Victory-Boy schreef:Wat mij wel een beetje zorgen baart, nu ik jullie zo hoor over koliek e.d. ...ik hoor de laatste paar dagen de darmen van zowel Vick als Mouse heel erg rommelen. Ze krijgen gewoon de hoeveelheid hooi die ze altijd kregen en dezelfde hoeveelheid S&S. Ook ligt er na een lange werkdag nog hooi in de schuilstal, ze blieven dit hooi niet zo (het ruikt goed, geen/weinig stof, geen schimmel...kortom, ik kan geen verklaring vinden waarom ze het niet lekker vinden).
Ik heb altijd geleerd dat het gevaarlijk is als je de darmen niet meer hoort, maar is het ook gevaarlijk als je de darmen wat meer hoort? Echt dat "knorrende" van een lege maag?
Ik herken dit dus helemaal ... de darmen rommelen inderdaad erg, meer dan anders.
Ik hoorde het rommelen goed bij het aandoen van de hoefschoenen (zit mijn oor tegen haar buik).
Ook drinkt ze erg veel (is ook vrij warm hier en dan met wintervacht ... beest loopt alleen maar te zweten de afgelopen dagen).
En ook laat ze inderdaad hooi liggen. Normaal wordt alles tot het laatste sprietje opgegeten, maar nu wordt alleen het lekkere eruit gehaald. En dan gaat ze als een gek op haar schrale wei staan vreten; maw krijgt te weinig structuurvezels en het nodige zand binnen.
Die wormkuur was bij Isabella nodig omdat ze aarsmaden leek te hebben. Ondanks dat de wormtelling niets uit had gewezen, dus toch ontwormd (en ja veel wormen gehad afgelopen weekend). Maar nu dus darmen van streek. Ik heb nog opkikker staan; ik denk dat ik dat (vanwege de probiotica erin) maar even bij ga geven als kuurtje.