opala schreef:Nee dat wil ik niet. Je kunt wikken en wegen blijven en besluiten iets niet te doen, maar om dan overgaan tot het neerhalen van iets. Ik vraag mij af wat er aan vooraf gaat, voordat iemand dat doet. Je moet toch echt wel een verbitterd mens zijn. Trouwens je commentaar op iets hebben, da's makkelijk, maar nu erachter zetten hoe het wel moet, dat wordt denk ik een stukje moeilijker.
Kijk en daarom laat ik ook een opgeleide smid bij mijn paarden komen.
Ik heb zelf ook een dochter van Gvardeika en dat zijn echt geen hoeven die ik zelf ga doen, de kennis is wel aanwezig maar de moed niet.
Ik haal helemaal niets neer maar stel vraagtekens bij de dingen die veel mensen zomaar overnemen.
Ook met mijn eigen smid (vriendlief) heb ik vaak een discussie waarom iets zo wordt gedaan, juist daar leer ik van en het houd je scherp.
Het blad De hoef lees ik altijd van voor tot achte ruit, juist omdat daar nieuwe theorien en materialen worden geschreven, je bent als mens nooit uitgeleerd.
Maar juist de vragen en bemerkingen die ik na aanleiding van een gelezen stuk heb bespreek ik zodat ik er nog meer van leer en foutieve denkwijze kan achterhalen (foutieve gedachtens van mij).
Van alles en iedereen valt te leren, ik weiger alleen zomaar dingen aan te nemen.
Tja en dat ik nu toevallig een probleem geval ken daar kan ik toch niets aan doen...