Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jury schreef:Zo mijn "oude" topic weer eens bijgelezen.
Mijn paard had 2 jaar geleden op beide voorbenen checkligament.
Stappen, stappen en nog eens stappen. 4 maanden later ook weer er op maar vooral nog stappen.
Voorzichtig uitbreiden met draf en daarna wat galop.
Sinds zomer volgend jaar weer aan het werk en december 2013 weer gestart in het Z2. We zijn nu bezig met de voorbereiding voor het ZZL.
En hij loopt nu nog steeds goed.
Blessure blijft wel zichtbaar, been blijft op die plek wat dik. Jammer maar het is niet anders.
Ik heb na het stapwerk (2 x 40 min.) altijd gekoeld en bij warm weer/zwaardere arbeid doe ik het nog steeds.
Het blijft bij mij tussen mijn oren spelen maar schrik gelukkig niet meer zo als eerst als ie eens een sprintje in de wei trekt of zich verstapt. Maar helemaal kwijt raken (psychisch) doe ik het volgens mij nooit meer.
Gulpje schreef:jury schreef:Zo mijn "oude" topic weer eens bijgelezen.
Mijn paard had 2 jaar geleden op beide voorbenen checkligament.
Stappen, stappen en nog eens stappen. 4 maanden later ook weer er op maar vooral nog stappen.
Voorzichtig uitbreiden met draf en daarna wat galop.
Sinds zomer volgend jaar weer aan het werk en december 2013 weer gestart in het Z2. We zijn nu bezig met de voorbereiding voor het ZZL.
En hij loopt nu nog steeds goed.
Blessure blijft wel zichtbaar, been blijft op die plek wat dik. Jammer maar het is niet anders.
Ik heb na het stapwerk (2 x 40 min.) altijd gekoeld en bij warm weer/zwaardere arbeid doe ik het nog steeds.
Het blijft bij mij tussen mijn oren spelen maar schrik gelukkig niet meer zo als eerst als ie eens een sprintje in de wei trekt of zich verstapt. Maar helemaal kwijt raken (psychisch) doe ik het volgens mij nooit meer.
ook voor mij is dit een mooie opsteker. Ik durf het bijna niet hardop te zeggen maar de mijne is ondertussen zo goed als genezen van een annulair ligament blessure, ook in beide voorbenen. Ben zeker 3,5 jaar bezig geweest en begin eindelijk wat meer te durven rijden. Nog steeds niet voluit maar het gaat steeds makkelijker om aan te draven zonder zorgen.
Muriel schreef:Mirgino, schuldgevoel is écht niet nodig.. Sommige paarden laten het minder goed zien dan andere.. Mijn pony liep destijds ook gewoon overal doorheen alsof er niks was, terwijl mijn paard ongelooflijk kleinzerig is en bij het kleinste wondje al bijna niet meer durft te lopen.. We kunnen (helaas) niet in de benen kijken en de ene keer is het een onschuldige vage kreupelheid, de andere keer zit er echt een blessure onder.. Wat nu belangrijk is, is dat je paard goed kan en gaat genezen!
jury schreef:Ik was volgens DA ook klaar met scannen op een bepaald moment.
Na een maand of drie trainen heb ik er toen voor mijn gemoedsrust nog 1 laten maken.
Was die 80 euro meer dan waard.
Somebitch schreef:Ik ben juist heel blij met de regelmatige echo's. Zo weet ik of het opbouwen goed gaat.
mirgino schreef:Somebitch schreef:Ik ben juist heel blij met de regelmatige echo's. Zo weet ik of het opbouwen goed gaat.
misschien ligt het aan de blessure,als je een flink gat hebt kan je het mooi zien idd
bij mijn paard kan je aan de buitenkant de zwelling goed zien en als deze minder word ,word de pees dunner
zelfde als bij paard van overbuurvrouw ,been is veel dunner maar er zit wel een flink gat in de pees.
Qizz schreef:Mijn paard had gisteren opeens een bult op zijn voorbeel bij de pees, uiteraard schrok ik me rot.
Dierenarts gebeld, maar die zegt heel rustig: afwachten of het minder wordt, zoniet langskomen voor injectie (paard niet gezien, alleen uit beschrijving)
Nu heb ik van meer mensen gehoord dat je toch rust voorgeschreven krijgt als dat het is,.. en dat je evt pas na een week een scan kan maken, anders zie je te weinig omdat het te troebel is,..
Dus nu een week stappen op het harde, en ik smeer hem in met of KLEI of HEPARIN gel uit Duitsland (plaatsvervanger voor Dolobene).
Ik haat die onzekerheid,.. want straks is het toch wat anders...
Hoe wisten jullie nou ZEKER dat het een peesblessure was en hoe hebben jullie dit behandeld.
Hebben jullie een echo of scan gemaakt en wat betaalden jullie hiervoor? Heeft het echt duidelijkheid gebracht of deed bijv. een buigproef ook genoeg voor jullie.
Ik weet dat er meer topics zijn, maar ik vind alleen maar oude topics,..
helaas is er geen centraal topic, vandaar even zo.
Mijn paard heeft dus een dikke bult op zijn voorbeen, die is niet warm, en hij is niet kreupel.
Iemand hier ervaring mee?
Dan heel graag jullie verhalen,..
Zal straks een foto proberen te plaatsen.
ilonatessa schreef:mijn verzorg paard heeft ook een bult ma wee ni wat het is is niet warm is wel beetje dik ik rij er wel gewoon op niks aan de hand die avond daarvoor had ze het nog niet want ze heeft voor het allereerst van haar leven badages omgehad kan het daar dooor komen ??? dat die te strak hebbe ge
zeten denk ik ze loopt gewoon ook heb de dierenarts ni gebeld de baas van het paard zij da da ni nodig was het is een fries paard ................ben echt hopeloos![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()