nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 07:28

wortelsussie schreef:
Keona, een paard kan nog zo goed zonder ijzers correct staan en toch een pees bluessure oplopen. Maar het feit is wel dat beschermers de pezen zwakker maken.

Daarnaast kan een paard die nog zo sterk is een rare draai maken en ook een peesblessure krijgen. Paarden zijn sterk maar o zo fragiel.

Ik zeg ook niet dat ze het niet kunnen krijgen,maar ik zeg dat het niet door blootvoets lopen komt. Dat is dus heel wat anders

DubbelFun

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 09:05

Een gezonde pees heeft geen bescherming nodig bij normaal gebruik van het paard, maar bij een oude blessure kan het wel net dat beetje meer ondersteuning geven om een nieuwe blessure meer te krijgen.
Dus het is heel afhankelijk van het verleden en gebruik van het paard.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:35

Ga toch maar weer een poging wagen aan een nieuwe zoektocht voor dallmer clogs aangezien die mij het meest trekken van de hoefschoenen. En hopelijk dat er in de tussentijd wel een dealer ofzo hier in de buurt is gekomen. En zit nu in de WW dus makkelijker met tijd indelen voor maken afspraak.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:13

Als er iemand is die ze verkoopt en komt aanmeten heb ik zeker ook intressen

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:25

Hoofwear verkoopt ze en je smid kan ze op maat maken!

Ik kocht ze ook bijna maar omdat de zool open was niet gedaan gezien paard juist gevoelig is op de zolen.

Ben benieuwt naar jullie ervaring, er kan wel een zool in gemaakt worden dus wie weet voor de volgende keer of voor der achterhoeven.

Ben zelf geslaagd met Easyboots Back County de nieuwe versie en ben meer dan tevreden!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:35

Zoek dus echt iemand die op stal langs wil komen om te passen/aanmeten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:17

Heeft hoofwear ze dan weer te koop?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:24

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:57

Maandag tweede keer de schoenen aangehad bij mijn tinker.
Ze loopt rondom op Cavallo Simple boots maat 6.
We hebben maar een klein rondje gedaan van 4 km vanwege het inlopen waar we niet goed aan toe komen, dus wil geen grote rondes maken.
Ondanks dat we bijna alles in draf hebben gedaan bleven ze keurig zitten en waren niets gedraaid.
Eerste keer kregen we 1 voetje er heel moeilijk in, en hebben die wat bijgevijld, en nu gingen ze er zo in. Dus was al bang dat de schoenen te groot geworden zouden zijn, maar hopelijk is dat niet zo.
Vanavond derde keer ermee gaan rijden.
Het is nog even bekijken hoe ik haar sokken moet doen, haal ze er nu bovenuit, maar maandag had ik een deel ook er in gelaten.
Afbeelding
Afbeelding

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:25

Iemand misschien Equine Fusions maat 15 SLIM te koop :) ?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:07

Weet iemand of je van de glove back country de beide gaiters ook op een iets kleinere onderschoen kunt zetten?
Weet dat dit normaal kan met easyboot schoenen, maar die back country zit de voorflap (upper gaiter) aan de schoen geschroefd en als die gaatjes dan afwijken is het lastig gaten boren wellicht. En dacht mogelijk heeft iemand het hier al eens uitgeprobeerd of het past :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:51

Maakt ook niet uit mijn vorige vraag; heb gisteren 2 glove back country's gekocht en vandaag lekkere rit mee gemaakt. Bevallen prima.

Afbeelding

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:17

Afbeelding

Heeft mijn ruin te hoge hielen voor scoot boots? Tussen beide foto's zitten een paar weken.
Het gaat om zijn achterbenen.

Afbeelding

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:16

Haha, niemand heeft erop gereageerd :=
Wat zijn de ervaringen met de neopreen achterkant van het oude model Scoot Boot (<2015)? Ik bedoel dus niet de gaiters, die horen bij de 2016 modellen.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:59

Die neopreen achterkant van de oudere modellen zitten standaard in de schoen? Want ik heb laatst gaiters gekocht voor de scootboots, maar dat waren uiteindelijk iets andere dan dat ik weer dacht.

edit, deze heb ik nu:
http://scootboots.com/collections/gaite ... 3960441350

Werkt redelijk, alleen niet als je eerst in het water gaat en daarna weer door zand enzo (klittenband laat dan los).

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:20

Ilse_123 schreef:
Die neopreen achterkant van de oudere modellen zitten standaard in de schoen? Want ik heb laatst gaiters gekocht voor de scootboots, maar dat waren uiteindelijk iets andere dan dat ik weer dacht.

edit, deze heb ik nu:
http://scootboots.com/collections/gaite ... 3960441350

Werkt redelijk, alleen niet als je eerst in het water gaat en daarna weer door zand enzo (klittenband laat dan los).

Klopt, kijk dit is wat ik bedoel. De neopreen achterkant hebben ze weg gelaten bij de nieuwste producties, en daarvoor in de plaats is het kunststof en hebben ze losse endurance gaiters ontwikkeld. De oude modellen worden bij Equischoen nu met korting aangeboden, maar ik lees op de website van Hoofwear dat deze oude kan irriteren in de koten, en in een review heb ik gelezen over het snel kapot gaan van die neopreen achterkant. De nieuwe modellen met kunststof achterkant zijn dus sterker?

Afbeelding

Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:57

Ik heb de testschoen van Equischoen gehad en deze was idd het oude model met dat neopreen er omheen. Deze was echter op verschillende plaatsen ook al kapot. Heb de schoenen getest met een Easycare Gaiter. Dit werkte prima. Ik geloof ook inderdaad dat het nieuwe model sterker is dan het oude.
De schoenen die ik heb besteld waren het nieuwere model, deze gebruiken we ook met de Easycare Gaiter, maar deze is aan het verslijten, dus wij willen over na de Gaiter die je bij de hoefschoen krijgt. Maar dan willen we eigenlijk wel pad erin, die jij hebt. Mag ik vragen welke jij gebruikt in je Scoot Boots??

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:04

Sieltjuh schreef:
Ik heb de testschoen van Equischoen gehad en deze was idd het oude model met dat neopreen er omheen. Deze was echter op verschillende plaatsen ook al kapot. Heb de schoenen getest met een Easycare Gaiter. Dit werkte prima. Ik geloof ook inderdaad dat het nieuwe model sterker is dan het oude.
De schoenen die ik heb besteld waren het nieuwere model, deze gebruiken we ook met de Easycare Gaiter, maar deze is aan het verslijten, dus wij willen over na de Gaiter die je bij de hoefschoen krijgt. Maar dan willen we eigenlijk wel pad erin, die jij hebt. Mag ik vragen welke jij gebruikt in je Scoot Boots??

Haha, dit zijn foto's van Google ;) Geen idee welk pad dat is maar ziet eruit als eentje van Cavallo, die heb ik tijdje terug in mijn hand gehad en was idd rood. Die kan je overigens makkelijk op maat knippen. Ik heb zelf nu Equine Fusions met pads erin en ik bewaar de pads voor als ik straks Scoots heb.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:48

Dit is de pad van easyboot, soort foam materiaal, de cavallo lijkt wat meer op een gelpad.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 23:06

Klopt, rode is easyboot pad.
Ben ik niet zo tevreden over, lopen ze snel kapot.
Dit in tegenstelling tot de gelzool van Cavallo, die is veel steviger.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 18:33

Dus jullie raden de Cavallo zool aan! Goed om te weten! Dankje!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 22:15

Zelf heb ik diverse inlegzooltjes. Die van Cavallo zijn wel vrij hard, maar wel heel slijtvast :)
En mijn pony met lichte artrose liep er goed mee in draf over de weg, dus ze dempen wel.

Voor het zachte maak ik ze zelf van vilten ondertapijt (rest stukje gratis bij tapijtzaak kunnen halen)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 20:32

van de week de equine fushion all terrain binnen gekregen en de easy boot new trail maat 11. Jeetje, wat een klossen zijn dat zeg :=

van de week kijken welke hij past en welke het makkelijkste aan gaan. ben benieuwd..

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:35

Tieme schreef:
van de week de equine fushion all terrain binnen gekregen en de easy boot new trail maat 11. Jeetje, wat een klossen zijn dat zeg :=

van de week kijken welke hij past en welke het makkelijkste aan gaan. ben benieuwd..

Ja die zijn enorm, heb je de aan de cavallo trek gedacht? Vind ik een fijne schoen bij zulke grote maten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:47

Delphi2 schreef:
Ja die zijn enorm, heb je de aan de cavallo trek gedacht? Vind ik een fijne schoen bij zulke grote maten

Die past hij helaas niet :(
De fushion gaat hij waarschijnlijk al niet eens passen. Maar vond het verschil tussen de fushion en de easyboot wel erg groot. De easyboot zijn echt gigantisch lomp :')