nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:57

Oké je zou haast denken dat door de sluitingen de gewone easyboot wel zwaarder is, maar dat zal dan bij de glove wel weer gecompenseerd worden met de gaiter.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:13

nu jullie het over de passervice hebben
ik ben al bijna zeker van het kopen van hoefschoenen voor de achterbenen van mijn paard.

mijn voorkeur gaat uit naar de Easycare Easyboot New Range.
deze zijn makkelijk aan te doen, kan ik wisselen van been (ze slijt aan de buitenkant heel erg haar hoeven, als ik elke rit wissel, dan slijt het recht)

nu komt de hoefsmid woensdag en dan zal ik de hoeven opmeten.
maar hetliefste zou ik van iemand iets willen lenen om te passen en om er een ker mee te rijden. 150 is niet niks.
dus iemand in friesland die deze hoefschoenen heeft en ze een keer aan mij uit wil lenen. ik heb een gewoon paardje met niet hele grote hoeven.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:07

en op www.fionasruitersport.nl is het dan 1 schoen voor 75 euro of een setje.. kan ik niet duidelijk in beeld krijgen.. iemand een idee

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:33

Staat inderdaad raar op hun site.
Maar voor zover ik weet worden alle easyboot hoefschoenen per stuk verkocht.
Mochten zij het per paar verkopen, dan snel bestellen, want dan zijn ze wel heel erg goedkoop :D
Old Mac en Boa gaan wel per paar zo te zien (en zo niet, dan zijn ze daarmee erg duur).

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:57

Nou heb gisteren mijn gloves innegekregen en vandaag gepast, de vertrouwensband tussen mij en Roza is we flink op de proef gesteld maar het is goed afgelopen.....

Had op stal de schoenen om gedaan, en mijn verzorgstertje ging met haar freestylen en zij kreeg les van haar moeder.

Alles ging goed tot Roza ineens er vandoor schoot, 1 van de Gloves schoot los en bungelde dus rondom haar been, toen was er natuurlijk zware paniek! Gelukkig stond ze direct stil toen ik haar riep en kon ik de schoen weer vast doen, maar helaas schoot hij weer los, dus heb ik hem eraf gehaald. Toen de schoen los was zag ik hoe het kwam, bij de eerste keer is waarschijnlijk de gaither los gegaan aan 1 kant....

Heb nu iig de powerstraps erop gezet want verder passen ze wel perfect! Maar nu dus het gaither probleem.....

Kan ik dat stikken of iets? Of hebben jullie andere ideeen om hem weer vast te maken? En hoe maak je een losse giather bijvoorbeeld vast, want zag op de site van Harry's Horse dat je ze ook los kunt kopen.....

Maar, ze passen dus wel, alleen moeten de powerstraps er wel op! Ben blij dat dat losschieten vandaa gebeurde en niet voor de kar tijden shet mennen, had niet willen weten wat er dan was gebeurd!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:12

Hmm ... ik heb de gaiters eraf gehad om de schoenen zonder gaiter te passen. Volgens mij had ik alle schroefjes goed aangedraaid voordat ik ze naar je toestuurde, maar nu ik je berichtje las, begon ik te twijfelen. Mijn ervaring is nl. met easyboot en gaiters, dat de schroefjes wel eens (door gebruik) wat losser gaan zitten.
Draai ze dus in ieder geval allemaal nog eens een keertje echt goed aan (met kruiskopschroevendraaier) tot het niet meer strakker kan. Hopelijk blijven ze dan goed zitten.

Maar wel fijn dat ze verder goed passen.
tips voor Powerstraps juist plaatsen kunnen anderen je vast wel bij helpen.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:19

nee de schroefjes zaten wel goed vast, dat was het niet.....

de gaiter is juist een soort van gescheurd, kan niet meer d.m.v. alleen schroefjes vast worden gezet....

ik zal ff een plaatje zoeken om het op aan te wijzen ;)

En de powerstraps zitten er al op en zitten ook al goed :)

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:28

hier een plaatje:
Afbeelding

hoop dat het zo wat duidelijker is.....Iemand een oplossing? Of enig idee waar ze losse gaiters verkopen voor de glove?

zo niet, zal ik nog ff van mijn eigen schoen een foto maken.....

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:23

Oei, dat is niet zo mooi. Ik dacht dat je bedoelde dat er een schroefje was losgeschoten en de gaiter daardoor los was gegaan. Dat was minder erg geweest.
Maar ik heb het idee dat een gewone schoenmaker dit wel voor je kan stikken.

Losse gaiters zijn te koop bij iedere zaak die Harry's Horse produkten verkoopt. Ze zijn 25,95 euro per stuk (althans die van de gewone easyboot; ik heb pas nog deze prijs opgevraagd).

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:47

Isapaardje schreef:
Staat inderdaad raar op hun site.
Maar voor zover ik weet worden alle easyboot hoefschoenen per stuk verkocht.
Mochten zij het per paar verkopen, dan snel bestellen, want dan zijn ze wel heel erg goedkoop :D
Old Mac en Boa gaan wel per paar zo te zien (en zo niet, dan zijn ze daarmee erg duur).

Ook als ze per paar gaan zijn ze erg duur. 219 euro voor een paar old macs. deze kosten normaal 156 euro. scheelt wel even 63 euri.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:50

Crista schreef:
Wat ik mij nog afvroeg, gebruiken jullie alleen hoefschoenen voor de voorvoetjes of ook voor achter?

Ik heb nu voor de voorvoeten 2 mooie bare's en krijg vandaag of morgen 2 gloves binnen voor de achtervoetjes, is het raar dat ik dus met 2 typen ga rijden (nouja, mennen)?

Ik gebruik voornamelijk schoenen voor de voorvoeten. Ik heb ook schoenen voor z'n achterhoeven maar die krijgt hij alleen maar aan als we een lange rit met de wagen gaan maken of als we over grindpaden gaan.
voor de voorhoeven heeft hij old macs en voor de achterhoeven, delta's.

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:17

Ik lees ff mee.
Mijn paardje heeft jaren op ijzers gelopen en ik wil nu graag over op hoefschoenen.
Me schoonvader zijn haffie loopt ook op schoenen en die moet nu nieuwe hebben.Dus eerdaags komt er iemand opmeten maar ja moet eerst sparen dus dacht ik kijk vast wat voor ervaringen er zijn met schoenen.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:31

gisteren even lang de schoenmaker geweest, hij moest er lachen om mijn kapotte paardenschoen maar kon het gelukkig makkelijk maken, dus heb ze gisteren avond alweer omgehad met longeren zodat pony er goed aan kan wennen!

Had nu de powerstraps erop zitten, krijg ze dan wel een stuk moeilijker aa maar ze blijven tenminste wel goed zitten dan!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:58

Wat zijn powerstraps?

Iemand tips voor iets draaiende schoenen? Maat zit goed en blijft ook zitten maar hij draait wat.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:35

draaien houdt meestal in dat ze te groot zijn. Maar zijn er ook niet een soort zooltjes voor?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:43

Ja het is niet echt gigantisch draaien maar zal fijn zijn als hij gewoon bleef zitten als ik hem omdoe :) Heb hem voor ietsje strakker, hij kan nog als een kruis vastgemaakt worden (heb ik achter al) maar dacht dat ik hem toen niet aankreeg.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:33

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:11

L_Rivaldo schreef:
Ja het is niet echt gigantisch draaien maar zal fijn zijn als hij gewoon bleef zitten als ik hem omdoe :) Heb hem voor ietsje strakker, hij kan nog als een kruis vastgemaakt worden (heb ik achter al) maar dacht dat ik hem toen niet aankreeg.

en eerst de schoen aan en dan pas de kabeltjes in die stand?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:32

Dan zit hij zo strak dat ik hem niet meer zo krijg :(
Ga vanavond wel even prutsen :D

Aha,, die dingen nu weet ik het weer!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:59

Ik lees hier niet zo veel over de edge ? Zijn die niet goed ?

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 17:19

Joltsje schreef:
en op http://www.fionasruitersport.nl is het dan 1 schoen voor 75 euro of een setje.. kan ik niet duidelijk in beeld krijgen.. iemand een idee

je kunt deze schoenen beter kopen bij piafferuitersport.nl ik heb ze nooit ergens goedkoper gezien dan daar.

Verder vraag je om passchoenen voor een normale maat. Maar een normale maat is er niet. Meet gewoon eerst even de hoeven op dan weet je wat voor pasmaat je zoekt.

Ik zou deze schoenen echt niet kopen maar meteen voor de gloves gaan..De new range gaat makkelijker uit!

Verder de vraag over de edge vind ik een leuke, ik ken inderdaad niemand met deze schoenen. Ga jij hem voor ons uitproberen?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:29

hihi, wie weet dat ik de edge ga uitproberen ....
Ik moet me eerst nog meer in hoefschoenen verdiepen. 5 jaar geleden heeft mijn paard marquis hoefschoenen gehad. Die bevielen goed, alleen verloor ik regelmatig 1 hoefschoen ( die was dus te groot .... ).

Ik heb nog geen idee in de verschillen tussen de easyboot modellen. Ik zoek een hoefschoen voor een ovale hoefvorm en waarin straalpads kunnen. Dus de glove zal waarschijnlijk al afvallen.
Maar wat is b.v. het verschil tussen de edge en de epic ??

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:59

ik wilde eerste de edge kopen, vond het een mooie schoen, en ach, het is dan wel de duurste maar had wel het idee dattie het fijnste was, helaas......

ze hadden hem niet in mjin maat, de kleineste maat is nog steeds veel te groot....
anders had ik de edge's gehad :)

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:00

Ik laat ze op maat maken

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:06

kán dat???

Waar laat je dat doen? en wat kosten ze dan per schoen?