Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Brainless schreef:flavlip schreef:@brainless
Ik weet niet of mijn pony een kanteling heeft en z'n hoefjes zijn een paar dagen warm geweest.
De hoefsmid heeft ijzertjes eronder gedaan, verder geef ik hem magnesium-chelaat en dat is het (en geen kuilgras en biks meer).
Dus er is geen DA bij geweest??
DubbelDun schreef:Ik hoop ze nu iets langer op de wei te kunnen hebben als het weer het toelaat.
Vandaag vond ik het veilig genoeg om iets uit te proberen.
Heb meelij met Boon
http://www.youtube.com/watch?v=iN1LUUMsobI
Brainless schreef:flavlip schreef:@brainless
Ik weet niet of mijn pony een kanteling heeft en z'n hoefjes zijn een paar dagen warm geweest.
De hoefsmid heeft ijzertjes eronder gedaan, verder geef ik hem magnesium-chelaat en dat is het (en geen kuilgras en biks meer).
Dus er is geen DA bij geweest??
Citaat:Natuurlijk heb ik er over nagedacht om de dierenarts (ook) te bellen, maar vond dit niet nodig. Ik vind pijnstilling niet verstandig, al vond ik het heel moeilijk m'n pony zo te zien. Ik persoonlijk denk dat pijnstilling meer kwaad dan goed doet. .
mysa schreef:Oh hemel, waar heb je dat citaat nou toch vandaan? Ach, arm paard, ik heb zelf vroeger ook zo'n pijn geleden omdat bepaalde familieleden tegen pijnstillers waren. Gut, vind dit echt zielig. En dus ook geen ontstekingsremmers..................
DubbelDun schreef:Ik hoop ze nu iets langer op de wei te kunnen hebben als het weer het toelaat.
Vandaag vond ik het veilig genoeg om iets uit te proberen.
Heb meelij met Boon
http://www.youtube.com/watch?v=iN1LUUMsobI
mysa schreef:Oh, nee, ik bedoelde het citaat van 'geen pijnstilling', maar ik zie nu dat dat van Flavlip komt. Ik dacht ff dat het weer iemand was die tegen reguliere medicatie was,
lolclub schreef:Nombrado
Ik heb een in Nederlandse taal geschreven eindstuk van een Belgische student over HB, deze heeft veel Engelse bronnen gebruikt bij het opmaken hiervan, ik kan je wel een link geven als je wilt.
Toch lijkt het me een goed plan (en in mijn ogen zelfs een plicht als eigenaar van een HB paard) om je eens goed in te lezen in de studies die er inmiddels zijn gedaan over het ontstaan van HB,IR,EMS en PPID, de meesten zijn in het Engels, maar heel goed leesbaar en desnoods met behulp van de vertaalcomputer kom je een heel eind.
Het zou iig alvast een hoop vragen die je hebt beantwoorden en tevens de "ja maar, ik denk..." posten schelen.
Mocht je voor jezelf besluiten alsnog "te lui" te zijn om je er serieus in te verdiepen, mij ook prima maar neem dan ook eens wat aan van de mensen (ervaringdeskundigen) die al heel lang in dit topic zitten en kom niet steeds met een weerwoord.
EstherHegt schreef:mysa schreef:Oh, nee, ik bedoelde het citaat van 'geen pijnstilling', maar ik zie nu dat dat van Flavlip komt. Ik dacht ff dat het weer iemand was die tegen reguliere medicatie was,
Sorry, en ja je hebt ook erg gelijk, ik ben ook heel erg benieuwd van wie het citaat komt dat pijnstilling slecht is, ik was ook even op verkeerde been gezet.
EstherHegt schreef:mysa schreef:Oh, nee, ik bedoelde het citaat van 'geen pijnstilling', maar ik zie nu dat dat van Flavlip komt. Ik dacht ff dat het weer iemand was die tegen reguliere medicatie was,
Sorry, en ja je hebt ook erg gelijk, ik ben ook heel erg benieuwd van wie het citaat komt dat pijnstilling slecht is, ik was ook even op verkeerde been gezet.
nombrado schreef:ik heb overigens ook geen pijnstillers of ontstekingsremmers gebruikt, en vind dit aan de paardeneigenaar zelf, (daar die het paard het beste kent) om dit wel of niet toe te passen.
nombrado schreef:ik heb overigens ook geen pijnstillers of ontstekingsremmers gebruikt, en vind dit aan de paardeneigenaar zelf, (daar die het paard het beste kent) om dit wel of niet toe te passen.