Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:ik denk dat dat eerder als voorbeeld gebruikt wordt
ik ben zeker niet tegen ijzers..., alleen moeten ze wel op de goede manier eronder gelegd worden.
Chiba schreef:- Dit ligt aan je smid en jezelf, is niet echt een constructieve opmerking, heb ik niet veel aan... ik probeer hier gewoon wat bij te leren over de hoeven om zo te weten wat nodig is voor mijn paard. Als ik dat allemaal wist, stelde ik hier geen vragen en ik ben tevreden over mijn smid. We zoeken samen naar oplossingen en alternatieven en dat vind ik goed, hij is iemand die daar voor open staat.
Gimli_ schreef:nombrado schreef:ik denk dat dat eerder als voorbeeld gebruikt wordt
ik ben zeker niet tegen ijzers..., alleen moeten ze wel op de goede manier eronder gelegd worden.
Precies.
Dit was bedoeld ter illustratie van wat er gebeurt bij te krappe ijzers, omdat Chiba zich niet goed kon voorstellen wat bedoeld werd met een knijphoef.
Chiba schreef:Maar deze vorm van hoef had hij al vooraleer er ooit ijzers onder hebben gestaan... Toch blijvzen volgens jullie de ijzers de oorzaak... tja, dan zal mijn paard met onzichtbare ijzertjes geboren zijn!
Chiba schreef:@ dubbeldun: nee, ik heb enkel de foto op pagina 219 waar zijn hoeven te zien zijn voor hij op ijzers stond.
@ nombrado: op die foto voor hij ijzers had, had hij daar ook vanvoor ondergeschoven verzenen dan? (ik heb dat op die website bekeken)
SpikyBlue schreef:Hallo! Ik heb nog wat grappigs gevonden. Jaren geleden had ik zelf ook de beschikking over een aantal hoeven van de slager (met nog een stuk been eraan). Die had ik bekapt en beslagen en ik wist niet wat k er daarna mee moest (tja) dus had ik ze begraven. Twee jaar later heb ik de botten weer opgegraven en goed schoongemaakt (+ werd hard uitgelachen door mijn stalgenootjes).
Dit was het resultaat (het is helaas niet de beste foto):
DubbelDun schreef:@Yontheke : als je zo tevreden bent over die smid en met een paard wat niet zonder problemen is. Is het dan niet een idee om eens per 6 weken die 30 km met je paard naar de smid te gaan ??