Hoefsmid wist goed wat hij deed. Hij gaf ook aan dat ik de vorige keer de verkeerde siliconen heb gekregen en dat het dan zijn functie niet heeft. Dat liep er ook meteen weer uit. Dus nu de goede en een schokdempende pad er tussen. (Leer denk ik)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Story schreef:Ben benieuwd hoe het bij jou gaat bevallen Westerntrail.
Werkt het huidige beslag niet voldoende meer?
ElCamino schreef:Mijn paard is 15 jaar geleden ingespoten in de linkerkogel aan het voorbeen omdat hij kreupel was door artrose. Ieder dier reageert anders, hij is nu bijna 30 en heeft dus al 15 jaar ruim flinke artrose aan de kogels en kan niet meer goed afrollen. Hij had al ijzers met een wigzool voor een peesblessure en door op een bepaalde wijze bekappen en ijzer onderslaan helpen we hem.
Rij ook dagelijks op straat dus moet wel ijzers....
Ik merk dat hij op straat prima stapt, draaft en galoppeert.
In de rijbaan struikelt hij wel eens, vooral als de ijzers er wat langer onder zitten.
Periode ben ik gestopt met glucosamine en Devils Relief en toen ging hij toch ook meer struikelen.
Dus geef hem dat gewoon weer dagelijks.
Met deze kou is hij iets stijver en heeft hij meer "opwarm" tijd nodig maar ik weet wel dat gewoon iedere dag beweging hebben de beste remedie is voor artrose.
bonnielau schreef:Jeetje wat een naar nieuws horseware, heel veel sterkte.
Ik voer nu magnesium van Puur bij. Het kramp trekken is wel wat minder geworden (zie het bijna niet meer). Maak me nog wel een beetje druk om het opstaan, vorige week ging ze weer liggen rollen dat we toevallig net op stal waren. Toen stond ze niet helemaal uit zich zelf op. Moesten even aanmoedigen, maar toen stond ze wel zelf op zonder dat we der op de goede (betere) kant hadden gerold. Trok toen wel even kramp maar na een paar passen was dat over.
Dus de zorgen zijn nog niet helemaal weg hier.....
ElCamino schreef:maar nu wat anders : gaat ze soms NIET liggen omdat ze wéét dat ze niet overeind kan komen...dat kan natuurlijk ook nog. Dat ze niet durft te gaan liggen en het alleen doet als ze echt moe is.
Mijn paard ligt normaal echt elke nacht en ik vraag me altijd direct af of er iets aan de hand is wanneer hij dat niet doet.
Net zoals rollen, hij rolt elke dag in de paddock, en hij rolt nog steeds om, doet hij dat niet dan is er iets.... nu alleen bij bevroren paddocks niet gerold....