Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:Prima dat je iets roept, maar leg ook uit waaróm en onderbouw je stelling. Dit is los zand zo.
Arabesk schreef:Alleen in het Nederlands heet het zo, in het engels heten het 'bars' dan zou het dus iets met drank te maken hebben
nombrado schreef:Arabesk schreef:Alleen in het Nederlands heet het zo, in het engels heten het 'bars' dan zou het dus iets met drank te maken hebben
http://www.vertalen.nu/vertaal?van=eng& ... rtaal=bars
http://www.piehtoolco.com/contents/en-us/d1138.html
"egg" bars is dus letterlijk vertaald "steunzool"
Arabesk schreef:*rent direct naar eigen paarden om te zien of hun hoeven ingestort zijn*
Wat een onzin, steunsels houden niets bij elkaar en zorgen ook niet voor een bepaalde stand, hooguit voor irritatie van de diepe buigpees wanneer ze de grond raken en werken zo HKO in de hand.
De voetas van een paard kun je trouwens niet veranderen door óf ergens in de zool te vijlen of ergens een stuk hoefwand te lang te laten worden. Als je 'hogere hielen' wil, betekent dat meestal dat de hoefwand aan de achterkant van de voet gewoonweg te lang gelaten wordt. Geen beste zaak, want dan draagt de straal niet meer mee. Met lange steunsels beperk je ook het hoefmechanisme en krijgt de straal ook minder functie.
Arabesk schreef:eggbar ijzers liggen niet over de steunsels
DubbelDun schreef:Wat verstaan jullie onder 'volledige wegnemen van de steunsels' en wat is de reden dat je ze laat staan ??
Als voorbeeld even een foto van mij erbij
Links staat het steunsel nog in zijn volle glorie en rechts is het weg op het stukje in de hoek na.
Valt het rechterdeel onder 'volledig wegnemen' of niet ??
DubbelDun schreef:@nombrado: leuk voorbeeld...waar zie jij bij hun voorbeeld de steunsels ???
Nee, van dat moment heb ik geen standfoto.
jackie schreef:singasong schreef:Arabesk, als ik alleen al 'steunsels' lees dan denk ik 'steun', zit er niet voor niets??
"steunsel" is een misleidende term. het engelse "bars" of het duitse "Eckstreben" is een betere verwoording van de functie ervan.
DubbelDun schreef:@jackie: Hoekstrepen, dat is een mooie
De hoek laat je staan en de strepen haal je weg(en van de zool ernaast af zien te blijven
)
@Quir: ik zie ze niet. Jammer dat die fotoos niet te pikken zijn anders kon je het eens voor me aangeven
Arabesk schreef:Wat een onzin, steunsels houden niets bij elkaar en zorgen ook niet voor een bepaalde stand, hooguit voor irritatie van de diepe buigpees wanneer ze de grond raken en werken zo HKO in de hand.
.