yvvv schreef:Ik heb ook nog een vraag.
5 Weken geleden is bij Moon spat geconstateerd, wat ik ook op bokt heb gezet, waarna hij dat infuus met Tildren heeft gekregen.
Nu ben ik net terug van een 2- weekse vakantie en toen ik Moon weer zag lopen, schrok ik me een ongeluk!! Hij loopt echt zeer slecht! Stap valt het mee, maar we moeten ook 2x 3 minuten draven en ik stond gewoon op het punt om 'm weer op stal te zetten!! En de dag erna was het ineens weer stukken beter wat 2 dagen zo ging, daarna liep hij wéér slecht.
Is dit bij meer paarden die met Tildren zijn behandeld? Ik heb voor dinsdag een afspraak bij de DA, dus dan ga ik gelijk het eea vragen, maar ben benieuwd of er meer paarden zo op Tildren reageren...
Selena heeft dat destijds ook wel gehad. Dacht ik j*s** heb ik er wel goed aan gedaan. Ik heb ook wel de schuld gegeven aan het kreupelheidsonderzoek. Maar volgens mij moet je wel doorzetten, alles moet stukje bij beetje weer sterker worden (spieren, pezen en banden).
Draaf je aan de hand, onder zadel of aan de longe?
Van aan de longe ben ik geen voorstander omdat ze veel te veel het binnen achterbeen belasten. Aan de hand is in het begin wel mooi onbelast laten lopen. Als je straks in het programma verder bent dat je langer mag draven, zou ik het sowieso onder zadel gaan doen. Zeker ook om ze beter op het achterbeen te houden.
Yv; als ik er aan terug denk hoe het met Sel ging, dan heb je nog best een lange weg te gaan qua revalidatie, maar als het zo succesvol mag zijn als bij mijn paard, dan is het zeker de moeite waard.
Nog 1 tip; wees niet te bang. Als jezelf moet revalideren, dan zul je ook door een bepaalde grens moeten. Da's met Moon ook zo. Zolang je hem kunt motiveren met je stem-, been- en zithulpen (en dus geen zweep en of echt porren met sporen) blijf je altijd eerlijk naar je paard. En kun je echt op- en uitbouwen.
Ben benieuwd wat je da ervan zegt.