nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:36

AnjaKos schreef:
DubbelDun schreef:
Misschien een domme vraag... maar je hebt toch wel de centimeterkant genomen en niet de inchkant ??

Heb 'm precies zo gehouden als de voorbeeld foto..

Dan vermoed ik als ik het goed zie de inch kant er langs gehouden. :o

Delphi2

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:50

Bij die kaart maakt het niet uit, want het streepje geeft gewoon aan in welke maat de hoef valt. ik heb geen verstand van ijzermaten maar als de hoeven van je paard echt 10 en 11 cm lang zijn dan heeft hij wel erg kleine voetjes voor bij zijn stokmaat. Hoe breed zijn de hoeven? En kan het zijn dan hij erg ondergeschoven hielen heeft?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:51

xxVon schreef:
Ik heb voor mijn fjord nu easyboot gloves achter, ze loopt nauw en tikte het klitteband van haar equine fusions all terrain open (en dat zijn best wel lompe schoenen, dus veel extra cm;'s aan de binnenkant. De easyboots zijn toch een stuk slanker)

Eerste rondje gedaan met de gloves, en ze zaten na de 12 km nog precies hetzelfde als toen we vertrokken. Hopelijk blijft dat zo! Ben vooralsnog positief.

Een eigen vijl om de hoeven bij te houden is onderweg, want de maatvoering is wel een stuk 'strenger' dan bij de andere hoefschoenen

ja de maat hangt best nauw bij de gloves, maar het zijn fijne schoenen.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:54

Delphi2 schreef:
Bij die kaart maakt het niet uit, want het streepje geeft gewoon aan in welke maat de hoef valt. ik heb geen verstand van ijzermaten maar als de hoeven van je paard echt 10 en 11 cm lang zijn dan heeft hij wel erg kleine voetjes voor bij zijn stokmaat. Hoe breed zijn de hoeven? En kan het zijn dan hij erg ondergeschoven hielen heeft?

De breedte heb ik niet opgemeten..
Als ze inderdaad te klein zijn dan stuur ik ze wel terug en moeten we 1 of 2 maten groter bestellen.
Ik ben echt heel benieuwd want net als jullie denk ik dat er ergens iets niet klopt :o

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:05

Huh wat voor paard heb je dan AnjaKos? :P Een hele lange smalle arab met kleine hoefjes :P ? Maar op zich kan het wel hoor, ik ken een PRE dat een mega lange hoge slungel was (beetje groter uit gevallen dan de gemiddelde PRE) maar die had hele kleine voetjes :)

Maat 3 in hoefijzers is idd wel veel groter, maar je ziet wel dat de maat 3 ijzers wel veel te groot zijn nu?
Mijn ruin met ooit maat 00 ijzers past in maat 1 cavallo. Maat 2 cavallo is te groot.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:38

GaelleS schreef:
Huh wat voor paard heb je dan AnjaKos? :P Een hele lange smalle arab met kleine hoefjes :P ? Maar op zich kan het wel hoor, ik ken een PRE dat een mega lange hoge slungel was (beetje groter uit gevallen dan de gemiddelde PRE) maar die had hele kleine voetjes :)

Maat 3 in hoefijzers is idd wel veel groter, maar je ziet wel dat de maat 3 ijzers wel veel te groot zijn nu?
Mijn ruin met ooit maat 00 ijzers past in maat 1 cavallo. Maat 2 cavallo is te groot.

American Saddlebred x tuigpaard..
Of die maattabel op die kaart klopt van geen kant of ik doe iets fout of mijn paard klopt niet, ergens zal wel IETS niet kloppen in ieder geval! :P
We wachten maar even af tot de schoenen er zijn :o

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 00:32

Haha centimeters zijn centimeters dus kaartje zal wel kloppen :p Vooraan weet ik t niet, maar achter heeft mijn ruin 11,5 breed en 12 lang... Dat zou dus al in maat 2 moeten vallen maar die zijn te groot, dan loopt hij debiel en hoor je ze klappen. En in maat 1 past hij gewoon en hoor je hem veel minder als hij loopt.
Of al zijn hoefwand is foetsjie bij de jouwe, of je hebt teveel naar voren gemeten (achterste rand van hielen tot aan teen normaal gezien?) of heeft hij zo ondergeschoven hielen dat die ver naar voor zitten ? :p

Ik ben heel benieuwd haha! Did saddlebreds zijn wel smalle paardjes....

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 08:57

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:25

Ik gok dat ie genetisch rasbepalende hoeven heeft (American Saddlebred)
Hier een voorbeeld van de zo gehate 'big lick' shoeing op een hele smalle hoef.

Afbeelding

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:22

Haha ja, het kan dus gewoon kloppen :P
Ik had inderdaad ook wat foto's opgezocht DubbelDun, zijn smalle paardjes met smalle beentjes en hoeven :D

Over die saddlebreds gesproken, ze doen actie tegen het soring en je kan er op reageren om je steun duidelijk te maken. Blijkbaar heeft dat invloed. Ook als je van uit Europa bent.
http://www.bitmagazine.nl/artikelen/act ... ses/62288/

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:32

Ja soring/blistering is de andere vorm van mishandeling die breed wordt toegepast op dat ras. ;(

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:40

Mijm paard mag dan smalle voetjes hebben maar gewoon normaal bekapt en dus niet van die lange voeten ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:46

Gelukkig maar :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:03

Kan allemaal best zijn, maar mijn pony die nu cavallo maat 0 aan heeft (en oke ze zijn haar ietsje te groot, moet de omslagsokken erbij aan doen), heeft ijzermaat 6x 0 ...
Dat is toch heel wat anders dan ijzermaat 3.

Ik ben trouwens sowieso niet van zulke maattabellen. Gewoon zelf opmeten door hoef op te tekenen op stuk papier of karton en dan met je eigen lineaal meten is volgens mij nog altijd de beste methode.
Probeer dat toch maar eens uit en kijk of je dan op 10 en 11 cm uit komt :)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:53

AnjaKos schreef:
GaelleS schreef:

American Saddlebred x tuigpaard..
Of die maattabel op die kaart klopt van geen kant of ik doe iets fout of mijn paard klopt niet, ergens zal wel IETS niet kloppen in ieder geval! :P
We wachten maar even af tot de schoenen er zijn :o

Ik ben ook heel benieuwd of ze passen, ik hoop het voor je!

Ik heb ook een America Saddlebred x tuigpaard gehad, is jouw paard ook van Modern of van Hollands Golden Boy?

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:53

@Delphi: ik heb een Immigrant x Droomwals

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:48

Hmm, wat een gedoe zeg om die power straps op de glove te zetten, maar eentje is gelukt :)
Afbeelding

Morgen de rest proberen.
Ik heb nog zo eentje en dan 2 met een 'deuk' erin. Zal wel voor achter zijn vermoed ik, of ik heb toevallig 2 verschillende modellen gekregen (maar dan wel gelukkig 2 aan 2 :) )

SennaNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 00:23

Ik heb ook powerstraps op mn gloves (maar dan roze.. :) ). Maar wat een gepruts idd! Voordat ik die schroefjes er doorheen had gefrummeld was ik een half uur verder. Had ook het idee dat die maten zoals ze op de straps aangegeven staan niet helemaal kloppen. Ik heb 'm uiteindelijk wat ruimer moeten maken. Die boogjes zijn volgens mij de meer recente versie en ik heb ze met het boogje naar boven vastgemaakt

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:15

De Gloves gaan met die power straps ook heel moeilijk aan was mijn ervaring.
Zou het niet mogelijk zijn ze zo te monteren dat je ze aan 1 kant los kunt maken zodat je eerst de schoen aan kunt doen en dan de powerstrap vast kunt maken? Zoals bij de Scoot Boot?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:57

Je gebruikt de powerstraps alleen om de hoef aan de voorzijde beter sluitend te maken (als het daar 'gaapt' zeg maar).
Dat had ik als hij net tussen bekappingen door in een ruimere maat viel. Van voor te groot, van achter precies pas. Dus vandaar zo'n ding erop. Met gaatjes op de juiste maat geknipt, knijp je de schoen dicht.
Ik was ook bang dat ik hem dan niet meer aan zou kunnen doen, maar dat valt mee. Gaat goed.

Enige is ... de andere schoen past eigenlijk goed. Dus of ik zet daar ook zo'n ding op voor de sier, of ik laat het zo als het is. Want soms valt hij weer net in de kleinere maat (ja heel onhandig, vandaar ook hele zwik schoenen) en heb ik toch ook weer schoenen zonder zo'n ding.
Had bij nader inzien beter zwarte kunnen kopen dan viel dat niet zo op hahahahaha.

Maar wel raar dat als ik 4 powerstraps bestel ik 2 van zulke krijg en 2 met een inkeping.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:05

Ook bekend probleem, twee verschillende maten of tussen maten in.
Zwart is in zo'n geval een betere kleur ja voor de power straps :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:25

Je kunt ze toch ook in het zwart krijgen ??
Mijn ervaring was ook dat de schoenen er minder makkelijk door aangingen, wat natuurlijk logisch is, want de hele bedoeling er van is om dat gleufje aan de voorkant van de schoen minder flexibel te maken.

@isa: wat bedoel met deuk voor de achterkant ??
Er zit toch geen verschil in links/rechts/voor/achter bij EB.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:29

Isapaardje schreef:
Je gebruikt de powerstraps alleen om de hoef aan de voorzijde beter sluitend te maken (als het daar 'gaapt' zeg maar).
Dat had ik als hij net tussen bekappingen door in een ruimere maat viel. Van voor te groot, van achter precies pas. Dus vandaar zo'n ding erop. Met gaatjes op de juiste maat geknipt, knijp je de schoen dicht.
Ik was ook bang dat ik hem dan niet meer aan zou kunnen doen, maar dat valt mee. Gaat goed.

Enige is ... de andere schoen past eigenlijk goed. Dus of ik zet daar ook zo'n ding op voor de sier, of ik laat het zo als het is. Want soms valt hij weer net in de kleinere maat (ja heel onhandig, vandaar ook hele zwik schoenen) en heb ik toch ook weer schoenen zonder zo'n ding.
Had bij nader inzien beter zwarte kunnen kopen dan viel dat niet zo op hahahahaha.

Maar wel raar dat als ik 4 powerstraps bestel ik 2 van zulke krijg en 2 met een inkeping.

Die inkeping is de powerstrap is nieuw, zodat je bij het passen nog net de V in de schoen kan zien.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:39

Ik ben na jaaaaaarenlang gebruik dan toch toe aan een nieuw paar Gloves, maar nu zie ik dat de gaiters ook iets veranderd zijn. Iemand ervaring? Bevindingen van nieuw vs oud?
De maatvoering vand e shell is niet veranderd, toch?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:40

DubbelDun schreef:
Je kunt ze toch ook in het zwart krijgen ??

@isa: wat bedoel met deuk voor de achterkant ??
Er zit toch geen verschil in links/rechts/voor/achter bij EB.

Ja weet ik alle kleuren, maar toen ik ze kocht had ik maar 4 schoenen en 4 oranje powerstraps erbij gekocht omdat ik veelal met oranje rijd op de wagen. Leek me leuk.
Alleen meneer zijn voorhoeven bleken dus 2 verschillende maten te hebben (schoen 5 kwam en schoen 4 ging de kast in) en na zijn ziekzijn viel hij weer in 2x kleine maat kleiner, dus schoen 6 en 7 kwamen en ik heb nog altijd maar 4 powerstraps hahahaha.
En op de ene schoen wel nodig, op de andere niet.
Bij nader inzien had ik dus beter zwarte kunnen kopen.

En met de deuk achter bedoel ik dat ik die straps op de achterschoenen wil zetten, zodat ik weet welke 00 voor achter zijn. Al zijn al die schoenen dan gelijk, ik hou toch het liefst dezelfde schoen aan dezelfde hoef.

En ja zie net nog wat van de gaiters voorbij komen.
Er is nu een nieuwe gaiter uit, ik had nog oude model dus zocht 2e hands oud model glove. Vond ik, maar die heeft weer een andere gaiter, veel stugger dan ik heb.
Kennelijk veranderen de gaiters dus om de zoveel jaar.