Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Christadk schreef:Hmm het struikelen komt mij erg bekend voor. Mijn paard is ook gevallen met mij erop. En idd op ondergrond met veel boomstronken etc kan zij niet fijn lopen.
Nadat zij echt stokkreupel begon te lopen naar de dierenarts gegaan voor onderzoek en foto's. Mijn paard bleek artrose in hoefgewricht en kroongewricht te hebben. En ook een flinke ontsteking in het hoefgewricht. Zij is toen ingespoten in het hoefgewricht en er kwam ook waterdunne zooi uit toen de naald erin ging en dat hoort eigenlijk stroperig te zijn. Uiteindelijk is ze na het inspuiten niet opgeknapt dus weer terug naar de kliniek. 3 weken geleden nogmaals ingespoten en ditmaal op 2 plekken en met een ander middel en nu loopt ze weer goed. Oohja ze staat wel sinds het eerste bezoek aan de dierenarts op break over ijzers. Hierdoor kan ze makkelijker afrollen en struikelt ze ook niet meer. Verder geef ik haar ook glucosamine/msm bij.
Ik raad je dus aan om toch onderzoek te laten doen. Wellicht dat je paard flink opknapt na inspuiten en ander beslag.
Maris schreef:Misschien dan eerst eens voortaan alleen rijden op gelijke, goedbegaanbare paden en dan eens kijken hoe het gaat ?
Struikelen zegt misschien ook wel wat over de plaats waar de artose zit ?
Staat hij op ijzers ?
Maris schreef:Op speciaal beslag ? Voor artrose werkt soms breakover beslag heel goed. Maar er zijn ook net zoveel paarden die het eigenlijk veel beter doen op blote voeten ( betere doorbloeding = beter mbt artrose ).
Bamii schreef:Ik heb nog een bijna volle pot (1kg) glucosamine complex van de epplejeck te koop. Merkte wel verschil, maar paard heeft helaas niet lang geleefd na aankoop van de pot, misschien 2,5 week gebruikt en je hoeft maar 5 gram per dag te geven.