Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ies_ schreef:Ik heb hier een tijd geleden al een berichtje geplaatst over mijn shetlander merrie. Wellicht vind iemand het interessant om te volgen, ik ga donderdag namelijk met haar naar de kliniek. We voeren nu al vanaf het begin van het voorjaar een gevecht tegen de hoefbevangenheid, een probleem die vorige zomer al begon. Op de kliniek gaan ze foto's maken om te kijken of haar hoefbeentjes al gekanteld zijn en zo ja, in hoeverre. Ook worden haar voorhoeven met ik meen natte gips (? pin me er niet op vast) ingepakt om de pijn te verlichten en krijgt ze wat zwaardere pijnstiller. Ook gaan ze een bloedonderzoekje doen om een eventuele achterliggende oorzaak te achterhalen.
Een heel spannend moment voor mij, ik hoop zo dat haar hoeven nog niet beschadigd zijn en we een oplossing kunnen vinden. Wat is hoefbevangenheid toch verschrikkelijk
Ies_ schreef:Een updatenet terug van de kliniek. Uit de foto's is gebleken dat beide hoefbeentjes een beetje zijn gekanteld, links iets meer dan rechts. Ze is daar bekapt en ik hoor overmorgen de uitslag voor cushing. Al met al had het dus slechter gekund, maar ook beter. In elk geval komt ze de komende maand niet meer op het gras en nog even afwachten dus of cushing er iets mee van doen heeft!
janouk schreef:gatver Thirteen. Weer hoefbevangen(*)(^%*%$^&$#^&)_ rotziekte is het toch.
Beterschap voor je paard