[INFO] artrose

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:20

Tot nu toe geen bijwerkingen van de duivelsklauw maar ik wil zo nu en dan weer starten en dan mag dit product niet.

En kurmakuma is tot nu toe dat t gegeven mag worden.

Ik wordt ook gek van mezelf zo veel soorten suplimenten... heb nu Pavo mobility maar lijkt Erop dat hij daarop beetje schrikkerig in z’n kop is, terwijl dat niet bij m’n hafje past. Miss gewoon toeval. Ik maak zowizo de zak eerst op.

De Equiflexion van paardendrogist vind ik ook intressant.. maar heb liever alles van 1 merk.

Of terug naar de joint comp van pyhontics en dan 1,5 schep ipv 1

emilyslaluna

Berichten: 3814
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:26

plutolover schreef:
Tot nu toe geen bijwerkingen van de duivelsklauw maar ik wil zo nu en dan weer starten en dan mag dit product niet.


Waarom mag je niet stoppen en dan herstarten met duivelsklauw? Ik heb dat wel gedaan namelijk. Mijn pony heeft doorheen de winter duivelsklauw samen met glucosamine-MSM gehad en toen de temperaturen weer 23+ werden heb ik haar van de supplementen af gehaald. Nu krijgt ze die sinds een aantal weekjes weer. Ik merk geen nadelen. Kan je mij uitleggen of het schadelijk is? Ik wist dit namelijk niet.

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:30

Dag beste mensen. Ik lees al lang mee want mijn pony is allang niet goed (2 jaar). Mag ik meepraten?

Naar aanleiding van dit topic 6 weken geleden begonnen met "devil relief ".. Naar aanleiding van een ander topic paar dagen geleden begonnen met MSN dat weer meer gericht is op pezen. Via reviews had ik gelezen dat de devil relief ook ingezet wordt bij pees blessures. Vandaar dit gaan doen wetende dat het goed mogelijk is dat Polie knie ook wat artrose laat zien daar haar val op de wei enorm was.
Ik ben zo blij want het verschil is enorm dat pas zichtbaar werd na 3 weken. Polie loopt met gemak (zelfs zonder hoefschoenen ) weer aan de hand en achter Hercule aan in stap en draf haar buitenrit (tot 1 uur ), ze is recht! Als dit zo paar maanden goed blijft gaan dan ga ik volgend jaar er weer voorzichtig op dit opbouwend. Dat had ik nooit meer verwacht. Dus zeer bedankt hiervoor.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 24-08-18 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:33

Ik geef duivelsklauw ook pas sinds een week. Ind in de winter en jn de zomermaanden gaf ik het niet.

48 uur voor een wedstrijd en tijdens mag je geen duivelsklauw geven. (Al ben ik nog nooit op doping getest, maar wil dat graag zo houden)

De bijwerkingen kan ik even 123 niet meer terug vinden. Dacht maagproblemen. Maar pin me daar niet op vast.

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:38

Ellepel neem jij zelf een supplement met gember in of gewoon gemberthee ofzo ?

Plutolover, mijn paard werd (ook) mega Schrikkering van een aantal supplementen met Glucosamine erin. Joint comp ging wel bij hem. Je hoeft er trouwens maar 3/4schep van te geven, tenminste een paar jaar terug wel. 7 gram per dag uit mijn hoofd en maatschepje is 10 gram.

emilyslaluna

Berichten: 3814
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:39

plutolover schreef:
Ik geef duivelsklauw ook pas sinds een week. Ind in de winter en jn de zomermaanden gaf ik het niet.

48 uur voor een wedstrijd en tijdens mag je geen duivelsklauw geven. (Al ben ik nog nooit op doping getest, maar wil dat graag zo houden)

De bijwerkingen kan ik even 123 niet meer terug vinden. Dacht maagproblemen. Maar pin me daar niet op vast.


Oh ik las je berichtje anders. Ik dacht dat je bedoelde dat je het af en toe wilde geven en dat dat niet zou mogen. Ik zie nu dat je wedstrijden bedoelde met 'zo nu en dan starten'. :') Ik schrok al dat ik misschien iets verkeerds had gedaan.

Maar mijn pony is 27 en met pensioen, dus aan wedstrijd doping kunnen wij niet doen :=

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:59

Enige wat mij tegen houd bij de kurkuma is dat t sterk ruikt en smaakt.. en stan is niet bepaald een makkelijk poeder eter.. duivelsklauw eet hij goed.

De joint comp had ik t idee dat t niet meer werkt omdat ik het al best een tijd geeft (joint comp krijgt geen zomerstop) en gaf daarvan al 1 schepje..

Al die suplimenten.. en ze beweren allemaal t beste te zijn..

Daarnaaar rij ik weinig wedstrijden dus van een keer 48 uur geen duivelsklauw gaat hij echt niet gelijk slecht lopen.

(Al heeft hij nooit echt kreupel gelopen alleen licht onregelmatig )

Em_

Berichten: 2186
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:10

Even een vraagje, iemand bekend met ProHorse Gewrichtmix? https://www.agradi.nl/prohorse-gewricht-mix-1000gr.htm
Ben weer op zoek naar een supplement met duivelsklauw én gember! Ik merk toch dat die combinatie het beste werkt, alleen waar ik dat eerst kocht hebben ze het niet meer.

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:21

Hebben ze het niet bij makana.de ?

mika11

Berichten: 11142
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:23

Ik reageer voor het eerst in dit topic, ben het een beetje aan het door scrollen maar het is veel informatie :)
Bij mijn merrie van 16 is kogelartrose (links voor) geconstateerd.
De dierenarts zette haar in schaal 2.

Ik kreeg een opbouw schema mee van zo'n 6 weken.
We zitten nu aan het eind van de 6 weken en over anderhalve week staat er weer een afspraak bij de paardenkliniek om te kijken hoe het gaat.
Nu zitten we op het punt dat we zo'n 20 a 30 minuten per dag rijden langs de weg (rechte stukken berm).
Voornamelijk stappen en ook stukjes draven.
Het valt mij op dat ze de ene dag met de stukjes draven het heel makkelijk en vlot gaat.
En de volgende dag opeens weer voorzichtig en eerst een paar passen heel kort en daarna gaat het wel weer.

Ik geef haar sinds de diagnose glucosamine.
Maar ik neem aan dat dit verschijnsel bij de artrose hoort: de ene dag veel soepeler dan de andere dag?

Die drukzooltjes die ik voorbij zag komen, dat ziet er interessant uit!
Mijn merrie voelt soms ook alsof ze op eieren loopt.

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:35

Het kan zijn dat je de ene dag wat overbelast zodat ze de volgende dag wat minder goed loopt. Of misschien heeft ze op de dag dat ze minder goed loopt ervoor minder bewogen ?
Het goede glucosamine product vinden kan soms even een zoektocht zijn. Zie je er al verschil door, zou na 6 weken wel een beetje zichtbaar moeten gaan worden bij veel paarden.

mika11

Berichten: 11142
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:54

Het is inderdaad nu dat het de ene dag beter gaat dan de andere.
Dat lees ik vaker, een zoektocht naar de juist glucosamine of ander supplement.

Maar hoe doet iedereen dat dan?
Het is best duur spul, en zo'n bus heb je niet zomaar leeg.
Gooien mensen dan halve bussen glucosamine weg om iets anders te proberen, of bewaren mensen allerlei aangebroken bussen supplementen als blijkt dat na 6 weken er te weinig resultaat is.

Misschien een domme vraag of zo, maar ik vraag me af hoe dat dan gaat.
Ik wil best allerlei dingen proberen, maar ik zie het niet voor me hoe ik dat moet doen.
Hoe weet je ook dat na 6 weken weken het bij een ander supplement wel beter was gegaan, of juist niet?

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:45

Vaak is een glucosamine supplement toch wel op na 8 weken proberen ? Er staan in dit topic wel een paar supplementen genoemd waar echt meerdere paarden goed op reageren trouwens.

Xritt
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:31

Heeft iemand hier ervaring met Msm?
Ik weet niet of dit nou echt iets is voor Atrose. Maar mijn da raadt het aam. Ik was benieuwd of iemand dit ook gebruikt of ervaring mee heeft. Ik las in een ouder topic wisselende verhalen

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:49

Msm zit heel vaak in Glucosamine producten. Ik geloof dat het de werking van Glucosamine effectiever maakt.

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:55

Xritt schreef:
Heeft iemand hier ervaring met Msm?
Ik weet niet of dit nou echt iets is voor Atrose. Maar mijn da raadt het aam. Ik was benieuwd of iemand dit ook gebruikt of ervaring mee heeft. Ik las in een ouder topic wisselende verhalen


Ik gebruik het sinds 4 weken en sinds 6 weken devil relief. Mijn paard is enorm opgeknapt en de MSM geef ik vooral ter versterking van de pezen. Dus nu nog te vroeg om te juichen want heeft langer tijd nodig. Maar ik vind sinds deze supplementen Polie echt enorm opgeknapt en wij zijn volop aan het revalideren met haar aan de hand.

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:57

Msm zal dan idd vooral voor de pezen / elasticiteit werken. En de duivelsklauw als pijnstiller. Super fijn dat het werkt !

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:41

ik ben nu over van duivelsklauw naar kurkuma. Stan vind het super lekker. en hij loopt zeker niet slechter of beter op als duivelsklauw. hij loopt er net zo fijn op. Stanley heeft natuurlijk nog minimaal atrose.. en dat wil ik zo lang mogelijk houden.

duivelsklauw wil ik pas weer gebruiken als of uit de wedstrijden zijn. Of als ik idee heb dat hij meer pijn heeft

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:26

Ik geef ook msm met glucosamine. Het kost mij 30 euro per maand. Paard loopt momenteel zuiver en staat zelfs op blote voeten..

Ik geef haar horseflex jointpower.

Xritt
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:50

Ik lees veel goede verhalen over horseflex. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik bestel altijd bij oharmahorse.
Kurkuma krijgt mijn paard ook. Ik las op internet dat Msm ook ontstekingsremmend werkt. Ik ga het proberen. Het kan ieder geval geen kwaad. Mijn paard loopt gelukkig nu weer goed.

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:26

Stan loopt op moment wat minder. Niet kreupel maar net niet lekker..

Ik geef nu Pavo mobility maar als dat op is, ga ik wat anders proberen. Wat weet ik nog niet miss de glucosamine puur extra.

En anders weer terug op de phytonics

Pharmahorse glucosamine/msm is wel goedkoop maar of dat effect heeft.. ik vind t maar lastig haha.

Of terug naar de phytonics

Xritt
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:02

Wat geef je van phytonics?

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 07:48

Xritt schreef:
Wat geef je van phytonics?


Ik gaf de joint comp van pyhontics

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:27

Phytonics is ook niet duur toch ? Maar 7 gram per dag , dus je doet mega lang met een grote pot !

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:39