Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wendyke

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:49

Is het ook niet iets om hem onder een deken te zetten zodat die het lekker warm krijgt en misschien blijft die daardoor rustiger.

Ik ben op aan het bouwen hij loopt weer in een grote wei , en ik rijd hem 2x in de week en 3x in de week aan de fiets maar nu wordt zijn hak wel wat dikker door vocht denk ik. Morgen toch even een echo laten maken. Heb nu eens een andere DA gebeld een belg en die komt ook aan huis een hele goede volgens verhalen. Dus weer een spannend moment.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:16

Oh spannende dag dus morgen! Ben benieuwd, succes Wendyke!

En lijkt me wel een goed idee mirgino, hopelijk is hij morgen alweer rustiger..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:49

ik wil hem deze winter juist zonder deken laten, lijkt me stukken prettiger voor hem ,rijden doen we niet meer dit jaar en hij heeft al een aardig vachtje gekregen
en hij staat in een andere box zonder buitenluik,dus geen last van de wind

vanmiddag is hij rustig geweest vertelde stalhoudster net :D
ze heeft vandaag al 5x hooi gegeven en gaat vanavond nog ff kijken of alles goed is en geeft dan vast nog een plukje, houd ze wel bezig!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:45

Ik bedoelde goed idee om niet te gaan wandelen als hij echt te druk is, denk eigenlijk niet dat een deken kan helpen? Ik heb daar tenminste geen ervaring mee? Ben wel benieuwd naar of dat echt zou helpen?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:56

voordeel van een deken op als het koud is is dat je paard niet harder gaat lopen om warm te blijven. vergelijk het met geschoren en ongeschoren paard.
ik twijfelde ook of ik hem niet lekker in zn vachtje liet zitten deze winter maar denk dat hij toch kaal gaat aangezien hij altijd erg veel kriebels krijgt.

wäaauw die heeft nog eens een luxe box.
en klinkt alsof hij vandaag rustig is doorgekomen heerlijk zon stalhoudster.

hier was hij redelijk rustig.toen ik de andere ging longeren heeft hij lekker even staan stuiteren maar agh mn hart word al rustiger als ik hem tekeer zie gaan

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:06

ikke20 schreef:
voordeel van een deken op als het koud is is dat je paard niet harder gaat lopen om warm te blijven. vergelijk het met geschoren en ongeschoren paard.
ik twijfelde ook of ik hem niet lekker in zn vachtje liet zitten deze winter maar denk dat hij toch kaal gaat aangezien hij altijd erg veel kriebels krijgt.

wäaauw die heeft nog eens een luxe box.
en klinkt alsof hij vandaag rustig is doorgekomen heerlijk zon stalhoudster.

hier was hij redelijk rustig.toen ik de andere ging longeren heeft hij lekker even staan stuiteren maar agh mn hart word al rustiger als ik hem tekeer zie gaan

hahahaha mijn hart slaat tig x over als de mijne stuitert, dat heeft hij in de wei gedaan en zijn been was gelijk weer dagen dik
vandaar dat ik nu vanaf okt tel en niet vanaf 4 aug, zijn 2 verloren maanden geweest -O-

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:11

Ah zo had ik er niet over nagedacht, ik ging ervanuit dat als je zonder deken staat, dat er een goede vacht op zit.

Dat lijkt me ook wel weer eens fijn, gewoon kunnen genieten van de gekke bokkensprongen die ze in de wei maken ipv je hart vasthouden.. Pffff

Heb je nu wel alweer een tijdje een dun been mirgino?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:36

Raamzicht schreef:
Ah zo had ik er niet over nagedacht, ik ging ervanuit dat als je zonder deken staat, dat er een goede vacht op zit.

Dat lijkt me ook wel weer eens fijn, gewoon kunnen genieten van de gekke bokkensprongen die ze in de wei maken ipv je hart vasthouden.. Pffff

Heb je nu wel alweer een tijdje een dun been mirgino?

ja gelukkig wel
1x is het dik geweest sinds hij binnen staat ,maar dat zou een reactie op smeersel geweest kunnen zijn, dat had ik net 3 dgn gebruikt
na stoppen daarmee geen dik been meer gehad, smeer nu met MSM lotion

heel soms [ zal vandaag ook wel zijn na dag binnen staan ] zit er ietjes vocht in maar met paar passen trekt dat weg

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:06

haha ik heb inmiddels ook al zoveel verschillende zalfjes, ik wissel het ook een beetje af, heb het idee dat de groene klei nog het beste helpt.. Wat smeerde je hiervoor dan?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:10

Hoi! Ik meld me ook weer. :P

Hier gaat het fantastisch goed we doen al behoorlijk wat en been blijft super strak :D Half november weer scannen.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:48

Oh van dat soort berichtjes word ik erg blij! Heel fijn, geniet ervan!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:59

Ik durf alleen nog niet in de bak. We rijden nu al wel lekker buiten zowel in het bos als in de polder en ook al met best veel draf al zeg ik het zelf. Maar volgende week zal ik echt de bak in moeten. Dat vind ik wel spannend omdat je dan toch te maken hebt met de verplichte bochten. :=

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:02

Mijn paard heeft maandenlang voor hij de wei opging een streepje Tranquigel gehad. Mijn veearts zei dat het been belangrijker was.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:42

Raamzicht schreef:
haha ik heb inmiddels ook al zoveel verschillende zalfjes, ik wissel het ook een beetje af, heb het idee dat de groene klei nog het beste helpt.. Wat smeerde je hiervoor dan?

ik smeerde een cooling gel die daarna warm word deze had ik via de man waar ik mijn MSM en Glucosamine koop
daarvoor begonnen met gewone coolinggel en daarna ook weer.
en sinds een paar weken nu de MSM zalf/lotion en deze werkt super!

lopen vanmorgen ging prima! alleen terug met tegenwind 1x ff gek doen :+ maar had hem snel weer bij de les :D
grazen overgeslagen hij staat nu binnen , hij moest wel ff gek doen toen ik wegging :+ stiekum door raam gekeken maar hij ging op rust staan.

vanmiddag eerst met zoon naar tandarts verstandkies trekken en daarna weer wandelen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:46

Fijn dat het lopen vandaag beter ging. :D

Ik heb in de eerste fase coolinggel en compagel gebruikt. Maar gebruik nu al een tijd niks meer op het been.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:26

Vandaag een scan gehad door een dierenarts uit België. i.p.v. Someren Maar hij was helemaal goed. Moest gaan rijden en wel veel blijven koelen. Ow ben zo blij *\o/* *\o/*

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:32

wendyke schreef:
Vandaag een scan gehad door een dierenarts uit België. i.p.v. Someren Maar hij was helemaal goed. Moest gaan rijden en wel veel blijven koelen. Ow ben zo blij *\o/* *\o/*

*\o/* *\o/* *\o/* Super!!!!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:58

Super! :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:17

Dat is fijn nieuws! *\o/*

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:22

Top! Gefeliciteerd!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:31

Pff vandaag weer een uur gereden met 7 minuten draf maar wat was ze fris.. Er lag een omgewaaid reclamebord in de berm en dat betekende een enorme sprong opzij en daarna in galop op het asfalt.. :roll:
Hoewel ik weet dat haar been dit in principe weer bijna goed is vond ik dit geen handige actie. Over 2 weken mogen we eigenlijk pas in galop en dan natuurlijk niet op het asfalt.

Ik heb de afgelopen week een paar minuten gestapt in de bak als een soort opbouw maar verder rijd ik vooral langs de weg.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:36

Wat FIJN Wendyke!
Het was ook koud vandaag Fransje. Alhoewel, ik ging in de schemer in de buitenbaan rijden, en had er voor de veiligheid even een slofje omgebonden. Hij heeft geen stap verkeerd gezet, superbraaf. Dus toen ging ik me meteen zorgen maken of er dan iets anders niet goed was :+ Maar het ging prima. Ik zal morgen even een foto uploaden van hoe zijn been eruit ziet en zag.
Ik ben voor de zekerheid toch nog even een poosje rustig aan het rijden. Doe veel stappen en een klein drafje. Heb het gevoel dat een stapje terug alleen maar kan helpen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:12

@wendyke whaaaaaaaa topnieuws gaaf zeg.

@gulpje stapje terug kan nooit kwaad.

vanmiddag rit gemaakt van 1.5uur met tussendoor wel nog even ergens kletse was heerlijk 3 x klein drafje meegepakt. been is gewoon weer zoals normaal. is al 3 jaar geleden dat zn been zo dun is geweest

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:18

Sorry voor het binnen vallen!

Een hele, hele lange tijd geleden heb ik wel eens gepost en veel gelezen in dit topic. Mijn merrie stond toen stil vanwege een blessure aan het checkligament rechtsvoor.
Na ruim twee jaar zijn we weer aan het stappen, met af en toe een klein drafje of galopje. Alleen buiten, dus rechte stukken, ongeveer 10-15 km per keer.
Sinds anderhalve week speelt haar pees weer wat op, en vanochtend viste ik haar kreupel uit stal. Ik ben bang dat ik de pees overbelast heb (staprit van ruim 20 km) en dat de blessure weer terug is/of niet helemaal was genezen.

Heeft iemand ervaring met het terug keren van de blessure? Tips voor hoe nu verder?
Ik ben nu weer aan het koelen met water en insmeren met koelingsgel. Verder kleine stukjes stappen aan de hand (van stal naar wei) en verder eigenlijk niets.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:21

Geen ervaring met het terugkomen. Wat vervelend zeg dat ze een terugval heeft. Was de blessure destijd een zware blessure aan het checkligament? Ik zou zeker de DA laten komen voor een scan om te kijken hoe ernstig het is. :j