Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Delphi2 schreef:Klopt die Easyboots zijn erg lelijk en lomp, de Cavallo valt groter dan de maattabel aangeeft, als hij in de grootste Equine fusion past dan past de cavallo ook. De Old Mac is hetzelfde qua vorm en zool als de (new) Trail, die ziet er beter uit dan de new trail.
Tieme schreef:Delphi2 schreef:Klopt die Easyboots zijn erg lelijk en lomp, de Cavallo valt groter dan de maattabel aangeeft, als hij in de grootste Equine fusion past dan past de cavallo ook. De Old Mac is hetzelfde qua vorm en zool als de (new) Trail, die ziet er beter uit dan de new trail.
Het is de vraag of hij in de fushion past. Ik ga ze vanmiddag passen. Hij heeft nu old macs g2. Ik had inderdaad gewoon weer old macs kunnen nemen maar het probleem is dat mijn bijrijdster ze niet aan krijgt. Oudere dame met reuma in dr handen. En een old mac heeft 3 sluitingen. Vooral het riempje heeft ze moeite mee. En dan zijn deze schoenen al oud en soepel. En daarbij, mn huidige macs zijn toendertijd ook nog iets verbouwd. Riempje om zn voet en het klittenband aan de buitenzijde waren te kort. Die zijn toen verlengd. Extra kosten en ik weet niet of ze bij de nieuwe ook zo kort zijn. Ok had zn hoeven opgemetrn en hoofwear/klaas feuth om advies gevraagd. Passende schoenen EN die makkelijk aan te trekken zijn met reuma handjes. Vandaar dat ik nu met de fusion en de trail zit. Ben benieuwd. Anders zijn cavallo's misschien nog een optie. Maar die zijn aan de achterkant behoorlijk stug. Tenminste, weet niet of dat nog zo is. Ik heb voor zn achterhoeven cavallo delta en die zijn stug. Wel weer makkelijke sluiting.
Delphi2 schreef:klopt de old macs zijn niet handig met al die riempjes, zeker dat riempje aan de achterkant met die gesp is niet handig. De trail is dan wel het meest gebruiksvriendelijk, fusion gaat ook wel. De nieuwe cavallo TREK is zachter aan de achterkant, die vormen zicgh makkelijk naar de voet.
Tieme schreef:Delphi2 schreef:klopt de old macs zijn niet handig met al die riempjes, zeker dat riempje aan de achterkant met die gesp is niet handig. De trail is dan wel het meest gebruiksvriendelijk, fusion gaat ook wel. De nieuwe cavallo TREK is zachter aan de achterkant, die vormen zicgh makkelijk naar de voet.
hmmmm, net beide schoenen gepast maar ik vond het niks. de fushion lukte sowieso niet. vond hem te hoog om zn voet er makkelijk in te krijgen en hij paste ook niet.
de trail was ook aan de hoge kant en ik kreeg zn voet er niet goed in![]()
Een maat groter dan wat ik nu van de old macs heb dus die zouden moeten passen. aan de ene kant zat er ruimte tussen schoen en hoef en aan de andere kant zat zn hoef op de zijkant. 3x geprobeerd. leek of ik hem scheef had maar volgens mij niet.... ook vond ik de hoge achterkant niet handig. hoofwear zei dat ik het buitenste riempje er eventueel vanaf kon schroeven maar de klittenbandsluiting aan de achterkant ging net aan dicht. dus die zou sowieso met riempje moeten, anders vertrouw ik er niet op dat het vast blijft zitten. morgen nog maar een keer rustig proberen en anders toch de cavallo´s proberen.
maar ik denk dat hij die absoluut niet gaat passen. zn ene hoef is 162mm breed en 160mm lang en de andere 163mm breed en 162 mm lang.
Sieltjuh schreef:Ik heb de testschoen van Equischoen gehad en deze was idd het oude model met dat neopreen er omheen. Deze was echter op verschillende plaatsen ook al kapot. Heb de schoenen getest met een Easycare Gaiter. Dit werkte prima. Ik geloof ook inderdaad dat het nieuwe model sterker is dan het oude.
De schoenen die ik heb besteld waren het nieuwere model, deze gebruiken we ook met de Easycare Gaiter, maar deze is aan het verslijten, dus wij willen over na de Gaiter die je bij de hoefschoen krijgt. Maar dan willen we eigenlijk wel pad erin, die jij hebt. Mag ik vragen welke jij gebruikt in je Scoot Boots??
Ilse_123 schreef:Sieltjuh schreef:Ik heb de testschoen van Equischoen gehad en deze was idd het oude model met dat neopreen er omheen. Deze was echter op verschillende plaatsen ook al kapot. Heb de schoenen getest met een Easycare Gaiter. Dit werkte prima. Ik geloof ook inderdaad dat het nieuwe model sterker is dan het oude.
De schoenen die ik heb besteld waren het nieuwere model, deze gebruiken we ook met de Easycare Gaiter, maar deze is aan het verslijten, dus wij willen over na de Gaiter die je bij de hoefschoen krijgt. Maar dan willen we eigenlijk wel pad erin, die jij hebt. Mag ik vragen welke jij gebruikt in je Scoot Boots??
Pad van cavallo schoof hier uit de scootboots, via dat voorste gleufje. Al moet dat op te lossen zijn dit ze vast te lijmen maar zou niet weten welke lijm dan het meest geschikt is...
Mac schreef:Ik had Gloves besteld met die nieuwe verstevigde gaiters, maar die krijg ik niet om ... als je ze omvouwt om ze aan te doen floepen ze steeds terug en mijn handen zijn niet groot en sterk genoeg om zowel de gaiter als de schoen gelijktijdig vast te houden. Beetje bummer wel.
Mac schreef:Dus de Easyboot gaiters zijn te gebruiken op de Scoot Boots?
Ik had Gloves besteld met die nieuwe verstevigde gaiters, maar die krijg ik niet om ... als je ze omvouwt om ze aan te doen floepen ze steeds terug en mijn handen zijn niet groot en sterk genoeg om zowel de gaiter als de schoen gelijktijdig vast te houden. Beetje bummer wel.
Tieme schreef:Sieltjuh schreef:Omdat we niet echt tevreden waren om de Easyboot New Trail, hebben we zo'n twee maanden geleden de Scoot Boots aangeschaft. En daar dus goede ervaring mee
Mag ik vragen waarom je niet tevreden was over de new trail?
Sieltjuh schreef:Verschillende redenen. Om te beginnen vind ik ze vrij zwaar (zeker als je ze met de Scoot Boots vergelijkt). Ten tweede vind ik het klittenband waardeloos aantrekken. Daarbij is het ook elke keer als je het schoon hebt gemaakt een schoen die hartstikke lang nat blijft. Afgelopen donderdag waren ze gebruikt en ik pakte ze zaterdag en ze waren nog steeds niet 100% droog.
Daarbij verloren we ze ook om de haverklap, hoe stevig we ze ook aantrokken, hoewel dat ook kan liggen aan dat ze niet meer zo goed paste. Eén voordeel: ze zijn heel sterkWe zijn er één verloren in het bos, echt niet terug kunnen vinden. En drie maanden later had iemand hem gevonden. Ding was amper wat aan te zien
![]()
Tieme schreef:Maar heb je dat buitenste riempje erop gelaten of heb je die eraf geschroeft? want als die eraan zit dan kunnen ze in princiepe toch niet gaan?
ik hoop dat ze het hier houden. het zijn waarschijnlijk de enigste schoenen die mijn paard gaan passen....