet kan buigen. Wel strekken naar voren en naar achteren, maar buigen kan hij niet. Er zit alleen niets in de sprong, geen zwelling, geen raar bot. Hij kan de sprong ongeveer 120 graden buigen, meer niet. Mijn idee (en van de osteopaat) is dat er iets in het bovenbeen zwelt waardoor er druk op de spieren en pezen zit. Daardoor zou het kunnen dat hij niet kan buigen, omdat de pees/spier niet lang genoeg is.

Afbeelding
Op bovenstaand plaatje zie je in het achterbeen een rode spier, die loopt tot de heup en naar beneden toe gaat het over in pees. Als die spier dus onder spanning staat door een zwelling, dan kan die spier minder rekken denk ik.
Klopt dat?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:32

Potver de potver wat naar! Volg je verhaal al een tijdje, maar had ondertussen gehoopt op een goede afloop... Hoop dat je de arts zo ver krijgt toch nog een kijkje in het been te nemen...
(Heb zelf een flessenveulen met gewrichtsonsteking gered, maar die was er gelukkig redelijk snel bovenop)