Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
romeorowan schreef:Ik vind het altijd verbazingwekkend hoe veel de paarden toch nog van een kale wei halen. Even uitleggen: normaal gesproken krijgen ze hier bijna onbeperkt voordroog, geschat op ca. 6 plakken hooi. Zet ik ze in de wei dan kunnen ze daar toch de hele dag mee zoet zijn, zonder dat ze uitgehongerd weer naar de paddock komen waar voordroog ligt.
Daar komt nog bij dat het in september heel erg groeizaam weer is geweest.
Sabrina85: dat zal voor jouw paard net de druppel geweest zijn.
janouk schreef:@ fancylover
ik neem altijd 1 theekopje lijnzaad in een emmer en dan gooi ik er KOKEND water op. Dat laten AFKOELEN en dan krijg je een slijmig laag en verdampt het giftige bestanddeel.
Dan meng ik het door het voer en dan smullen maar, want mijn paarden vinden het zalig.
romeorowan schreef:Hij zag bij June niets op de foto, maar aangezien ze rechtsvoor toch op de stenen iets gevoelig is, zei hij: zou er mogenlijk een lichte reactie kunnen zijn bij de punt van het hoefbeen.
Solsikke schreef:Hoi
Ik heb een vraag.Mijn tinker is bevangen geweest in de zomer en het gaat gelukkig nu erg goed. Hij krijgt alleen hooi en wat vitaminebrokjes. Hij wordt nu alleen wat schraal en ik durf hem niks extra´s te geven. Hebben jullie iets wat helpt. Op stal adviseren ze maiskorrels omdat ze daar dik van worden maar volgens mij is dat voor de bevangenheid juist heel slecht toch?
Groeten Nicolet