Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lolclub schreef:Yellowfish schreef:Bah, Perdy lijkt er niet echt op vooruit te gaan.. De pijnstillers die ze op dit moment heeft werken niet afdoende (metacam) maar mijn dierenarts verstrekt geen bute. Omdat ik het echt niet vertrouw met Perdy heb ik net dierenartsenpraktijk Kennemerland gebeld en ze komen maandagochtend langs met het mobiele röntgenapparaat om te zien hoe het met haar hoeven gesteld is..
Nog een vraagje.. wie gebruiken er hier op dit moment bute, of hebben nog wat liggen en kunnen iets missen?
Als de DA van Kennemerland langskomt met de mobiele rontgen vraag je hem toch om medicatie ?
paars schreef:@lolclub, hij vind het lekker. Ja, hij krijgt nu weidehooi ook, en dat pikt hij er eerst tussenuit, maar dat begrijp ik wel. Het engels raai ging, toen hij dat als enige kreeg slikvingerend naar binnen. Roodzwenk was in mijn herinnering wat grover. Ging minder makkelijk uit het net. Maar vond hij ook lekker. De stalhouder was bang dat als ik weidehooi ging voeren, hij het graszaadhooi liet liggen, maar nee, vanaf het begin gaat de combi ook goed. Hij eet netjes alles op. Het bevalt me echt uitstekend omdat ik ermee kan sturen. Ik weet uit ervaring dat hij op 1 1/2 % DS lichaamsgewicht graszaadhooi afvalt. Nu kan ik wat weidehooi bijmengen zodat hij mooi op gewicht blijft én lang kan knabbelen. De buurvrouw Fjord krijgt 3 x per dag een plak weidehooi. Dat is in een klein uur op, en dat was het dan. Dit bevalt mij veel beter, hij heeft zo lekker wat te doen (net als toen hij nog in de wei stond). Hij graast niet van de grond, maar "graast" uit het net.
cato47 schreef:De dierenarts belde net op..... Keny heeft geen IR! Ben ik natuurlijk reuze blij mee, maar vind het wel vreemd, omdat ze zoveel symptomen vertoond. Volgens de DA waren alle waarden volkomen normaal, zodra ik tijd heb ga ik even de precieze uitslag halen.
Nu moet ze dan maar gewoon op dieet, te dik is ze wel!
Karin
lolclub schreef:Leg eens uit wat je bedoeld...
Lolitrem is toch een bacterie ?
lolclub schreef:Nou dat is in ieder geval goed nieuws !
nou er nog achter zien te komen waar ze dan wel bevangen door is geraakt..
Misschien toch wel dat dorre gras bij jullie, of de onkruiden...
Mijn DA adviseerde om elk paard met HB te gaan (en ook te blijven) voeren als een IR paard.
gretoes schreef:vandaag is de veearts weer geweest, hij is verbeterd, maar nog lang niet de oude,
door gaan met koelen, modder en medecijnen, en hopen dat t weer goed komt,
reageerd nog steeds niet op kloppen en knijpen in voet, alleen knijpen in LV in
de omgeving van de zweer vind ie niet heel grappig, maar dat mag van mij,
hij had linksvoor en linksachter meer pulsatie dan RV en RA, daar voelde ze bijna niks,
LV zou ook nog extra door de hoefzweer kunnen komen, hij is
daar nog erg gevoelig op de zweer, dus als dat nou even beter word,
kunnen we misschine meer zien en zeggen over hoe die loopt,
paars schreef:Over het spuiten enzo heb ik geen info. Ik neem aan....dat ze dat niet vlak voor de oogst doen, en het er lang al is afgespoeld door de regen..... Het wordt veel gevoerd, ook als pensprik aan koeien, dus....??
Ik geeft 14 kg (werkelijk gewicht). Hij weegt nu 600 kg.
gretoes schreef:paardje is verder topfit, zo gek als een deur, hij was
zo blij dat ie even mocht draven voor de veearts,
dat was zn uitje weer voor komende dagen, heb geen
paddock..... dus hij moet op stal, wel elke dag twee keer
in een modderbad, dus aandacht genoeg, maar hij is er
nu wel weer klaar mee, en ik trouwens ook,
gretoes schreef:vind het rottig om hm zo op stal te zien, hij hoort buiten te rennen
en idioot te doen, daar is ie zooo goed in!
Yellowfish schreef:Zover ik weet geeft Kennemerland ook geen buteik heb nu drie zakjes liggen dus voor vandaag, morgen en overmorgen maar ik zou haar graag in ieder geval tot en met maandag, tot de dierenarts dus komt, op de bute zetten
lolclub schreef:Een probleem bij sommige rassen is het voorkomen van endofyten. Endofyten zijn schimmels die in de plant van nature aanwezig zijn en een positieve bijdrage leveren aan de concurrentiekracht van een gewas. Dit kan een rol spelen het gebruik van het hooi als diervoeder en ook bij het beweiden van een graszaadperceel. Het nadeel van endofyten is dat ze kunnen leiden tot de vorming van gifstoffen die schadelijk zijn voor het vee.