[INFO] artrose

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:25

het enige wat Hyarulon doet is zig met vocht binden en de gewrichten smeren tot het weer verdwenen is en je na een aantal maanden weer opnieuw kan laten inspuiten.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:06

Maar moeten die andere injecties dan ook vaker?(raken ze uitgewerkt?) En werkt het altijd?
Ja, ik blijf jullie bestoken met vragen! Heb dit nooit bij de hand gehad en meot me er nu hlaas mee bezig houden...

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:17

maaikiemike schreef:
Klopt, hij doet denk ik niet mee, maar zal hem toch even vragen!

Op dit moment lijkt meneer aardig goed te lopen. Voer hem nu motion jmt bij. Hij rent en springt door de wei, begin weer een beetje hoop te krijgen!

Hier nog iemand, en mijn paard dus ook, die super tevreden is over motion JMT.
Mijn paard krijgt elke dag een schepje, loopt overdag buiten en snachts op een paddock met inloopstal. en hij loopt helemaal goed!
Vind het alleen wel erg duur, maar goed, we moeten er wat voor over hebben!

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 15:15

[/quote]
Mijn paard krijgt elke dag een schepje, loopt overdag buiten en snachts op een paddock met inloopstal. en hij loopt helemaal goed!
Vind het alleen wel erg duur, maar goed, we moeten er wat voor over hebben![/quote]

Hoeveel voer jij? op de verpakking staat dat je 50 gram per dag moet geven en dat een schepje 30 gram is. Maar heb het even gewogen en een schepje is 20 gram. dus voer 2,5 schep.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 15:30

rapido schreef:
van Hyarulon oraal geven is nog nooit bewezen dat dit zou werken ;)
Tot nog toe is alleen van Glucosamine bewezen dat dit oraal opneembaar is

Dat kan dan wel zo zijn, maar de paarden die betrokken waren bij dat onderzoek knapten allemaal op door hyaluronzuur te geven ( vloeibaar oraal ). Bij deze paarden werkte glucosamine niet afdoende, de combi met hylaruronzuur deed wel veel goeds voor ze.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:13

Die van mij krijgt ook hyaluronzuur in haar supplement. Samen met glucosamine, MSH en nog wat.

Het is koud, het is nat, ze staat 's nachts op stal.... en ze heeft nog nooit beter gelopen := :D Vanmiddag een rondje wezen wandelen. Ze stoof door het bos heen, iedereen moet z'n beste beentje voor zetten om haar bij te houden. Ze liep écht hard, met ruime passen (afdruk achterhoef óver die van de voorhoef heen) en met 'r oortjes strak naar voren. Als je haar zo zag stappen dan zie je er echt een artrosepaard met kapotte kniebanden in. Ze is nou ook op een perfect gewicht, ze mag niet meer afvallen. Plus dat ze haar gevoerde deken nu ook op heeft. Zo komen we de winter wel door :j +:)+

ubeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:24

Ik geef mijn paard forever freedom. dat is een natuurlijk product op basis van aloë vera, glucosamine, chondroitine en MSm.
Ik had besloten dat mijn paard met pensioen moest omdat hij echt niet meer kon maar sinds ik dit product gebruik start ik hem weer vrolijk in het Z :j

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:39

maaikiemike schreef:

Vind het alleen wel erg duur, maar goed, we moeten er wat voor over hebben![/quote]

Hoeveel voer jij? op de verpakking staat dat je 50 gram per dag moet geven en dat een schepje 30 gram is. Maar heb het even gewogen en een schepje is 20 gram. dus voer 2,5 schep.[/quote]

Ik ben begonnen met ruim 2 schepjes per dag en nadat hij goed was en goed bleef ben ik gaan af bouwen. Hij krijgt nu al een aantal jaar 1 schepje per dag. en veel beweging.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:19

Hee wat een goed topic!

Zou jullie advies wel eens willen hebben.

Ik heb een merrie van 21. Achter heeft ze een flinke artrose kogel. Zo'n dikke, met een gal erop.
Ze loop eigenlijk heel goed.
Maar ik rij bijna niet meer op haar. Maar zodra ik toch een buitenritje maak, wel te verstaan, rustig, maar soms wil ze toch effe draven.
Alleen de volgende dag loopt ze toch weer wat onregelmatig op dat been. Soms vraag ik me af of dit daadwerkelijk uit de kogel komt of toch uit de rug. Als ik dan even gestapt heb loopt ze wel weer goed.
Ze staat 24/7 los. Overdag een grote paddock en 's nachts luxe van stal en paddock.
Ze staan droog. Geen blub enz...

Ik geef nu dagelijks glucosamine, maar soms vraag ik me af of dit daadwerkelijk helpt.
Je hoort verschillende verhalen, de een zegt van wel en de ander van niet. ER zijn niet echt onderzoeken waarin gebleken is dat het daadwerkelijk helpt.

Nu vertelde marja, van bokt, berenklauw wortels, thee maken en over het voer.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar het juiste produkt, maar wat wel betaalbaar is.
Of andere adviezen.

Thanx!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:56

Lees ook eerst eens wat pagina's uit dit topic door ! Wel zo handig misschien.
ene glucosamine product kan niet werken voor je paard en het andere wel. Is helaas een kwestie van uitproberen. Duivelsklauw is een natuurlijke pijnstiller, net zoals gember en groenlipmossel.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:17

@Naam: Dus met minder blijft hij ook goed lopen? Fijn om te weten! Zeker gezien de kosten van het product!

Vandaag voor het eerst het bos ingeweest, erop! Ging super. Veel gestapt en klein drafje. Hij liep rad! Ben er helemaal blij mee! Natuurlijk door het frisse weer en de vrolijkheid van het bos een stukje enthousiaster waardoor hij beter kan gaan lopen, maar heb het idee dat we op de goede weg zitten.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:04

@Berdien: niet helemaal het goede topic, maar hoe heb je je paard laten afvallen? MIjn merrie mag een tandje minder, maar is het slim om dat in de winter te doen? Vind het ook zo wat om haar 's nachts op stal minder hooi te geven. Het is al binnen een paar uur op (en ik stop het in een slowfeder...).

@eowyn04: er zijn wel onderzoeken waaruit blijkt dat glucosamine helpt....

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:26

Mootje82 schreef:
Ik doe ook mee met hetzelfde onderzoek als Javayo!
Mijn paard is begin oktober ingespoten in zijn hoefgewricht met die combinatie.
Waarmee is jou paard uiteindelijk ingespoten?
Ben nu bijna klaar met opbouwen ( stap nu 10 minuten los, 20 minuten draven en beide kanten 4 rondjes galop) en mag dan weer volop aan het werk.
Mijn paard is 14 jaar ( maart 15 jaar) en ik rijd dressuur.

De mijne is alleen met prednisolon ingespoten. We hebben het stappen erop zitten, we zijn vandaag terug geweest :) hij liep goed, bijna zo goed met z'n linkervoorbeen dat ze iets op rechts dacht te zien, maar daar kwam ze gelukkig meteen op terug, ze vond hem helemaal goed, liep ook duidelijk een stuk ruimer. Wel in overleg even een maandje wat Dr Horse bijvoeren, maar daar mag ik daarna mee stoppen. Hij mag weer opgebouwd worden komende maand tot het vroegere niveau. Ben benieuwd hoe hij voelt. Morgen stap ik er weer op.

Bij jou paard heeft de combinatie dus goed geholpen?

Teddy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:41

Ik kreeg vandaag slécht nieuws over mijn 3 jarige die in de kliniek staat.
Hij had last van een chipje fragment in zijn L achterbeen door een trauma. Ivm met het op rust moeten zetten van de verzekering. Is hij waarschijnlijk te laat geopereerd en is de schade alleen maar erger geworden. Vandaag was de operatie en de binnenkant zag er zo slecht uit dat ze hiervan schrokken. Kraakbeen is erg aangetast en weefsel eromheen.
Nu willen ze kijken of hij na 3 wk nog kreupel loopt, zo ja dan willen ze zijn been in spuiten.
Hoe denken jullie hier over. Ik begin nu een heel hard hoofd te krijgen en zie het er al aankomen dat ik binnenkort afscheid moet nemen.
Ik heb mijn paard al 2,5 jaar. Had hem als veulen al. Net 6 x onder het zadel geweest.
Ik ga in iedergeval het in spuiten proberen maar je kan dit toch maar 6 x laten doen ?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:43

Ellen, dat is al vanaf het najaar aan de gang. Toen is ze samen met haar artrosemaatje op een kale wei gegaan. Wel 24/7 buiten, maar minder eten. Toen ging het eigenlijk heel goed. Sinds toen staat ze op een kale wei met een beperkt hooi rantsoen. Het is een Tinker, die wordt al dik van het kijken naar gras. Eerder kreeg ze twee porties hooi per dag, nou krijgt ze ivm de toestand van de wei alleen nog 's nachts een bult hooi. Ze ziet er goed uit nou :j Wel staat ze onder een deken zodat ze niet te veel energie (en vet) verbrand met zich warm houden. Sinds vorige winter kan ze zich namelijk moeilijker warm houden.

Met dit als resultaat:
Afbeelding
8-) :D :D

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:50

Teddy, jeetje wat heftig met zo'n jong paard. lijkt me niet dat er een max zit op 6 x inspuiten, maar als de periodes van goed lopen steeds korter worden, dan heeft het weinig nut meer. Groot gelijk dat je hem wilt laten inspuiten, maar als ze er zo van schrokken dan lijkt me dat sowieso niet overbodig, ook als hij over 3 weken stuk beter loopt. Sterkte!

Teddy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:00

Javayo, ja ik moet ook nog bijkomen van de schrik. Ze zijn er ook achter gekomen dat hij op voor straalbenen heeft op 3-4. Ik heb hem toen als een half jaar oude veulen gered van de slacht. En nu krijg je dit.
Ik ga het inspuiten proberen en mocht dit niet werken dan heb ik in iedergeval geprobeerd om me maatje er bovenop te helpen. Hij is zo leuk, lief en groot. Moet er niet aan denken om hem te moeten missen.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:12

@Teddy: Vervelend nieuws voor je! Moet je nu nog 3 weken wachten voordat besloten kan worden of je over kan/mag gaan tot behandeling?
@Javayo: Fijn nieuws! Ben benieuwd hoe het gaat (lopen... :D )

Ik ben gister toch een beetje geschrokken. Meneer liep niet helemaal rad. Besloten hem deze winter helemaal op rust te zetten (met dagelijks 12 uur weidegang) en zijn supplementen door te blijven voeren. Na de winter ga ik verder kijken.
Maar blijf het topic volgen, misschien word er wel (in dat nieuwe onderzoek bijvoorbeeld!) een nieuw wondermiddel uitgevonden!

Teddy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:22

Maaike: ja ik moet nu 3 wk wachten of het inspuiten gaat werken. Dit is nog de enigste oplossing.
Hij is gister geopereerd en willen nu zijn been met rust laten.

Jij ook sterkte met je paard.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:24

Wauw Berdien wat ziet je paard er goed uit! Met mijn kleine merrie gaat het nog niet goed. De buut leek in eerste instantie te helpen. Ze was een stuk vrolijker, maar vanmorgen viel ze me toch weer ineens aan. Ze is zo verschrikkelijk boos en chagrijnig... Moet haast wel van de pijn komen, want verder staat ze prima. 's Nachts binnen en overdag van 9 tot 5 buiten in de wei. Ik weet even niet meer hoe dit goed gaat komen...

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:23

Wilde even een update plaatsen over mijn pony!
Nu bijna 2,5e maand op een nieuw supplement (Equi Mobility) en het gaat super goed! Ook is afgelopen week de hoefsmid langs geweest en in overleg hebben we zijn speciale beslag (break over met zool) eraf gehaalt. Mede voor de winter en mede om te proberen of hij goed blijft lopen. (heb hem toch het liefst blootvoets) Nu een halve week verder en hij loopt nog steeds goed!! :D:D:D Ik ben helemaal happy de peppie en we rijden vrolijk onze bosritjes :D
In de bak loopt hij nog ietwat onregelmatig (wendingen) maar lijkt ook steeds ietsje beter te gaan.
Dus helemaal blij dat het zo goed gaat met hem! Hopelijk houden we dit lang vol zo :D
Zo fijn gevoel als je de juiste 'middelen' gevonden hebt om het voor je paardje aangenamer te maken :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:44

Hoe snel na het geven van een supplement zijn jullie verschil gaan zien ?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:49

Heel snel, binnen enkele weken al.

Ik heb even een vraag. Mijn merrie krijgt nou een kuurtje zand-weg ivm het natte land en haar irritante gewoonte om, modder of geen modder, gewoon grasjes tussen het zand weg te eten. Met als gevolg dat ze waarschijnlijk veel te veel zand binnen krijgt. Afgelopen dagen kreeg ze overdag een beetje muesli met de zand-weg en 's avonds een hapje muesli met de Lubrichon. Vandaag red ik dit niet, zou het ook kwaad kunnen om beide supplementen tegelijkertijd te voeren? Afgezien van de koubaarheid, beide supplementen worden nogal plakkerig als ze in aanraking komen met een vloeistof (speeksel, water, lijnzaadolie).

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:13

eowyn04 schreef:
Hee wat een goed topic!

Zou jullie advies wel eens willen hebben.

Ik heb een merrie van 21. Achter heeft ze een flinke artrose kogel. Zo'n dikke, met een gal erop.
Ze loop eigenlijk heel goed.
Maar ik rij bijna niet meer op haar. Maar zodra ik toch een buitenritje maak, wel te verstaan, rustig, maar soms wil ze toch effe draven.
Alleen de volgende dag loopt ze toch weer wat onregelmatig op dat been. Soms vraag ik me af of dit daadwerkelijk uit de kogel komt of toch uit de rug. Als ik dan even gestapt heb loopt ze wel weer goed.
Ze staat 24/7 los. Overdag een grote paddock en 's nachts luxe van stal en paddock.
Ze staan droog. Geen blub enz...

Ik geef nu dagelijks glucosamine, maar soms vraag ik me af of dit daadwerkelijk helpt.
Je hoort verschillende verhalen, de een zegt van wel en de ander van niet. ER zijn niet echt onderzoeken waarin gebleken is dat het daadwerkelijk helpt.

Nu vertelde marja, van bokt, berenklauw wortels, thee maken en over het voer.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar het juiste produkt, maar wat wel betaalbaar is.
Of andere adviezen.

Thanx!

Tot nu toe lijkt Dr. Horse Glucosamine bij mijn paard goed te werken. Over 2 weken is ze, als alles goed blijft gaan, helemaal van de Bute af. Sinds ze Glucosamine krijgt, kraken de gewrichten ook niet meer. Voorheen knakten de gewrichten bij iedere stap die ze zette. Het gaat op dit moment zelfs zo goed dat ik eraan zit te denken om haar rustig aan weer op te pakken. Maar eerste moet zo ook goed en pijnloos kunnen lopen zonder Bute.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:38

Ook van mij een update. Ik ben nu een week aan het opbouwen, en hij voelt echt super aan, geen stijvigheid/onregelmatigheid zoals ik voorheen de laatste maanden voelde. Dus ik ben blij :)