nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:12

Strak hoeft ook geen probleem tezijn.bij onze zitten ze ook strak moet ze effe flink aan duwen en zitten erfect.telang kan problemen geven of e moet kootbeschermers gebruiken.maar alles zal liggen aan het afzetten en neer komen van de voet

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 16:12

De schoen zit goed als hij gewicht op de hoef zet. Wijkt zeker niet uit.
de hoeven houden we zelf bij. Gemiddeld iedere 2 weken even de vijl erover. Aangezien hij ook een verhard stuk heeft om op te lopen en hij tot nu toe op blote voeten rijdt/ment , slijten ze ook wat vanzelf.
hij is alleen gevoelig op grote stenen en grove kiezelpaden. Helaas hebben we die op weg naar het bos overal. Vandaar toch schoenen. Alleen voor.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:12

Nou dan zitten ze dus nog krapper als de mijne,dan zou ik mt groter nemen.ik heb er een die renegades aan heeft en speling heeft en ook dat is geen punt. Want als ze echt pas goed zitten met gewicht,vind ik het te krap.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:57

Het is toch logisch dat ze goed moeten zitten met gewicht erop. Je paard staat er op of loopt er mee.
en ik schrijf net dat de schoen niet uit elkaar gaat. Hij gaat makkelijk aan en zit prima.
de maat groter zit vrij los. Naar mijn mening te los en dus te groot.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:08

dingogirl schreef:
Het is toch logisch dat ze goed moeten zitten met gewicht erop. Je paard staat er op of loopt er mee.
en ik schrijf net dat de schoen niet uit elkaar gaat. Hij gaat makkelijk aan en zit prima.
de maat groter zit vrij los. Naar mijn mening te los en dus te groot.

Nu schrijf je hij gaat makkelijk aan,van te voren zeg je wat anders.niet echt duidelijk

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:53

ik schrijf dat ik de kleinste maat zo over de hoef kan schuiven, zonder moeite. dat is toch "makkelijk aandoen" of niet? en dat hij perfect zit.
iets ander heb ik niet erover gezegd. dus ik snap je reactie niet.
maar het maakt niet uit. ik bestel de schoenen, en mocht blijken dat het met rijden toch niet helemaal perfect is, kan ik deze maat altijd achter gebruiken en voor de voorhoeven een maat groter.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:44

2 posten boven je laatste.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:18

als je bedoeld dat ik schrijf dat de schoenen niet uit elkaar gaan, bedoel ik dus dat de schoen zelf niet naar buiten gedrukt wordt als de hoef er in zit. dan zou hij inderdaad te klein zijn.
dit naar aanleiding van een opmerking van delphi2 die schrijft dat de schoen niet naar buiten moet wijken als de hoef belast is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:32

De schoen zit goed als hij gewicht op de hoef zet.

Dit schrijf je

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:49

je moet het wel precies hebben geloof ik.
maar ik ga hier verder niet meer op in. blijkbaar snapt de rest het wel.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:05

Vraagje: zijn de gewone Cavallo en de Sport Cavallo hetzelfde qua pasvorm? De Sport Cavello is eigenlijk iets te breed maar lengte is goed...

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:04

Sport zou iets smaller moeten zijn, maar ze zijn nog steeds heel breed vind ik. Ik had het ook voor mijn paard, nog steeds breed maar bleven wel aan :)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:24

Hier is door omstandigheden is afgelopen donderdag mijn tinker van de ijzers afgegaan (ze had er nog maar 1 :( ) en is de smid langs geweest om haar te bekappen en schoenen te passen.
Door haar grote voeten hadden ze maar 1 soort schoen bij die ze zou passen. En dat is de cavallo simple in maat 6.
Deze pasten haar perfect, ook met haar sokken.
Heb ze in het bruin besteld en ook 2 paar van die beschermbandages.
Hopelijk komen ze aankomende week binnen en kunnen we weer op pad.

Mijn paardje loopt in 4 dagen zonder ijzers al zo veel beter dan de laatste weken met ijzers.
Het vermoeden is er nu dat er toch een nagel tegen het levende aanzat en die is er nu uit. Vooral in draf in de bak was haar loopje bagger en nu is er niets meer te zien *\o/*

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:48

Hm als je van die beschermbandages koopt gaan de maat 6 wel nog passen dan? :p

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:31

Geen idee, dat moet ik bekijken als ik ze heb.
Maar wilde ze ook weer niet kopen voor het geval ze nodig zijn.
Op het bedrag wat ik kwijt was aan schoenen maakte die 3 tientjes ook niet meer uit :o

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:38

woepsie90 schreef:
Vraagje: zijn de gewone Cavallo en de Sport Cavallo hetzelfde qua pasvorm? De Sport Cavello is eigenlijk iets te breed maar lengte is goed...

Cavallo sport is 5 mm smaller, je kan ze opvullen met stukje schuimrubber , ik zou ander type schoen kiezen

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:26

Delphi2 schreef:
woepsie90 schreef:

Cavallo sport is 5 mm smaller, je kan ze opvullen met stukje schuimrubber , ik zou ander type schoen kiezen

Dank je! De gewone cavallo zijn ook in slim fit verkrijgbaar misschien moet ik dat dan doen...

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:11

Inderdaad, de cavallo Sport is echt smaller dan de normale Cavallo.
Daarbij is de sluiting wat anders. De gewone cavallo kan ik wel beter aansluiten dan de sportvariant.
Ik gebruik in beide schoenen vulling aan de zijkant.
Maar het is niet zo'n groot verschil in breedte tussen deze varianten als bijv. bij Equine fusion waar de slim uitvoering duidelijk smaller is dan de normale.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:42

Isapaardje schreef:
Inderdaad, de cavallo Sport is echt smaller dan de normale Cavallo.
Daarbij is de sluiting wat anders. De gewone cavallo kan ik wel beter aansluiten dan de sportvariant.
Ik gebruik in beide schoenen vulling aan de zijkant.
Maar het is niet zo'n groot verschil in breedte tussen deze varianten als bijv. bij Equine fusion waar de slim uitvoering duidelijk smaller is dan de normale.

Dus als ik de smalle cavallo neem is deze wel smaller dan de sport cavallo? De sluiting van de gewone lijkt mij ook beter. Mijn paard loopt mank mét schoenen omdat ze te wijd zijn denk ik, dus teveel geschuif wat pijnlijk is, misschien. Moet denk ik dan ook de gelpad voor erin bestellen. Net in de bak op vier blote voeten liep hij ook een beetje moeilijk. En in draf was hij niet om aan te zien, hij stopte ook gelijk weer :'(

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:34

Iemand ervaring met de Scootboot endurance gaiters?
Ik zie ze overal per set van 4 staan. Maar op de site waar ik wil bestellen staan ze voor dezelfde prijs maar voor slechts 2 stuks. (Scootboot zelf verkoopt ze voor 35 incl verzending uit Australie!). Heb niet meteen zin om dubbel zoveel te betalen omdat het net iets sneller kan.
Misschien moet ik ze dan in UK kopen, die shops leveren normaal ook erg snel.
Twijfel twijfel

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:16

woepsie90 schreef:
Dus als ik de smalle cavallo neem is deze wel smaller dan de sport cavallo? De sluiting van de gewone lijkt mij ook beter. Mijn paard loopt mank mét schoenen omdat ze te wijd zijn denk ik, dus teveel geschuif wat pijnlijk is, misschien. Moet denk ik dan ook de gelpad voor erin bestellen. Net in de bak op vier blote voeten liep hij ook een beetje moeilijk. En in draf was hij niet om aan te zien, hij stopte ook gelijk weer :'(

Niet goed uitgelegd denk ik. Ik ken de smalle variant van Cavallo niet. Dus weet niet of deze nog smaller is dan de sportuitvoering.
Ik weet alleen verschil tussen normale en sport, dat is 5 mm, maar in de praktijk is dat niet zo veel.

Ik heb de ruimte opgevuld met ondertapijt inlegzolen met 2 flapjes aan de zijkant.

Maar gevoelig lopen met schoenen hoort niet, maar kan niet veroorzaakt worden door het schuiven in de schoenen. Eerder dan de hardheid van de zolen aan de binnenkant van de schoen.
Maar als hij ook niet rad is op blote voeten, vrees ik dat er wat anders aan de hand is

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:30

Isapaardje schreef:
Niet goed uitgelegd denk ik. Ik ken de smalle variant van Cavallo niet. Dus weet niet of deze nog smaller is dan de sportuitvoering.
Ik weet alleen verschil tussen normale en sport, dat is 5 mm, maar in de praktijk is dat niet zo veel.

Ik heb de ruimte opgevuld met ondertapijt inlegzolen met 2 flapjes aan de zijkant.

Maar gevoelig lopen met schoenen hoort niet, maar kan niet veroorzaakt worden door het schuiven in de schoenen. Eerder dan de hardheid van de zolen aan de binnenkant van de schoen.
Maar als hij ook niet rad is op blote voeten, vrees ik dat er wat anders aan de hand is

Hij heeft zijn hele leven op ijzers gelopen. Ze zijn er vorige week beide voorraan afgevallen en nu loopt hij dus heel voorzichtig, ook met de hoefschoenen. Zijn achterijzers heb ik er 8 weken geleden af laten halen en dat gaat alweer een hele tijd goed (in het begin ook gevoelig natuurlijk). Maar zijn voorhoeven zijn dus niks gewend. De smid is gisteren geweest en zijn hoeven zijn gewoon heel zacht (zei hij). IJzers eronder slaan kan maar over twee weken liggen die er dan waarschijnlijk weer af. Zo gaat het namelijk al weken. Met ijzers bij zijn voorbenen loopt hij gewoon heel goed! Dus het is denken wij toch echt puur gevoeligheid van zijn hoeven.
Met de hoefschoenen om zijn voorhoeven zoekt hij nog steeds het beste pad uit en hinkt hij op stenen. Hier zitten geen gelpads in, dat zou waarschijnlijk wel helpen? En een beter aansluitende hoefschoen...

Qua lengte past de Cavallo Sport wel goed! Hij draagt maat 3. Puur de breedte van zijn hoef matched niet. Wat een gedoe weer, zucht...

Dit is het beruchte pad wat naar de wei loopt.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:41

Logisch dat een paard met gevoelige zolen daar op kreupelt, doen die van mij ook. Maar op schoenen met harde zolen en zachte inlegzooltjes lopen ze er prima over heen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:43

Daar zou die van mij dus ook overheen strompelen.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:18

DubbelDun schreef:
Logisch dat een paard met gevoelige zolen daar op kreupelt, doen die van mij ook. Maar op schoenen met harde zolen en zachte inlegzooltjes lopen ze er prima over heen.

Ja dat weet ik, het is een rot pad. Maar mét schoenen strompelt hij dus ook :-(.
Heb net mijn vraag / situatie hier uitgelegd, op zoek naar hulp: [BEH] Renpaard en zijn hoeven. HELP!