Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hwn schreef:@Eilandje, wie is die Belgische passer? (mag ook in pb). Ik ken wel wat namen, kan je mss laten weten of die me betrouwbaar lijkt.
Eilandje schreef:Dat is idd een beeld om blij van te worden Marjo89![]()
Heeft iemand van jullie (medische) hoefschoenen ter ondersteuning van zijn hoefbevangen paard die de hele dag aanblijven? En zoja, welke?
Hoefschoenen zoeken is hier mijn volgende stap. In de lokale ruitersportzaak (waar ze een kennis met een hoefbevangen pony goed geholpen hebben) raden ze Cavallo met inlegzooltjes aan. Via Google een Belgische passer gevonden (wel van de andere kant van het land dus die ga ik niet laten komen) die deze eveneens aanraadt. Op https://www.hoofwear.com/ lees ik echter dat Cavallo in deze situatie totaal ongeschikt is.
Gisteren is het gipsverband godzijdank verwijderd (na een week eraan te hebben gezeten). Blijkbaar had ze drukwonden hiervan, moet heel veel pijn gedaan hebben. Achteraf gezien was het dus een heel slecht idee om hierin mee te gaan.
RX’en zijn gemaakt, kanteling aan beide voeten, maar de dierenarts gaf aan dat het nog goed meeviel.
Dierenarts heeft ze daarna op frog supports gezet. Ben benieuwd hoe ze zich daar vandaag mee voelt.
capopjekop schreef:Ik weet niet waar je woont, maar ik zou kijken of je terecht kunt bij een kliniek die veel ervaring heeft met hoefbevangenheid.
Ik kan zelf visdonk in Roosendaal aanraden. De Van Nassau's hebben al veel bevangen paarden weer op de been gekregen. En zo zullen er vast nog meer smeden zijn die de lastigere gevallen doorverwezen krijgen.
Verder heeft het helaas ook wel tijd nodig. Maar hoe lang is het paardwaardig idd. Dat vond ik erg lastig. Daarom is het belangrijk om je te omringen door mensen die er verstand van hebben en die je vertrouwt. Ik heb veel gespart met mijn dierenartsen, smeden en pa om te kijken of het nog paardwaardig was.
Eilandje schreef:Equipalazone – momenteel 2 zakjes / dag (bijna op en daarna gaan we over naar Danilon wat beter zou zijn voor de maag)
Aspirine (merk weet ik niet vanbuiten en zak staat op stal) – 1 soeplepel / dag
Prascend – 1 pilletje / dag
Bedankt voor alle adviezen ivm naar een dierenkliniek gaan, maar naar Van Nassau in Nederland ga ik haar zeker niet meer verplaatsen (wij wonen in België).
Even heel eerlijk. Mijn leven is nogal veranderd tov 17 jaar geleden. Ik heb ondertussen ook nog twee kinderen, een drukke job, een man die militair is en vanaf september gedurende 10 maanden geen enkele dag vrijaf kan nemen (is bij ons ook de trailerchauffeur), en last but not least een frozen shoulder die me beperkt in wat ik fysiek kan. Ik ben bijv. deze zomer niet mee geweest op onze gezinsvakantie om voor mijn ziek paard te zorgen, dat kan ik niet nog jaren blijven maken tov mijn kinderen. Wat betekent dat ik als ik realistisch ben moet toegeven dat ik niet alles kan proberen dat er te proberen valt. Ik probeer er daarom te geraken met de ondersteuning van dierenartsen en bekappers / smeden die ter plekke komen, of misschien dat een lokale kliniek ook nog zou kunnen. Ik heb vorige week bijv. iemand gesproken die elke 4 weken 750 € kwijt is aan speciaal beslag, wel dat wil ik tijdelijk betalen maar jaren aan een stuk is voor ons niet haalbaar. Dus ik klink nu wsch als een erg slechte paardeneigenaar maar ik geef eerlijk toe dat er grenzen zijn aan mijn draagkracht. Maar binnen de grenzen van mijn praktische mogelijkheden wil ik er wel echt voor gaan.
hagelslag schreef:Wel wil ik je de tip ivm bloedzuigers echt nog een x geven er zijn meerdere in heet topic geweest bij wie het toch verlichting heeft gebracht
Eilandje schreef:hagelslag schreef:Wel wil ik je de tip ivm bloedzuigers echt nog een x geven er zijn meerdere in heet topic geweest bij wie het toch verlichting heeft gebracht
Waarvoor dank. Ik heb er al wat over gelezen hoor en sta er zeker voor open (mijn man daarentegen is w.b. geneeskunde sterk tegen alles wat wat "alternatief" is maar ach, met zijn mening moet niet altijd rekening gehouden worden). Is echter niet te combineren met pijnstilling dus voorlopig niet echt een optie, maar ik houd het in het achterhoofd.