Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hestejente schreef:Hmm die propoliszalf is ook nog wel een idee, eerst maar eens kijken hoe dit werkt. Kan ik dan het beste -met de wind mee- van verschillende kanten op de straal spuiten? En gewoon in het flesje knijpen lijkt me?
CherokeeChum schreef:Heb trouwens 4 rotstraal producten tegen elkaar getest. Te weten trushremedy,no trush en hyposyn en hipposol
1Trushremedy kwam veruit als beste uit de bus qua werkzaamheid,gemak van aanbrengen en ok het gemak waarbij je met dit spul ook in diepe rotstraal in de middelste straalgroeve komt .
2 NT dry,werkt goed, maar lastig in het gebruik buiten als het waait en lastig aanbrengen in diepe spleten
door het systeem van puffen bereik je niet alle gaatjes etc. Moet op een brandschone hoef anders werkt het niet.
3 Hyposyn, werkt nauwelijks, droogt erg uit waardoor de rotstraal zo weer terug is. ik ken huismiddeltjes die beter werken.
4 Hipposol, werkt niet bij rotstraal in de middelste straalgroeve,wel goed ter preventie van .
DubbelDun schreef:Citaat:Active Ingredients trush remedy
5.0%; Aluminum Chlorhydroxy Allantoinate 0.25%.
Distributed by: W.F. Young, Inc., E. Longmeadow, MA 01028 U.S.A.
Needje schreef:Wat zou jij dan gebruiken?
Needje schreef:Wat zijn de ingrediënten van de NTdry?
Is propoliszalf niet lastig om goed/diep aan te brengen?
Wendy_Chewie schreef:Ik kom even binnenvallen, lees al even mee, uit interesse.
Ik zou graag mijn paardje de overstap laten maken van traditioneel bekappen (zonder ijzers, weliswaar) naar natuurlijk bekappen.
Ik weet echter niet of dit in haar geval zoveel verschil zou maken. Ik zou dan ook graag gauw foto's maken en deze hier plaatsen voor jullie meningen: of het veel aanpassing nodig zou hebben, of dat het mee zou vallen.
Verder alvast deze vraag: als ik mijn bekapper vraag om bvb. de hoefwand gelijk te maken met de zool, en niet aan de straal te raken (wat mij toch de belangrijkste zaken van natuurlijk bekappen lijken), zou hij dit dan 'kunnen'? Of komt er meer bij kijken?
Wendy_Chewie schreef:Ja, enkel nog slagen in het maken van foto's
Dus met jouw smid lukt het wel, ga ik zeker eens bespreken met die van mij dan.
Hou jij het zelf bij? En heb je hiervoor cursus oid gevolgd? (Mij leek het lespakket van Natuurlijk Bekappen interessant.)
DubbelDun schreef:@nombrado : wat denk je dat er in Biotex zit...ik heb menig verbrand beentje gezien omdat de eigenaar het paard 'in de biotex' gezet had.
DubbelDun schreef:Nou ja, er zal best wel teveel in gedaan zijn. Ik bedoel maar dat ook Biotex niet zulk onschuldig goedje is.
Plus dat er nergens op de verpakking staat hoeveel je moet gebruiken om paardenbenen erin te zetten
Wendy_Chewie schreef:Ik kom even binnenvallen, lees al even mee, uit interesse.
Ik zou graag mijn paardje de overstap laten maken van traditioneel bekappen (zonder ijzers, weliswaar) naar natuurlijk bekappen.
Ik weet echter niet of dit in haar geval zoveel verschil zou maken. Ik zou dan ook graag gauw foto's maken en deze hier plaatsen voor jullie meningen: of het veel aanpassing nodig zou hebben, of dat het mee zou vallen.
Verder alvast deze vraag: als ik mijn bekapper vraag om bvb. de hoefwand gelijk te maken met de zool, en niet aan de straal te raken (wat mij toch de belangrijkste zaken van natuurlijk bekappen lijken), zou hij dit dan 'kunnen'? Of komt er meer bij kijken?
Arabesk schreef:nombrado schreef:keltisch zeezout
Wat heeft Keltisch zeezout boven gewoon zout??