Maritje1991 schreef:Waarom zou je willen corrigeren?
Ik snap dat niet zo goed je paard is op deze manier gebouwd heel lijf staat op die manier, als je dat gaat corrigeren komt alles toch JUIST scheef?
Of denk ik nu te simpel?
Als je een paard beter en mooier op zijn hoeven kan krijgen zonder complicaties dan zou dat toch geen probleem zijn?
Morgen op 't paard spuiten... flesje is groter dan ik dacht en enigszins doorzichtig, ik zie dat 't tot helemaal bovenaan vol zit met poeder. Er staat op dat je de hoeven moet uitkrabben en uitborstelen en niet moet wassen. Niet wassen lijkt me logisch maar wil ze wel zo schoon mogelijk hebben. Wordt uitkrabben en navegen met hooi, dat werkt erg goed. Ben benieuwd of de stralen ervan opknappen, gister heb ik 'm door ijswater gesleurd
dus alle hulp is welkom.
Ben zo blij dat ik niet met water hoef te kliederen, zag al een heel gedoe voor me met een emmer, thermoskan (= heet water) en ijswater uit de drinktank
Ik heb ook bedacht dat ik eerst dat spul erop doe en 'm daarna ontmodder, openkrab, insmeer en ga rijden en voeren, kan de boel een beetje intrekken voor ik 'm weer de bagger in stuur.
Denk dat er iets is wat z'n weerstand beïnvloedt. Twee jaar terug had hij rotstraal aan één hoef, daar had een stuk metaal in de straal gezeten. Was wel uitgesneden door de toenmalige smid maar was blijkbaar toch rommel in gekomen.
)