nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Delphi2

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 07:43

Klopt die Easyboots zijn erg lelijk en lomp, de Cavallo valt groter dan de maattabel aangeeft, als hij in de grootste Equine fusion past dan past de cavallo ook. De Old Mac is hetzelfde qua vorm en zool als de (new) Trail, die ziet er beter uit dan de new trail.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 14:03

Delphi2 schreef:
Klopt die Easyboots zijn erg lelijk en lomp, de Cavallo valt groter dan de maattabel aangeeft, als hij in de grootste Equine fusion past dan past de cavallo ook. De Old Mac is hetzelfde qua vorm en zool als de (new) Trail, die ziet er beter uit dan de new trail.

Het is de vraag of hij in de fushion past. Ik ga ze vanmiddag passen. Hij heeft nu old macs g2. Ik had inderdaad gewoon weer old macs kunnen nemen maar het probleem is dat mijn bijrijdster ze niet aan krijgt. Oudere dame met reuma in dr handen. En een old mac heeft 3 sluitingen. Vooral het riempje heeft ze moeite mee. En dan zijn deze schoenen al oud en soepel. En daarbij, mn huidige macs zijn toendertijd ook nog iets verbouwd. Riempje om zn voet en het klittenband aan de buitenzijde waren te kort. Die zijn toen verlengd. Extra kosten en ik weet niet of ze bij de nieuwe ook zo kort zijn. Ok had zn hoeven opgemetrn en hoofwear/klaas feuth om advies gevraagd. Passende schoenen EN die makkelijk aan te trekken zijn met reuma handjes. Vandaar dat ik nu met de fusion en de trail zit. Ben benieuwd. Anders zijn cavallo's misschien nog een optie. Maar die zijn aan de achterkant behoorlijk stug. Tenminste, weet niet of dat nog zo is. Ik heb voor zn achterhoeven cavallo delta en die zijn stug. Wel weer makkelijke sluiting.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:14

Tieme schreef:
Delphi2 schreef:

Het is de vraag of hij in de fushion past. Ik ga ze vanmiddag passen. Hij heeft nu old macs g2. Ik had inderdaad gewoon weer old macs kunnen nemen maar het probleem is dat mijn bijrijdster ze niet aan krijgt. Oudere dame met reuma in dr handen. En een old mac heeft 3 sluitingen. Vooral het riempje heeft ze moeite mee. En dan zijn deze schoenen al oud en soepel. En daarbij, mn huidige macs zijn toendertijd ook nog iets verbouwd. Riempje om zn voet en het klittenband aan de buitenzijde waren te kort. Die zijn toen verlengd. Extra kosten en ik weet niet of ze bij de nieuwe ook zo kort zijn. Ok had zn hoeven opgemetrn en hoofwear/klaas feuth om advies gevraagd. Passende schoenen EN die makkelijk aan te trekken zijn met reuma handjes. Vandaar dat ik nu met de fusion en de trail zit. Ben benieuwd. Anders zijn cavallo's misschien nog een optie. Maar die zijn aan de achterkant behoorlijk stug. Tenminste, weet niet of dat nog zo is. Ik heb voor zn achterhoeven cavallo delta en die zijn stug. Wel weer makkelijke sluiting.

klopt de old macs zijn niet handig met al die riempjes, zeker dat riempje aan de achterkant met die gesp is niet handig. De trail is dan wel het meest gebruiksvriendelijk, fusion gaat ook wel. De nieuwe cavallo TREK is zachter aan de achterkant, die vormen zicgh makkelijk naar de voet.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:58

Delphi2 schreef:
klopt de old macs zijn niet handig met al die riempjes, zeker dat riempje aan de achterkant met die gesp is niet handig. De trail is dan wel het meest gebruiksvriendelijk, fusion gaat ook wel. De nieuwe cavallo TREK is zachter aan de achterkant, die vormen zicgh makkelijk naar de voet.

hmmmm, net beide schoenen gepast maar ik vond het niks. de fushion lukte sowieso niet. vond hem te hoog om zn voet er makkelijk in te krijgen en hij paste ook niet.
de trail was ook aan de hoge kant en ik kreeg zn voet er niet goed in :?
Een maat groter dan wat ik nu van de old macs heb dus die zouden moeten passen. aan de ene kant zat er ruimte tussen schoen en hoef en aan de andere kant zat zn hoef op de zijkant. 3x geprobeerd. leek of ik hem scheef had maar volgens mij niet.... ook vond ik de hoge achterkant niet handig. hoofwear zei dat ik het buitenste riempje er eventueel vanaf kon schroeven maar de klittenbandsluiting aan de achterkant ging net aan dicht. dus die zou sowieso met riempje moeten, anders vertrouw ik er niet op dat het vast blijft zitten. morgen nog maar een keer rustig proberen en anders toch de cavallo´s proberen.

maar ik denk dat hij die absoluut niet gaat passen. zn ene hoef is 162mm breed en 160mm lang en de andere 163mm breed en 162 mm lang.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:46

Renegades heb je daar na gekeken top schoen en makkelijk aan te doen

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:02

Tieme schreef:
Delphi2 schreef:

hmmmm, net beide schoenen gepast maar ik vond het niks. de fushion lukte sowieso niet. vond hem te hoog om zn voet er makkelijk in te krijgen en hij paste ook niet.
de trail was ook aan de hoge kant en ik kreeg zn voet er niet goed in :?
Een maat groter dan wat ik nu van de old macs heb dus die zouden moeten passen. aan de ene kant zat er ruimte tussen schoen en hoef en aan de andere kant zat zn hoef op de zijkant. 3x geprobeerd. leek of ik hem scheef had maar volgens mij niet.... ook vond ik de hoge achterkant niet handig. hoofwear zei dat ik het buitenste riempje er eventueel vanaf kon schroeven maar de klittenbandsluiting aan de achterkant ging net aan dicht. dus die zou sowieso met riempje moeten, anders vertrouw ik er niet op dat het vast blijft zitten. morgen nog maar een keer rustig proberen en anders toch de cavallo´s proberen.

maar ik denk dat hij die absoluut niet gaat passen. zn ene hoef is 162mm breed en 160mm lang en de andere 163mm breed en 162 mm lang.

Vreemd dan zou de new trail toch zeker moeten passen, ik zal morgen even de maten van paard van vriendin opmeten, die past net in de cavallos.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:02

keona schreef:
Renegades heb je daar na gekeken top schoen en makkelijk aan te doen

Die zijn in deze maat niet verkrijgbaar.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:00

Sieltjuh schreef:
Ik heb de testschoen van Equischoen gehad en deze was idd het oude model met dat neopreen er omheen. Deze was echter op verschillende plaatsen ook al kapot. Heb de schoenen getest met een Easycare Gaiter. Dit werkte prima. Ik geloof ook inderdaad dat het nieuwe model sterker is dan het oude.
De schoenen die ik heb besteld waren het nieuwere model, deze gebruiken we ook met de Easycare Gaiter, maar deze is aan het verslijten, dus wij willen over na de Gaiter die je bij de hoefschoen krijgt. Maar dan willen we eigenlijk wel pad erin, die jij hebt. Mag ik vragen welke jij gebruikt in je Scoot Boots??

Pad van cavallo schoof hier uit de scootboots :(, via dat voorste gleufje. Al moet dat op te lossen zijn dit ze vast te lijmen maar zou niet weten welke lijm dan het meest geschikt is...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:42

Oke had ik niet naar gekeken delphi

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:26

Ilse_123 schreef:
Sieltjuh schreef:
Ik heb de testschoen van Equischoen gehad en deze was idd het oude model met dat neopreen er omheen. Deze was echter op verschillende plaatsen ook al kapot. Heb de schoenen getest met een Easycare Gaiter. Dit werkte prima. Ik geloof ook inderdaad dat het nieuwe model sterker is dan het oude.
De schoenen die ik heb besteld waren het nieuwere model, deze gebruiken we ook met de Easycare Gaiter, maar deze is aan het verslijten, dus wij willen over na de Gaiter die je bij de hoefschoen krijgt. Maar dan willen we eigenlijk wel pad erin, die jij hebt. Mag ik vragen welke jij gebruikt in je Scoot Boots??

Pad van cavallo schoof hier uit de scootboots :(, via dat voorste gleufje. Al moet dat op te lossen zijn dit ze vast te lijmen maar zou niet weten welke lijm dan het meest geschikt is...

Ik gebruik altijd dubbelzijdig tape om pads vast te plakken.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:51

hoofwear stuurde net een app of de maat van de easyboot goed was. dan kon hij de andere sturen die eerst niet op voorraad was. verhaal uitgelegd en hij stelde voor om een cavallo trek mee te sturen in maat 16 zodat ik kan passen. super service. ben heel benieuwd of ik die wel aan krijg. de fushions ga ik terug sturen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:55

Hmmm, vreemd. Had cavallo gemaild met de vraag of ze misschien van plan waren ooit grotere maten te gaan maken. Krijg ik een mail terug dat die er zijn? Cavallo big foot. Maar vreemde maten. De reguliere schoenen van cavallo eindigen bij maat 6. Welke net te klein zijn voor mijn paard. De big foot begin bij size 8. Net te groot... dan vraag ik me af, waarom er niks tussenin?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:31

Afgelopen week zijn de voorijzers er ook bij onze merrie af gegaan. Wij hebben daar toch mee gewacht, totdat we de ideale schoen gevonden hadden. Omdat we niet echt tevreden waren om de Easyboot New Trail, hebben we zo'n twee maanden geleden de Scoot Boots aangeschaft. En daar dus goede ervaring mee :)

Van de week nog even rondgereden met de oude Easyboots aan de voorkant, maar vandaag zijn ook Scoot Boots binnen gekomen voor dr voorvoetjes.
Op advies van Hoofwear hebben we de Dampening Pads Equine Fusion aangeschaft. Ben erg benieuwd hoe die gaan bevallen :)
Sowieso topservice bij Hoofwear! Meerdere mails uitgewisseld, vanwege nog wat vragen en alles snel afgehandeld, met nog een zak snoepjes en een lief kaartje erbij ook!!

Vandaag liepen we er dus nog zo bij, maar vanaf morgen met 4 Scoot Boots op pad :)
Afbeelding

(overigens rustig aan gedaan hoor van de week hoor, zo voor het eerst in jaren weer zonder ijzers, toch best spannend weer, maar heb goede hoop dat het goed uitpakt en ze lekker ijzerloos kan blijven!!)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:41

@Sieltjuh, ziet er goed uit! Welke gaithers heb jij om de hoeven , die van cavallo?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:52

Nee, die van Easycare. Opzich werken die prima, maar tis zoveel rondom die hoef, vandaar dat we nu de Equine Fushion pads hebben en dan de gaiter er rond die je bij de schoenen krijgt :)
Overigens vanochtend testrondje gedaan met vier schoenen. Madame ging bijna op dr snuitje omdat ze even vergat dr voet op te lichten. Gevolg: schoen uit. Maar ze was er zelf zo van geschrokken dat ze vervolgens gewoon vier benen kon optillen en op stukken beter liep (gewoon doorlopen waar wat kiezeltjes lagen) als met dr ijzers!!
Overigens ook nog een pad verloren, dus die gaan we vastzetten inderdaad :j Denk ook dat ze van voren nog iets meer moeten vormen dr hoeven. Ze staat daar nog ietwat lang, dus dat zal zn tijd nodig hebben, ze is immers nog geen volle week van dr ijzers af. Denk dat dan de schoenen ook nog net wat beter blijven zitten.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:34

Dus de Easyboot gaiters zijn te gebruiken op de Scoot Boots :? ?

Ik had Gloves besteld met die nieuwe verstevigde gaiters, maar die krijg ik niet om ... als je ze omvouwt om ze aan te doen floepen ze steeds terug en mijn handen zijn niet groot en sterk genoeg om zowel de gaiter als de schoen gelijktijdig vast te houden. Beetje bummer wel.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:54

Jahoor prima te gebruiken daar mee. Heb het wel over de Easycare Gaiters hè. Deze:
Afbeelding

Had daar al een plaatje van gezien op de site van Equischoen en die gaiters hadden wij toch al liggen. Dus vandaar dat we daar zo twee maanden mee hebben gereden.
Afbeelding

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:13

Ah ok! En die zitten aan de achterkant onder dat rubberen voorgevormde "rekje" dat over de ballen van de voet heen gaat zeg maar?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:09

Mac schreef:
Ik had Gloves besteld met die nieuwe verstevigde gaiters, maar die krijg ik niet om ... als je ze omvouwt om ze aan te doen floepen ze steeds terug en mijn handen zijn niet groot en sterk genoeg om zowel de gaiter als de schoen gelijktijdig vast te houden. Beetje bummer wel.

Nou dat is dan ook geen verbetering zo te lezen.
Voordeel van de vorige gaiters op de glove vond ik juist hun soepelheid.
Zacht materiaal dat heel makkelijk omboog.
De oude gaiters waren ook zo stug en veel te brede klittenband-banden (zeker voor de kleinere hoeven zaten die in de weg in de kootholte).

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:24

Mac schreef:
Dus de Easyboot gaiters zijn te gebruiken op de Scoot Boots :? ?

Oh dat is balen zeg, ik heb de nieuwe nog niet gebruikt.

Welke maat heb je nodig?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:01

Sieltjuh schreef:
Omdat we niet echt tevreden waren om de Easyboot New Trail, hebben we zo'n twee maanden geleden de Scoot Boots aangeschaft. En daar dus goede ervaring mee

Mag ik vragen waarom je niet tevreden was over de new trail?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:50

Ik had gelukkig ook nog een setje gewone besteld, dus voorlopig kan ik nog vooruit - totdat de twee paarden met die maat samen mee op stap gaan :P .
Maar ik heb maat 0.5 .

De nieuwe gaiters zijn wel soepel, maar nogal vormvast zeg maar, waardoor ze niet omgevouwen blijven zitten bij het aandoen. Mensen met grotere handen krijgen ze waarschijnlijk wel om.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:56

@Mac, ja daar zitten ze dan idd overheen, maar lijkt weinig problemen te geven hoor :)

Tieme schreef:
Sieltjuh schreef:
Omdat we niet echt tevreden waren om de Easyboot New Trail, hebben we zo'n twee maanden geleden de Scoot Boots aangeschaft. En daar dus goede ervaring mee

Mag ik vragen waarom je niet tevreden was over de new trail?

Verschillende redenen. Om te beginnen vind ik ze vrij zwaar (zeker als je ze met de Scoot Boots vergelijkt). Ten tweede vind ik het klittenband waardeloos aantrekken. Daarbij is het ook elke keer als je het schoon hebt gemaakt een schoen die hartstikke lang nat blijft. Afgelopen donderdag waren ze gebruikt en ik pakte ze zaterdag en ze waren nog steeds niet 100% droog.
Daarbij verloren we ze ook om de haverklap, hoe stevig we ze ook aantrokken, hoewel dat ook kan liggen aan dat ze niet meer zo goed paste. Eén voordeel: ze zijn heel sterk :') We zijn er één verloren in het bos, echt niet terug kunnen vinden. En drie maanden later had iemand hem gevonden. Ding was amper wat aan te zien :') _O-

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:08

Sieltjuh schreef:
Verschillende redenen. Om te beginnen vind ik ze vrij zwaar (zeker als je ze met de Scoot Boots vergelijkt). Ten tweede vind ik het klittenband waardeloos aantrekken. Daarbij is het ook elke keer als je het schoon hebt gemaakt een schoen die hartstikke lang nat blijft. Afgelopen donderdag waren ze gebruikt en ik pakte ze zaterdag en ze waren nog steeds niet 100% droog.
Daarbij verloren we ze ook om de haverklap, hoe stevig we ze ook aantrokken, hoewel dat ook kan liggen aan dat ze niet meer zo goed paste. Eén voordeel: ze zijn heel sterk :') We zijn er één verloren in het bos, echt niet terug kunnen vinden. En drie maanden later had iemand hem gevonden. Ding was amper wat aan te zien :') _O-

Maar heb je dat buitenste riempje erop gelaten of heb je die eraf geschroeft? want als die eraan zit dan kunnen ze in princiepe toch niet gaan?

ik hoop dat ze het hier houden. het zijn waarschijnlijk de enigste schoenen die mijn paard gaan passen.... -O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:11

Tieme schreef:
Maar heb je dat buitenste riempje erop gelaten of heb je die eraf geschroeft? want als die eraan zit dan kunnen ze in princiepe toch niet gaan?

ik hoop dat ze het hier houden. het zijn waarschijnlijk de enigste schoenen die mijn paard gaan passen.... -O-

Jahoor, die zaten er gewoon aan. Een keer een rare stap oid en ze vliegen gewoon af. Hoe strak je ze ook aantrok.

Hoop ook voor je dat ze bij jou beter bevallen!