Kymalin gaat de foto's van vandaag plaatsen.
Bedankt Kymalin.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Of het paard moet spontaan vingers hebben gekweekt 
Op de foto's van indiana zie je inderdaad die kanteling.
322 euro. in het voorjaar heeft die tumor ons ook al ruim 500 euro gekost. Duur jaar dit keer...
Iets waar hij nu mee komt, nadat gwyn al 10 jaar zonder ijzers prima loopt. Dus dat vond ik onzin.) maar is het altijd nodig bij hoefbevangen paarden?
. Hij zag bij June niets op de foto, maar aangezien ze rechtsvoor toch op de stenen iets gevoelig is, zei hij: zou er mogenlijk een lichte reactie kunnen zijn bij de punt van het hoefbeen.
)
romeorowan schreef:Ik zou je paard wel voldoende (overjarig) hooi geven. De stofwisseling is al in de war en je wilt de darmen niet stilleggen. Als je geen oud hooi hebt, dan kun je het hooi nog een aantal uren in water laten weken, dan is het meeste fructaan eruit.

WesseLady schreef:@Rietveld, herkenbaar verhaal. Sobere paarden geef je snel teveel, en het zijn vaak ook nog ontzettende vreetzakken. Hopelijk knapt je paardje snel weer op!
Erg offtopic, maar wat heb jij geweldige honden!
Zijn echt geweldige beesten. Gaat tot nu toe goed met Indy naar omstandigheden. Ze is rustig, loopt af en toe wat, eet af en toe wat, drinkt af en toe wat... 
romeorowan schreef:Rietveld: Leuk, ik zie in je profiel dat je western rijdt en dat je quarters hebt. Mijn paardenfamilie bestaat ook uit quarters en ik rij ook western (vanzelfsprekend).
)
Mijn pony was ook veel te dik en daarom hoefbevangen. Ik moet mijn gevoel nog leren te veranderen en telkens zeggen: het is een sobere pony, hij hoeft bijna niets! Want hij lijkt altijd zo hongerig en vreet gewoon 24/7 (oke, behalve als hij slaapt
). In de winter voer ik ook maar 4 plakken hooi per dag en dan ziet hij er goed uit. 
Ik zal alleen vragen of hij gwyn kan bekappen want op die manier kan hij de stand van de hoef ook iets beinvloeden. Al heb ik zelf sterk het gevoel dat zijn hoef altijd zo stond, maar goed
. Ik vind het ook nog steeds heel moeilijk om minder te voeren, dan trekt ze zo'n zielig bekkie als de rest wel eten krijgt
.