Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dingogirl schreef:Het is toch logisch dat ze goed moeten zitten met gewicht erop. Je paard staat er op of loopt er mee.
en ik schrijf net dat de schoen niet uit elkaar gaat. Hij gaat makkelijk aan en zit prima.
de maat groter zit vrij los. Naar mijn mening te los en dus te groot.
Delphi2 schreef:woepsie90 schreef:Vraagje: zijn de gewone Cavallo en de Sport Cavallo hetzelfde qua pasvorm? De Sport Cavello is eigenlijk iets te breed maar lengte is goed...
Cavallo sport is 5 mm smaller, je kan ze opvullen met stukje schuimrubber , ik zou ander type schoen kiezen
Isapaardje schreef:Inderdaad, de cavallo Sport is echt smaller dan de normale Cavallo.
Daarbij is de sluiting wat anders. De gewone cavallo kan ik wel beter aansluiten dan de sportvariant.
Ik gebruik in beide schoenen vulling aan de zijkant.
Maar het is niet zo'n groot verschil in breedte tussen deze varianten als bijv. bij Equine fusion waar de slim uitvoering duidelijk smaller is dan de normale.
woepsie90 schreef:Dus als ik de smalle cavallo neem is deze wel smaller dan de sport cavallo? De sluiting van de gewone lijkt mij ook beter. Mijn paard loopt mank mét schoenen omdat ze te wijd zijn denk ik, dus teveel geschuif wat pijnlijk is, misschien. Moet denk ik dan ook de gelpad voor erin bestellen. Net in de bak op vier blote voeten liep hij ook een beetje moeilijk. En in draf was hij niet om aan te zien, hij stopte ook gelijk weer :'(
Isapaardje schreef:Niet goed uitgelegd denk ik. Ik ken de smalle variant van Cavallo niet. Dus weet niet of deze nog smaller is dan de sportuitvoering.
Ik weet alleen verschil tussen normale en sport, dat is 5 mm, maar in de praktijk is dat niet zo veel.
Ik heb de ruimte opgevuld met ondertapijt inlegzolen met 2 flapjes aan de zijkant.
Maar gevoelig lopen met schoenen hoort niet, maar kan niet veroorzaakt worden door het schuiven in de schoenen. Eerder dan de hardheid van de zolen aan de binnenkant van de schoen.
Maar als hij ook niet rad is op blote voeten, vrees ik dat er wat anders aan de hand is
DubbelDun schreef:Logisch dat een paard met gevoelige zolen daar op kreupelt, doen die van mij ook. Maar op schoenen met harde zolen en zachte inlegzooltjes lopen ze er prima over heen.