GoGo schreef:Hallo allemaal,
Als nieuwtje hier, heb ik wat vragen op dit gezellige forum.
Niet zo gezellig dat ik ze hier neer moet zetten want dat betekent dus hoefbevangenheid
Mijn 16 jarige kwpner staat nu al bijna een jaar met een peesblessure.
De pees gaat inmiddels beter, nu 2,5 week geleden kwam de smid en die heeft hem achter bekapt en voor beslagen.
Daarna heb ik wat met hem gewandeld en vond hem wat raar lopen, ik dacht in eerste instantie te kort bekapt.
De volgende dag was mijn bijrijdster er dus ik gezegd stap maar op de zachte bodem. Dat ging toen prima.
De volgende dag haalde ik hem stokkreupel uit de paddock. Kreupel op de achterbenen. Gelukkig kwam de veearts scannen. Uitkomst hoefbevangen aan vier benen.
Dus op ascal buut en tranqugel.
Na een week was ze er weer, toen ging het goed. Geen pulsatie meer dus medicatie halveren.
Dit ging een paar dagen goed, en ik zou vrijdag stoppen. Maar nu loopt hij weer slecht en weer pulsatie. Niet zo slecht als eerst. Maar duidelijk niet echt willen lopen, timide en warme hoeven.
Hij staat op een paddock met hooi en 2x per dag 2 handjes happy Summer mix en 1 handje spelt.
Hij is getest op cushing en dit was niet het geval.
Wie heeft tips? Wat kan ik nog doen? Is deze terugval veelvoorkomend of moet er dan echt een andere oorzaak zijn?
Misschien zijn het allemaal domme vragen, maar ik ben zo'n leek op dit gebied. Ik vind het zo'n grillige ziekte en maak me echt zorgen.
Alvast bedankt voor het lezen!!
Janneke
Hey Janneke,
Hoeveel kg hooi krijgt hij per dag ? Die Summer Mix en de spelt zowiezo weg laten nu....