Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
nombrado schreef:ik herken dat wel. Maar dat is dan dus toch een bacterie?
http://www.google.nl/images?q=mortellar ... 16&bih=558
http://www.intracare.nl/old/Basis.aspx? ... oduct_id=9
Nado schreef:Bret
EstherHegt schreef:Nado schreef:Bret
Jij kent haar he, volgens mij zelfs vanaf een maand of 2 a 3 oud? Of al eerder?
Bret is inderdaad een verhaal apart, stiekem meegelift met haar moeder en een grote verrassing.
Ik heb later eens het inteeltgehalte opgezocht in world fengur, of het een rol heeft gespeeld weet ik niet maar inteeltgehalte was bizar hoog. Zoiets zou echt verboden moeten worden. Inteelcoefficient was 15,625% en verwantschap 31,25 % dat is natuurlijk wel vragen om problemen.
Liene schreef:Het gaat dus al een héél stuk beter! Echt, het klinkt goed hoor. Je moet je realiseren (doe je wellicht, maar toch even voor de zekerheid zeg ik het maar) dat hij nog op de pijnstilling staat. Dat kan een hoop uitmaken. Persoonlijk ben ik geen voorstander van halveren van de pijnstilling. Ik hou meer van "uitsluipen". Je kan dan eerder inspelen op het feit of het idd al kán met minder pijnstillers. Dus 2 daags blijven geven, maar dan iets minder dan een zakje geven. Dus bijvoorbeeld 1 1/2 zakje verdelen over 2 giften. En dan na een dag of 3 als dat goed gaat 1 zakje verdelen over 2 giften. Het gaat dan wat geleidelijker allemaal en dat bevalt mij altijd beter. DA's denken meer van: als het goed gaat heeft hij het niet meer nodig. Maar je weet helaas pas achteraf of het idd zonder pijnstillers kón en dus doe ik dat altijd in kleine stapjes, zodat ik direct weer kan "opschalen" als het toch niet blijkt te kunnen.Misschien dat jullie wat tips hebben aan wat ik kan zien dat het 'beter' gaat ?
Liene schreef:Het draaien gaat nog steeds heel erg moeizaam, hier aan zie ik echt dat het nog helemaal niet in orde is.
Hij is nu bevangen sinds woensdag vorige week, dus 6 dagen. Is dit een normaal verloop ?
Ik geef hem nu al 6 dagen 2x per dag equipalazone. De dierenartse raadde aan om te zien hoe het verder ging, en ongeveer rond morgen ( of dus iets langer als het nog niet beter was) over te schakelen naar eentje. Misschien dat jullie wat tips hebben aan wat ik kan zien dat het 'beter' gaat ? Enkel aan de manier van stappen ?
Bedankt!